تونی هاوک: اسکیت‌باز حرفه‌ای ۳+۴

تونی هاوک: اسکیت‌باز حرفه‌ای ۳+۴


بسترها: PS5، Xbox Series X|S

بالاخره رسید. حدوداً پنج سال پس از اینکه Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 بازسازی الی-تو-کیک‌فلیپ دو بازی خاطره‌انگیز ابتدایی Pro Skater را ارائه داد، دنباله‌های آن نیز با اندکی تأخیر و به شیوه‌ای مشابه بازسازی می‌شوند. برای مدتی به نظر می‌رسید که بازسازی این مجموعه پس از دو قسمت نخست متوقف خواهد شد. Pro Skater 3+4 در میانه ادغام Vicarious Visions با Blizzard کنسل شد. اما وقتی یک اسکیت‌بوردسوار به زمین می‌خورد، دوباره به پا می‌خیزد – و با سرمایه‌گذاری هنگفت نسل هزاره که از سوی طرفداران نوستالژیک PS2 تزریق می‌شود، قسمت‌های بعدی سری افسانه‌ای بردمن توسط یک تیم توسعه‌دهنده تازه از راه رسیده‌اند. آماده یک فلیپ باشید!

Tony Hawk's Pro Skater 3+4

در حالی که 3 و 4 به اندازه دو بازی نخست این سری از محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار نیستند، ارائه آن‌ها در Pro Skater 3+4 گواه این است که این مجموعه همچنان می‌تواند ترکیب لذت‌بخشی از نوستالژی را ارائه دهد. توسعه‌دهندگان Iron Galaxy در این نسخه جدید، به رویکرد Vicarious Visions در نسخه قبلی وفادار مانده‌اند – ضمن ارائه یک ارتقاء بصری قابل توجه به بازی‌ها، گیم‌پلی و طراحی مراحل را تقریباً دست‌نخورده باقی گذاشته‌اند. بار دیگر، مراحل به گونه‌ای هستند که شما آن‌ها را در خاطرات خود به یاد دارید – در واقع، یک بازسازی گرافیکی اساسی. مکان‌های افسانه‌ای در اینجا وجود دارند که بازدید دوباره از آن‌ها لذت‌بخش است: «Foundry» اولیه و «Airport» تفرجگاه در Pro Skater 3؛ «College» واقع در محوطه دانشگاه و «Alcatraz» وسیع در Pro Skater 4.

حافظه عضلانی که بازیکنان احتمالاً طی دهه‌ها جمع‌آوری کرده‌اند، مستقیماً در این بازسازی‌ها قابل استفاده است.

نکته مهم‌تر این است که گیم‌پلی حس کلاسیک Pro Skater را حفظ کرده است – ترفندهای سریع و پاسخگو، اهداف به اندازه کافی چالش‌برانگیز که شما را وادار می‌کنند جلسات دو دقیقه‌ای را تکرار کنید تا آن‌ها را به سرانجام برسانید، و گزینه‌های ارتقاء رضایت‌بخش برای تجهیزات، ترفندها و آمار. درست مانند Pro Skater 1+2، حافظه عضلانی که بازیکنان احتمالاً طی دهه‌ها گیم‌پلی به دست آورده‌اند، مستقیماً در این بازسازی‌ها قابل استفاده است – و ویژگی‌های کمک‌کننده کمبو مانند ریورت و اسپاین ترانسفر در هر دو عنوان اعمال شده‌اند. ایجاد یک کمبو دیوانه‌وار و فرود موفقیت‌آمیز آن، همانند 20 سال پیش هیجان‌انگیز است. (باید گفت که عدم موفقیت در فرود آن‌ها نیز به همان اندازه آزاردهنده است.)

در بیشتر موارد، Pro Skater 3+4 هر آن چیزی است که از بازسازی دو بازی قبلی انتظار دارید – اگرچه تصمیماتی وجود دارد که ممکن است برخی از طرفداران دوآتشه را کمی ناخشنود کند. Pro Skater 4 بیشترین تغییرات را داشته است. در گذشته، بازی اصلی یک قالب گیم‌پلی «کمپین» آزادانه را معرفی کرد که به بازیکنان اجازه می‌داد آزادانه در مراحل اسکیت کنند و با NPCهایی تعامل داشته باشند که اهدافی را پیشنهاد می‌دهند، یک تغییر پیشگامانه که نشان‌دهنده قدرت پردازشی PS2 بود. در اینجا، بازی به ساختار کلاسیک دو دقیقه‌ای بازسازی شده است، بدون عنصر آزادانه (که احتمالاً امروزه تازگی چندانی نخواهد داشت). در حالی که تجربه کلی نحوه عملکرد بازی اصلی را تغییر می‌دهد، این واقعیت که گیم‌پلی همچنان کلاسیک تونی هاوک است به این معنی است که بازی کردن آن هنوز هم لذت‌بخش است. بیشتر موسیقی اصلی نیز حذف شده است – تعدادی از آهنگ‌های اصلی 3 و 4 باقی مانده‌اند، که با آهنگ‌های جدیدی ترکیب شده‌اند که حداقل در یک حال و هوای مشابه اسکیت-پانک/هیپ هاپ قرار دارند.

اگرچه چند مرحله از 4 حذف شده‌اند – احتمالاً به این دلیل که به راحتی در ساختار جدید دو دقیقه‌ای جای نمی‌گیرند – مراحل جدیدی وجود دارد، مجموعه‌ای خوشایند از اسکیت‌بازان معاصر که به موارد مورد علاقه قدیمی اضافه شده‌اند (از جمله بازگشت قابل باز شدن بام مارگرا)، و اسرار سرگرم‌کننده برای باز کردن (لاک‌پشت‌های نینجا قابل بازی!) در طول مسیر. Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 به اندازه بازی‌های اصلی اعتیادآور و از همیشه زیباتر است. فوق‌العاده است! حالا، چه زمانی می‌توانیم Tony Hawk’s Underground و Underground 2 را دریافت کنیم؟

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *