سازندگان Ninja Gaiden 4 به بازیکنان تازه وارد اطمینان خاطر می دهند که امکانات تمرین و ارتقاء مهارت در بازی وجود دارد.

سازندگان Ninja Gaiden 4 به بازیکنان تازه وارد اطمینان خاطر می دهند که امکانات تمرین و ارتقاء مهارت در بازی وجود دارد.

حتماً تا به حال دیده‌اید که ما در مقام یک کارشناس، چه نظری در مورد Ninja Gaiden 4 داریم. اما اگر تا به حال Ninja Gaiden بازی نکرده‌اید، چطور؟ آیا این نسخهٔ جدید از سری بازی‌های اکشن به‌شدت سخت‌گیرانه، چیزی برای ارائه به تازه‌واردها دارد؟ آیا اگر ریو هایابوساهای خود را از یاکوموها تشخیص ندهید، داستان برای‌تان قابل‌درک خواهد بود؟

این زاویه دید من در جلسهٔ gamescom سال ۲۰۲۵ با ماساکازو هیرایاما از تیم نینجا و یوجی ناکائو از PlatinumGames، کارگردانان مشترک این تولید مشترک چشمگیر جدید از استودیوهای Xbox Game بود. در حالی که ناکائو با مهارت یک باس را روی یک صفحهٔ بزرگ مشرف به ارائهٔ پشت درهای بستهٔ ما نابود می‌کرد، نتوانستم جلوی تحسینم از اکشن سریع و لغزندهٔ نینجایی را که می‌دیدم بگیرم. اما احساس ترس هم داشتم. من با بازی‌های اکشن ناآشنا نیستم. مثلاً عاشق سری Devil May Cry شرکت Capcom هستم، اما می‌دانم که Ninja Gaiden در سطح دیگری قرار دارد.

همچنین می‌دانم که مایکروسافت، ناشر Ninja Gaiden 4، امیدوار است که این نسخهٔ جدید نه تنها برای طرفداران سرسخت این فرنچایز جذاب باشد، بلکه طیف وسیع‌تری از طرفداران بازی‌های اکشن را هم به خود جذب کند. اساساً، هدف این است که افرادی مثل من را متقاعد کند که به آن فرصت بدهم. بنابراین سؤالاتی که من پرسیدم احتمالاً کمی با سؤالاتی که قبلاً از کارشناسان برجستهٔ Ninja Gaiden که IGN در اختیار دارد، دیده‌اید متفاوت است. ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید تیم نینجا و PlatinumGames چگونه این طرفدار نگران بازی‌های اکشن را متقاعد کردند که به Ninja Gaiden 4 فرصت بدهد.

IGN: من تازه‌وارد این سری هستم. آیا کسانی که قبلاً هیچ بازی Ninja Gaiden را انجام نداده‌اند، اما شاید به دلیل شهرتش به عنوان یک بازی اکشن بسیار دشوار دربارهٔ آن شنیده‌اند، می‌توانند از این بازی لذت ببرند؟ یا این بازی بیشتر برای کسانی طراحی شده است که از کهنه‌سربازان این سری هستند و می‌دانند چطور بازی کنند؟

ماساکازو هیرایاما: خب، در Ninja Gaiden 4، اول از همه، ما می‌خواستیم به سنت مبارزهٔ شدید وفادار بمانیم. اما با این حال، مدت زیادی از آخرین Ninja Gaiden اصلی می‌گذرد و ما همچنین می‌خواهیم مطمئن شویم که مخاطبان گسترده‌ای می‌توانند به بازی ما نزدیک شوند و از آن لذت ببرند.

بنابراین به این منظور، ما نه تنها گزینه‌های دشواری، بلکه ویژگی‌های دیگری را برای بازیکنان جدید آماده کرده‌ایم. از نظر تنظیمات دشواری، یک حالت به نام Hero Mode وجود دارد. بنابراین وقتی Hero Mode را انتخاب می‌کنید، تعدادی کمک به‌طور خودکار فعال می‌شود. این کمک‌ها شامل Auto Guard، Auto Dodge و کمک دیگری است که به شما امکان می‌دهد حرکات پیچیده‌تر و آسان‌تری را انجام دهید. و این کمک‌های فردی، پس از انتخاب Hero Mode، شما با این کمک‌ها محدود نمی‌شوید. شما در واقع می‌توانید هر زمان که بخواهید به منو بروید و آن‌ها را به‌صورت جداگانه روشن و خاموش کنید.

بنابراین اگر در Hero Mode شروع کنید و سپس احساس کنید که می‌خواهید به‌جای جاخالی دادن خودکار، به‌صورت دستی جاخالی دهید، می‌توانید به منو بروید و آن را خاموش کنید و ببینید چطور پیش می‌روید. اما نه‌تنها این، در تنظیمات دشواری خود در اولین بازی‌تان، می‌توانید آزادانه بین حالت قهرمان، حالت عادی و حالت سخت تغییر دهید.

به‌عنوان مثال، شما بازی خود را در حالت قهرمان با تمام کمک‌ها شروع می‌کنید. بعد از اینکه فصل اول را تمام کردید، کمک‌ها را خاموش می‌کنید و سپس بعد از اینکه فصل بعدی را تمام کردید، احساس می‌کنید که به‌عنوان یک بازیکن پیشرفت کرده‌اید و بازی خیلی آسان شده است. می‌توانید به منو بروید، به حالت عادی تغییر دهید و سپس بعد از آن، اگر احساس می‌کنید که به چالش بیشتری نیاز دارید، می‌توانید برگردید و آن را به حالت سخت تغییر دهید و در طول بازی آن را تنظیم کنید. بنابراین شما واقعاً می‌توانید تجربهٔ مبارزهٔ خود را بر اساس پیشرفت خود به‌عنوان یک بازیکن تنظیم کنید.

بنابراین برای تازه‌واردانی که ممکن است احساس کنند این بازی برای‌شان خیلی دشوار است، می‌خواهم به آن‌ها اطمینان دهم که ابزارهایی در دسترس‌شان قرار دارد تا خودشان را آموزش دهند و به آن‌ها اجازه دهند به‌عنوان یک بازیکن پیشرفت کنند و از آن شدت اصلی مبارزه لذت ببرند و در عین حال ابزارهایی را برای‌شان فراهم کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در طول بازی پیشرفت کنند.

IGN: و برای تازه‌واردانی که با Ninja Gaiden آشنا نیستند، اما شاید با ژانر بازی‌های اکشن آشنا باشند، چه چیزی Ninja Garden را متمایز می‌کند؟ مکانیک‌های منحصربه‌فردش چیست که بازی‌های دیگر در این ژانر شاید نداشته باشند؟

یوجی ناکائو: Ninja Gaiden مجموعه‌ای است که تا به حال توسط تیم نینجا توسعه داده شده است. یکی از ویژگی‌های اصلی که Ninja Gaiden را از سایر بازی‌های اکشن متمایز می‌کند، حسی است که وقتی کنترلر را در دست می‌گیرید، از نظر دقت و پاسخگویی به شما دست می‌دهد. Ninja Garden حس پیچیده‌ای از کنترل دارد، اما در عین حال ظریف و دقیق است و این چیزی است که آن را متمایز می‌کند.

و از آنجایی که این یک تلاش مشترک است – فقط تیم نینجا نیست، بلکه PlatinumGames هم در حال توسعهٔ بازی است – PlatinumGames سلیقهٔ خاص خود را به Ninja Gaiden 4 تزریق کرده است. و این به بهترین وجه در فرم Bloodraven نشان داده می‌شود، که سیستم اصلی جدید در Ninja Gaiden 4 است، جایی که یاکومو می‌تواند حملات اغراق‌آمیز و واقعاً رسا را آزاد کند. Ninja Gaiden 4 این بیان اغراق‌آمیز را با دقت ظریف یک Ninja Gaiden ترکیب می‌کند.

IGN: در مورد داستان، این Ninja Gaiden 4 است، بنابراین تازه‌واردان می‌دانند که این چهارمین بازی اصلی در این سری خواهد بود. آیا فکر می‌کنید که تازه‌واردان بدون انجام بازی‌های قبلی در این سری می‌توانند داستان را درک کنند، یا پیگیری آن برای‌شان سودمند خواهد بود؟ و داستان چه تفاوتی با گذشته دارد؟ امیدوارید این بار با داستان به چه چیزی برسید؟

هیرایاما: بازیکنان جدید می‌توانند مطمئن باشند که می‌توانند به‌راحتی وارد Ninja Gaiden 4 شوند و از همان ابتدا از داستان لذت ببرند. این بازی مستقیماً به بازی‌های قبلی مرتبط نیست. جهان و محیط یکسان است، اما خود داستان مستقل است. بنابراین تا زمانی که بدانید ریو هایابوسا نینجای بدجنس است، مشکلی با Ninja Gaiden 4 نخواهید داشت.

IGN: قبلاً اشاره کردید که مدتی از آخرین بازی اصلی Ninja Gaiden می‌گذرد. با این بازی چه کاری توانسته‌اید انجام دهید که قبلاً غیرممکن بود و از تمام فناوری‌های جدیدی که از آن زمان ایجاد شده است، استفاده می‌کند؟

ناکائو: در Ninja Gaidenهای قبلی شما نمی‌توانستید سلاح‌های خود را به‌طور یکپارچه در حین بازی تعویض کنید. با فناوری جدید و سخت‌افزار جدیدی که در دسترس است، ما در واقع می‌توانیم این را محقق کنیم، که واقعاً امکانات را در مبارزه باز می‌کند.

و نکتهٔ دیگر نحوهٔ به تصویر کشیدن خشونت است. بنابراین Ninja Gaiden 4، و همچنین سایر Ninja Gaidenهای قبلی، وقتی یک دشمن را تکه‌تکه می‌کنید و آن را برش می‌دهید و خون می‌پاشد، ما واقعاً توانسته‌ایم آن را در Ninja Gaiden 4 تقویت کنیم و حس رضایت و رهایی بیشتری را هنگام نابود کردن دشمنان‌تان ارائه دهیم.

تصاویر Ninja Gaiden 4: ژوئن ۲۰۲۵

IGN: این بار برای Ninja Gaiden 4 با Platinum همکاری می‌کنید. چه چیزی Platinum را به انتخابی عالی تبدیل کرد؟ چه چیزی را آن‌ها به ارمغان می‌آورند که منحصربه‌فرد است و هیچ توسعه‌دهندهٔ دیگری احتمالاً نمی‌تواند؟

ماساکازو هیرایاما: PlatinumGames دستاوردهای زیادی در ژانر بازی‌های اکشن دارد و به‌خاطر اکشن شیک و رسا خود شناخته شده است. بنابراین با Ninja Gaiden 4، از آنجایی که این یک تلاش مشترک است، ما واقعاً می‌خواستیم به PlatinumGames اجازه دهیم که آن را در توسعه به ارمغان بیاورند. و قبلاً به فرم Bloodraven اشاره کردیم. فکر می‌کنیم فرم Bloodraven بهترین نمایندهٔ این است که چگونه توانستیم آن را ادغام کنیم. اما نه فقط برای ادغام آن به‌خاطر افزودن چیزهای جدید، بلکه واقعاً آن را در پایهٔ Ninja Gaiden ادغام می‌کنیم، بنابراین فقط در بالای آن وجود ندارد، بلکه در داخل آن است.

IGN: چرا اکنون زمان مناسبی برای ساخت یک ورودی اصلی جدید Ninja Gaiden بود؟ Ninja Gaiden 4 چطور مخاطبان Ninja Gaiden را به‌طور کلی گسترش می‌دهد تا محبوب‌تر از گذشته باشد؟

هیرایاما: در مورد زمان‌بندی برای آوردن یک Ninja Gaiden جدید به دنیا، لزوماً این نبود که ما می‌خواستیم این اتفاق همین الان بیفتد. این بیشتر نتیجهٔ یک سری رویدادها بود.

در تیم نینجا مدت‌ها بود که می‌خواستیم یک Ninja Gaiden جدید بسازیم. و وقتی این فرصت شروع به ارائهٔ خود کرد، مکالمه‌ای بین رئیس Koei Tecmo، Hisashi Koinuma، و رئیس PlatinumGames، Atsushi Inaba انجام شد. آن‌ها در واقع دوست هستند و در مورد این صحبت می‌کردند که اگر بتوانیم در آینده روی چیزی کار کنیم، عالی نمی‌شود؟ این زمانی بود که ایدهٔ ساخت یک Ninja Gaiden جدید با هم مطرح شد. و سپس فیل اسپنسر از Xbox از این ایده مطلع شد و فقط حمایت خود را از این پروژه اعلام کرد. این چیزی بود که آن را به حرکت درآورد.

همان‌طور که گفتید، مدت زیادی از آخرین بازی Ninja Gaiden می‌گذرد. برای ارائهٔ یک نقطهٔ ورود تازه برای بازیکنان جدید، ما یک قهرمان جدید معرفی کردیم. این قهرمان در واقع پیشنهادی از PlatinumGames بود. و فکر می‌کنم ما توانستیم به PlatinumGames اجازه دهیم که برداشت خود را از Ninja Gaiden از طریق یاکومو واقعاً وارد کنند.

اما البته، ریو هایابوسا نماد این سری است، بنابراین ما هم اطمینان حاصل کرده‌ایم که ریو هایابوسا قابل بازی است و حضور قوی در بازی هم دارد. بنابراین فکر می‌کنم از طریق این تلاش مشترک توانسته‌ایم یک تجربهٔ تازه ارائه دهیم، اما هنوز هم مانند Ninja Gaiden حس می‌شود و یک نقطهٔ ورود تازه برای بازیکنان جدید خواهد بود.

IGN: چرا پیشنهاد PlatinumGames برای یک قهرمان جدید را پذیرفتید و دقیقاً چه چیزی در مورد این شخصیت جدید وجود دارد که او را از ریو هایابوسا متمایز می‌کند؟

هیرایاما: از نظر دلیلی که ما پیشنهاد Platinum را برای آوردن یک قهرمان جدید پذیرفتیم، واقعاً همان چیزی بود که قبلاً به آن اشاره کردم: ارائهٔ آن نقطهٔ ورود تازه برای بازیکنان جدید، اما همچنین از آنجایی که این یک تلاش مشترک است، واقعاً به PlatinumGames اجازه می‌دهیم تا ایده‌های خود را به ارمغان بیاورند. و یاکومو وسیله‌ای بود که به این امر اجازه می‌داد اتفاق بیفتد.

ناکائو: بنابراین با ریو هایابوسا، او ویژگی‌های متمایز خود را از بازی‌های قبلی حفظ می‌کند. در Ninja Gaiden 4، او واقعاً همه چیز در مورد آن قدرت و آن حس سرعت است. بنابراین وقتی در Ninja Gaiden 4 به عنوان ریو هایابوسا بازی می‌کنید، واقعاً می‌توانید آن تجربهٔ خام و ابتدایی Ninja Gaiden را تجربه کنید.

در مقابل ریو، یاکومو این زیرکی را دارد. یک هوشمندی در نحوهٔ مبارزهٔ او با زرادخانه‌اش وجود دارد و او همچنین تکنیک‌های مبارزهٔ رسا‌تری را از طریق فرم Bloodraven دارد. و از طریق آن او این برداشت شیک از مبارزهٔ Ninja Gaiden را دارد.

بنابراین حتی اگر هر دو اصول Ninja Gaiden را به اشتراک بگذارند، این تفاوت بسیار متمایزی وجود دارد که وقتی کنترلر را برمی‌دارید و دکمه‌ها را فشار می‌دهید و می‌بینید که چگونه به آن ورودی‌ها پاسخ می‌دهند، احساس خواهید کرد.

IGN: و تقسیم‌بندی از نظر زمان بازی تقریباً چگونه است؟ آیا یک شخصیت وجود دارد که زمان بیشتری را با آن بگذرانیم نسبت به دیگری؟

هیرایاما: از نظر داستان، یاکومو قهرمان اصلی است، بنابراین در تقسیم‌بندی زمان بازی، یاکومو زمان بازی بیشتری خواهد داشت. بنابراین بیش از نیمی از داستان را به عنوان یاکومو بازی خواهید کرد. با این حال، بخش‌های اختصاصی در داستان برای ریو وجود دارد. و شما فقط برای مدت کوتاهی به عنوان ریو هایابوسا بازی نخواهید کرد و سپس با آن تمام خواهید شد. مقدار بسیار زیادی محتوا برای‌تان وجود خواهد داشت تا از بازی کردن به عنوان ریو لذت ببرید.

و پس از اینکه یک بار داستان را کامل کردید، یک حالت چالش فصل را باز خواهید کرد. این به شما امکان می‌دهد تا آزادانه فصل‌های مختلف بازی را بازی کنید و می‌توانید به عنوان هر یک از شخصیت‌ها بازی کنید. بنابراین می‌توانید، پس از اولین بازی خود، تمام فصل‌ها را به عنوان ریو بازی کنید. برعکس، می‌توانید فصل‌های داستان ریو را به عنوان یاکومو بازی کنید. بنابراین محتوای زیادی وجود دارد که می‌توانید پس از اولین بازی خود از آن لذت ببرید.

Tier List

لیست رده‌بندی سری بازی‌های Xbox

لیست رده‌بندی سری بازی‌های Xbox

IGN: دوست دارم مکانیک جدید مورد علاقه‌تان را بدانم که قبلاً در یک بازی Ninja Gaiden ندیده‌ایم.

هیرایاما: جنبهٔ جدید مورد علاقهٔ من فرم Bloodraven است. فرم Bloodraven واقعاً نوع جدیدی از رسایی را که PlatinumGames به Ninja Gaiden آورده است، به تصویر می‌کشد. اما نه‌تنها این، بلکه رفت و برگشت‌های زیادی در رابطه با فرم Bloodraven در طول توسعهٔ این بازی وجود داشت. بنابراین تیم نینجا ساخت را از Platinum دریافت می‌کرد و سپس بازی را انجام می‌داد و بازخورد خود را ارائه می‌داد. اما یک سال پیش فرم Bloodraven خیلی OP بود، طوری که تا زمانی که فرم Bloodraven را فعال می‌کردید، واقعاً می‌توانستید هر دشمنی را شکست دهید. و ما به آن نگاه می‌کردیم و می‌گفتیم، خب، اگر فرم Bloodraven بر همه چیز مسلط شود، ما جوهرهٔ Ninja Gaiden را از دست خواهیم داد. و رفت و برگشت‌های جالبی وجود داشت که ما برای رسیدن به جایی که امروز هستیم، پشت سر گذاشتیم.

خواهید دید که ما چگونه فرم Bloodraven را در چرخهٔ بازی Ninja Guide گنجانده‌ایم. به‌ عنوان مثال، وقتی از فرم Bloodraven استفاده می‌کنید و به یک دشمن حمله می‌کنید، احتمال تکه‌تکه شدن را افزایش می‌دهد. وقتی یک دشمن را در Ninja Gaiden تکه‌تکه می‌کنید، می‌توانید یک تکنیک نابودی را انجام دهید. تکنیک نابودی اساساً فقط یک فینیشر است، مانند یک حملهٔ به سبک اعدام. و سپس وقتی یک دشمن را اعدام می‌کنید، آن‌ها یک جوهر گوی خون رها می‌کنند. جوهر در Ninja Gaidenهای قبلی وجود داشت و اساساً به همان روش در Ninja Gaiden 4 عمل می‌کند. و سپس وقتی آن جوهر رها می‌شود، شما آن را با استفاده از هدایت نهایی به یک تکنیک نهایی تبدیل می‌کنید. می‌دانم که اصطلاحات زیادی را به شما می‌گویم! اما ما توانستیم این فرم Bloodraven را وارد Ninja Gaiden کنیم و واقعاً آن را در آن چرخهٔ بازی اساسی Ninja Gaiden گنجانده‌ایم. یافتن راه‌هایی برای بررسی آن از منظر توسعه بسیار جالب بود.

ناکائو: علاوه بر فرم Bloodraven، فرم پایه هم وجود دارد. در فرم پایه احساس می‌کنم که ما توانسته‌ایم Ninja Gaiden را از نظر نوع جدیدی از تکنیک‌هایی که در دسترس هستند، تکامل دهیم. Ninja Gaiden 4 Just Guards و Just Dodges را معرفی می‌کند. در Ninja Gaiden، حرکت جاخالی دادن Reverse Wind نامیده می‌شود. در Ninja Gaiden 4 شما می‌توانید یک Just Dodge Reverse Wind انجام دهید. و این واقعاً تنوع و امکانات مبارزهٔ Ninja Gaiden را باز می‌کند و به تکامل آن سرعت بالا رفت و برگشت بین حمله و دفاع که واقعاً Ninja Gaiden را متمایز می‌کند، ادامه می‌دهد.

هیرایاما: و با تکیه بر امکانات جدیدی که در Ninja Gaiden 4 در دسترس هستند، گاهی اوقات خواهید دید که دشمنان هنگام حملهٔ قدرتمند، به رنگ قرمز می‌درخشند. شما می‌توانید از فرم Bloodraven برای مقابله با آن حمله با استفاده از یک توانایی تهاجمی استفاده کنید. این امر به‌ویژه در نبردهای باس آشکار می‌شود، جایی که شما نمی‌توانید فقط تدافعی باشید، بلکه می‌توانید از پرخاشگری برای مقابله با حملات دشمن استفاده کنید. و به همین دلیل، نبردهای باس Ninja Gaiden 4 به‌ویژه بسیار متمایز به نظر می‌رسند و در مقایسه با ورودی‌های قبلی ما، نوع جدیدی از شدت را ارائه می‌دهند.

Ninja Gaiden 4 در ۲۱ اکتبر برای PC، PlayStation 5 و Xbox Series X و S عرضه می‌شود.

Wesley مدیر اخبار در IGN است. او را در توییتر با نام @wyp100 پیدا کنید. می‌توانید با Wesley در wesley_yinpoole@ign.com یا به‌صورت محرمانه در wyp100@proton.me تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *