تهیه‌کننده Silent Hill f می‌خواهد در مورد مبارزه شفاف‌سازی کند: «این موارد مختص و جدید در بازی‌های سولزلایک نیستند.»

تهیه‌کننده Silent Hill f می‌خواهد در مورد مبارزه شفاف‌سازی کند: «این موارد مختص و جدید در بازی‌های سولزلایک نیستند.»

آیا Silent Hill f یک بازی شبیه به Souls است؟ این پرسشی است که طرفداران Silent Hill مدتی است در مورد آن بحث می کنند. اما در مصاحبه اخیر با IGN، کونامی تاکید کرد که اینطور نیست و مقداری نارضایتی از بحث های فعلی ابراز کرد.

Silent Hill f ما را به ژاپن در دهه 1960 می برد، جایی که ما هیناکو شیمیزو، یک نوجوان که با فشارهای انتظارات دوستان، خانواده و جامعه اش مبارزه می کند، را دنبال می کنیم. همانطور که IGN در پیش نمایش عملی Silent Hill f گزارش داد، مبارزات آن حسی شبیه به مبارزات از نزدیک Silent Hill 2 Remake دارد. می توانید با دکمه دایره DualSense از حملات دشمن جاخالی دهید و یک حمله سبک و سنگین را به ترتیب با R1 و R2 فعال کنید. برد محدود و حرکات حمله طولانی به مبارزه احساسی واقع گرایانه و سنگین می دهد. حملات سنگین، به ویژه، کند به نظر می رسند و باید به خوبی زمان بندی شوند، “که به این احساس کمک می کند که هیناکو فقط یک نوجوان با قدرت محدود است.”

به علاوه، مبارزات Silent Hill f همچنین دارای جاخالی دادن های زمان بندی شده و ضدحملات است که دومی به ویژه در سکانس های مبارزه مهم است. دشمنان به طور خلاصه نشانه ای را نشان می دهند که می توان از یک ضدحمله استفاده کرد، اما ما پیشنهاد کردیم که “مگر اینکه مهارت های رفلکس خود را با بازی کردن بازی هایی مانند Sekiro: Shadows Die Twice تمرین کرده باشید، احتمالا در واکنش نشان دادن مشکل خواهید داشت.” اینجاست که حالت Focus وارد عمل می شود، که می تواند با نگه داشتن L2 فعال شود. این به ضدحملات اجازه می دهد تا مدت بیشتری دوام بیاورند، در حالی که یک حمله قدرتی را نیز شارژ می کند که دشمن را گیج می کند.

صحبت از دفاع و ضدحمله برای برخی از طرفداران Silent Hill جای تعجب داشته است، و پیشنهاد کونامی مبنی بر اینکه سکانس های مبارزه Silent Hill f به این دلیل افزایش یافته اند که “بازی های اکشن چالش برانگیز امروزه در بین بازیکنان جوان تر محبوبیت پیدا می کنند” باعث ایجاد اختلاف در بین طرفداران شده است.

اما در مصاحبه ای با IGN در گیمزکام 2025، موتوئی اوکاموتو، تهیه کننده Silent Hill، این موضوع را روشن کرد. او تاکید کرد که Silent Hill f با وجود مکانیک های موجود در مبارزاتش، یک بازی شبیه به Souls نیست و حتی گفت که اطلاق این برچسب به بازی “نادرست” است.

او گفت: “این یکی از چیزهایی است که ما می بینیم – اصطلاح شبیه به Souls – در اینترنت بسیار زیاد استفاده می شود.” و من فکر می کنم این برچسب کمی نادرست است. بازیکنان مدرن می بینند، مثلاً یک نوار استقامت وجود دارد، یک جاخالی وجود دارد، و می گویند، “خب، این یک بازی شبیه به Souls است.”

اما اگر بخواهیم خیلی صادق باشیم، بسیاری از این چیزها را در واقع از عناوین کلاسیک Silent Hill برداشتیم. به Silent Hill 4 نگاه کنید – یک نوار شارژ برای حملات شما وجود دارد، شبیه به نوار Focus ما. و حتی برای Silent Hill 3 یک نوار استقامت وجود دارد. بعداً آن را می بینید.”

اوکاموتو در ادامه گفت که مکانیک های مبارزه Silent Hill f منحصر به ژانر شبیه به Souls نیستند و مقداری نارضایتی از گفتگوی آنلاین پیرامون بازی ابراز کرد.

او گفت: “این چیزها جدید و منحصر به بازی های شبیه به Souls نیستند. آنها مدت بسیار بسیار طولانی است که بخشی از بازی های اکشن ترسناک بوده اند. اگر این چیزها را داشته باشید، به شما برچسب شبیه به Souls زده می شود. و ما می خواهیم تکرار کنیم که ما یک بازی اکشن ترسناک هستیم، اما یک بازی شبیه به Souls نیستیم.”

Silent Hill f در 25 سپتامبر برای PC، PlayStation 5 و Xbox Series X و S عرضه می شود.

وسلی مدیر اخبار در IGN است. او را در توییتر با نام @wyp100 پیدا کنید. می توانید از طریق wesley_yinpoole@ign.com یا به طور محرمانه از طریق wyp100@proton.me با وسلی تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *