به طور کلی، هر بازی تیراندازی اول شخص که در آن در نواحی متروکه پرسه میزنید و دوربین را به سمت اشیاء میگیرید، احتمالاً بسیار دلهرهآور خواهد بود، و به نظر میرسد که تیرانداز نامتقارن آینده، Project Spectrum، این فرمول امتحانشده و واقعی را بهبود خواهد بخشید. نمایش کوتاه هشت دقیقهای و بدون راهنمای این تیرانداز پر تعلیق، به همان اندازه که برایم پاسخ به همراه داشت، سؤال نیز ایجاد کرد، با چیزهای زیادی که در مورد نحوه کارکرد دقیق این ایده عجیب توضیح داده نشد، اما نشانههایی از برداشتی نسبتاً تازه از ژانر چندنفره نامتقارن را نشان داد که در سالهای اخیر به یکی از تفریحات مورد علاقه من تبدیل شده است. با الهام از بازی همسبک خود، Hunt: Showdown 1896، که به طور ماوراءالطبیعی گرایش دارد، شما و دوستانتان نقشه را جستجو میکنید و موجودات خطرناک را از میان برمیدارید، زیرا رئیس را در هر منطقه برای یک رویارویی نهایی شکار میکنید – در این مورد، از دوربین خود برای یافتن منبع فساد شبحوار تغییردهنده واقعیت که جهان را تسخیر میکند، استفاده میکنید. اما به جای رقابت با گروههای رقیب، خودتان توسط هیولاهای عجیبوغریب کنترلشده توسط بازیکنان با تواناییهای وحشتناک شکار میشوید، که کمی طعم Evolve مانند به این ترکیب اضافه میکند.
از چند نکته داستانی که توانستم جمعآوری کنم، Project Spectrum شما را در نقش شکارچیان ویژه پدیدههای فراطبیعی قرار میدهد که وارد مناطقی میشوند که تحت تأثیر یک موجود ماوراءالطبیعی به نام Ember Zones قرار گرفتهاند، جایی که شما منبع فساد را پیدا میکنید و آنها را نابود میکنید. ترکیب عناصر ترسناک، مانند زامبیهایی که به سمت شما حملهور میشوند و سکانسهای تحقیقاتی دلهرهآور که در آن در حالی که از یک ناهنجاری عجیب عکس میگیرید به پشت سر خود نگاه میکنید، با گیمپلی FPS سنتیتر که در آن انسانها را در یک عمارت ویرانشده به گلوله میبندید و مینهای تلهگذاریشده دستساز میسازید تا مهاجمان احتمالی را دور نگه دارید، امیدوارم یک ترکیب خوب از نبردهای پر اکشن و بخشهای ترسناک پرتنش ایجاد کند که میتواند یک پیوند آسمانی باشد، حتی اگر این تصور را نداشتم که داستان یک تمرکز اصلی است (اگرچه از چنین نمایش کوتاهی نمیتوان فهمید).
همچنین یک سیستم ساختوساز بسیار هوشمندانه وجود داشت که در آن میتوانید کارهایی مانند جمعآوری قوطی نوشابه از زمین و تبدیل آن به یک صدا خفهکن برای تپانچه خود با کمی نبوغ بازی بقا انجام دهید. من هنوز سؤالات زیادی در مورد نحوه عملکرد ساختوساز دارم، زیرا در یک نقطه آنها با استفاده از یک نارنجک و سیم که ظاهراً از ناکجاآباد به دست آورده بودند، یک مین تلهای درست کردند، اما همچنان یک نکته جالب بود.
با این حال، جذابترین قسمت نمایش زمانی بود که یک موجود قدرتمند چندبازویی ناگهان از ناکجاآباد بیرون پرید و شروع به شکار بازیکنان کرد و مشخص شد که توسط یک انسان دیگر کنترل میشود. این بازیکن که به شکل یک توپ دود ترسناک با اندامهای بهطور خطرناکی تابخورده بود، به بالای عمارتی که بازیکنان انسانی در حال جستجو بودند پرید و آنها را تکتک شکار کرد، و وقتی از یکدیگر جدا میشدند از جایی به جای دیگر میپرید تا آنها را از بین ببرد. من نتوانستم درکی از تواناییهای این موجود داشته باشم یا اینکه بازی کردن به عنوان آنها چه حسی دارد، اما دیدن اینکه او روی بالای ساختمانها میخزد و بازیکنان ناآگاه را در زیر تعقیب میکند، قطعاً به نظر من ایده جالبی است.
هنوز چیزهای نسبتاً مهمی وجود دارد که من هنوز کاملاً در مورد آنها مطمئن نیستم، مانند اینکه پیشرفت متا چگونه به نظر میرسد، به عنوان مثال. توسعهدهنده نگفت که آیا Project Spectrum یک کمپین سنتی داستانمحور خواهد داشت یا محدود به مسابقات تکنفره در یک نقشه از پیش تعیینشده خواهد بود که در آن به نوعی پیشرفت میکنید. از آنجایی که این یک بازی رایگان با تمرکز چندنفره است که شباهتهای زیادی با Hunt: Showdown دارد، حدس من این است که مورد دوم خواهد بود، اما با تأکید زیاد بر جهانسازی، کمی سخت است که با قاطعیت بگوییم.
و اگرچه ایدههای جذابی وجود داشت، مانند سیستم ساختوساز و توانایی بازی کردن به عنوان یک هیولای خزنده که بازیکنان را شکار میکند، اما سؤالات بیپاسخ زیادی وجود دارد که باعث میشود من هنوز هیجانزده نشوم. به عنوان مثال، گیمپلی اسلحه کمی ابتدایی به نظر میرسید، با تپانچهها و تفنگهای تهاجمی معمولی که در یک بازی در مورد شکار ارواح کمی خستهکننده به نظر میرسید، و گیمپلی غوغا نیز کمی بیکیفیت به نظر میرسید. همچنین، بخشی وجود داشت که یک شخصیت بازیکن دیگری را احیا کرد و انیمیشن انجام این کار برداشتن یک کیت کامل پزشکی و چرخاندن آن در اطراف بازوی خود مانند این بود که در حال استفاده از گاز است، که برای یک لحظه مغز من را مختل کرد. به نظر من بسیار محتمل است که این یک نگاه بسیار زودهنگام به یک بازی است که احتمالاً قبل از اینکه بتوانیم بفهمیم چگونه شکل میگیرد، تغییرات زیادی خواهد کرد.
قبل از اینکه انتظاراتم را بیش از حد بالا ببرم، باید بیشتر ببینم (و امیدوارم بتوانم آن را تجربه کنم)، اما یک IP جدید با برخی ایدههای نوآورانه جالب و فرصتی برای ترساندن دوستانم به عنوان یک هیولای بینبعدی قطعاً خبر خوبی است. امیدوارم این امکان را پیدا کنیم که در ماههای آینده نگاهی دقیقتر به Project Spectrum داشته باشیم.
دیدگاهتان را بنویسید