
استودیوی Leenzee Games، سازنده Wuchang: Fallen Feathers، ماه قبل به طرفداران وعده داده بود که تعدادی از مسائل مربوط به عملکرد و بهینهسازی را که از زمان عرضه، بازی را تحت تاثیر قرار دادهاند، به سرعت برطرف خواهد کرد. اکنون به نظر میرسد که پچ 1.5 بسیاری از این مشکلات را حل میکند، اما با یک نتیجه جانبی عجیب: این پچ تغییرات گستردهای را نیز در بسیاری از دشمنان، دیالوگها و روایت بازی ایجاد میکند که باعث ایجاد نارضایتی در میان بسیاری از طرفداران شده است.
یادداشتهای پچ 1.5 در ابتدا بسیار بیضرر به نظر میرسند. چند رفع باگ وجود دارد و چندین پیشرفت خوب نیز اضافه شده است، مانند سریعتر شدن انیمیشن التیام و امکان لغو جاخالی دادن از انیمیشن بازیابی. همچنین یک “بهینهسازی” وجود دارد که طبق یادداشتهای پچ، برای این آمادهسازی شده است که به بازیکنان اجازه میدهد نزدیکتر به باسهایی که در اثر مبارزه با آنها کشته شدهاند، دوباره ظاهر شوند، که این نیز یک تغییر خوشایند خواهد بود.
اما در یادداشتهای پچ طولانی، چند مورد عجیب نیز وجود دارد:
دیالوگهایی برای برخی از NPCها اضافه شد تا برخی از عناصر داستانی تکمیل شوند. ما در آینده انیمیشنهای خستگی را بیشتر بهینه خواهیم کرد تا عملکرد عناصر داستانی را بهبود بخشیم.
اشکال جناح در فصل 4 رفع شد، طراحی مرحله تنظیم شد و اثر عملکرد BVB افزایش یافت.
برای تکمیل داستان، مقداری صدای «ووشانگ» اضافه شد و دیالوگهایی برای برخی NPCها اضافه شد.
خب، اینها به چه معناست؟ همانطور که لنس مکدونالد در توییتر/X مستند کرده است، این بهروزرسانی تغییرات قابل توجهی را در برخی از NPCها، باسها و دشمنان ایجاد کرده است تا آنها به طور رسمی از بین نروند.
Looks like the latest update to WUCHANG which makes dodging way easier and healing way faster also sadly censors the game’s story a bit. A historically significant character no longer dies but runs away happily ever after, and you can no longer kill innocent farmer enemies.
— Lance McDonald (@manfightdragon) August 13, 2025
قبل از این پچ، شما میتوانستید NPCهای انسانی خاصی را که در طول بازی با آنها مواجه میشدید، هدف قرار دهید و از بین ببرید. این شخصیتها منفعل بودند، به جز این با آنها نمیشد تعامل داشت و به شما حمله نمیکردند، اما قتل آنها توسط شما، مکانیک “دیوانگی” شخصیت شما را به طریقی تحت تأثیر قرار میداد که گیمپلی واقعاً جالبی را ایجاد میکرد. اکنون، این دیگر درست نیست – NPCها غیرقابل هدف قرار دادن و غیرقابل کشتن هستند و عملاً توانایی انتخاب تعامل با مکانیک دیوانگی را به آن شیوه خاص حذف میکنند.
علاوه بر این، این تغییر تأثیر قابل توجهی بر فصل چهارم بازی نیز دارد که قبلاً به دلیل تلاش تعدادی از دشمنان انسانی برای حمله به شما، بسیار پر هرج و مرج و دشوار بود. اکنون، بخش بزرگی از آن دشمنان اصلاً خصمانه نیستند و آنچه را که زمانی یک فصل بسیار چالش برانگیز بود، به یک بازی آسان تبدیل میکنند.
Oh wow, the entirety of chapter 4 is now insanely easy because 50% of the enemies are now non-hostile to the player and you can’t attack them during the rebellion outbreak. What a mess.
— Lance McDonald (@manfightdragon) August 13, 2025
علاوه بر این، چندین باس چالش برانگیز دیگر هنگام شکست دادن آنها “نمیمیرند”. در عوض، آنها به سادگی آنجا میایستند، “خسته” هستند، یا فرار میکنند تا با خوشی زندگی کنند، یا ادعا میکنند که نبرد شدیدی که به تازگی رخ داده است، فقط یک “آزمایش” بوده است.
One of the most difficult and epic boss fights now ends with the boss no longer dying but instead saying “it was all just a trial! And actually the path you are on is good! Hahaha!” Holy wow https://t.co/SYYFhlUkXm
— Lance McDonald (@manfightdragon) August 13, 2025
در حالی که دو مسئله اول مستقیماً بر گیمپلی تأثیر میگذارند، تغییرات باسها به طور گستردهای توسط بازیکنان به دلیل تأثیری که بر روایت بازی دارند، مورد انتقاد قرار میگیرند. Wuchang: Fallen Feathers به شدت بر مضامین مرگ متمرکز است و توانایی پذیرش مرگ یک عزیز یا یک دوره در زندگی فرد را به تصویر میکشد. بسیاری از دشمنان در Fallen Feathers فعالانه در تلاشند تا مرگ را خنثی کنند یا چیزی را که به طور اجتنابناپذیری به پایان میرسد، طولانی کنند. بنابراین در بسیاری از این موارد، نمرده آنها کاملاً با پیام بازی در مورد پذیرش اجتنابناپذیری مرگ در تضاد است.
تاکنون، استودیوی Leenzee Games توضیح نداده است که چرا این تغییرات ایجاد شدهاند یا هیچ بیانیهای فراتر از یادداشتهای پچ ارائه نکرده است (IGN برای اظهار نظر با آنها تماس گرفته است). با این حال، بسیاری از بازیکنان به درستی اشاره میکنند که شخصیتهایی که تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفتهاند، ظاهراً یک ویژگی مشترک دارند: همه آنها انسانهایی هستند که به نوعی با سلسله مینگ مرتبط هستند.
Fallen Feathers یک داستان تاریخی تخیلی است و در دهه 1600 چین در پایان سلسله مینگ، آخرین سلسله تحت حکومت قوم هان قبل از تسلط سلسله چینگ اتفاق میافتد. اگرچه روایت بازی در اصل از پایان سلسله مینگ برای چارچوببندی مؤثر پیام خود در مورد مرگ و حرکت رو به جلو استفاده میکرد، اما اکنون هیچیک از شخصیتهای مینگ نمیمیرند یا رو به جلو حرکت نمیکنند و این فرضیه را بیاثر میکنند. در نتیجه، تعدادی از نظرات منفی در استیم و پستها در پلتفرمهای مختلف اجتماعی، استودیوی Leenzee را به خودسانسوری متهم میکنند، که ظاهراً به دلیل بازخورد بخشی از بازیکنان عمدتاً چینی است که از نحوه برخورد بازی با شخصیتهای مینگ ناراحت هستند.
یکی از نظرات “توصیه نمیشود” استیم از 13 اوت توسط شخصی با 58 ساعت بازی مینویسد: “بهبود عملکرد بازی خوشایند است. اما این باید اولین باری باشد که من در مورد تغییر طرح داستانی پس از انتشار میشنوم. تا جایی که من میدانم. تغییر طرح داستان را کاملاً متفاوت کرد و حتی انگیزه برخی از شخصیتها را بیمعنی کرد. من نمیدانم Leenzee چه فشاری را تحمل کرد که تا جایی پیش رفت که طرح بازی را تغییر داد. من خواندهام که برخی از گیمرها از آن به دلیل عدم دقت تاریخی انتقاد کردهاند. اما داستان تخیلی است، اینطور نیست؟ من تصمیم گرفتهام فعلاً از بازی دست بکشم و امیدوارم Leenzee تغییرات طرح را لغو کند. یا حداقل این امکان را فراهم کند که به پچ 1.4 بازگردیم.”
جالب اینجاست که به نظر میرسد سابردیت r/wuchanggame تقریباً کاملاً خالی از انتقاد از این پچ است، اما کاربران سابردیتهای دیگر ادعا میکنند که مدیران آن سابردیت هر پستی را که منتقد این تغییرات باشد، حذف کردهاند.
IGN نسخه اصلی Wuchang: Fallen Feathers را در زمان عرضه بررسی کرد و به آن نمره 8/10 داد و آن را “یکی دیگر از سولزلایکهای عالی برای افزودن به انبوه فزاینده، با مبارزات عالی، طراحی مرحلهای فوقالعاده، درخت مهارت باورنکردنی و باسهای ترسناک” نامید. بنابراین اگر بتوانید راهی برای بازی کردن نسخه قبل از پچ پیدا کنید، به نظر میرسد که این بهترین راه برای فعلاً است.
ربکا ولنتاین گزارشگر ارشد IGN است. میتوانید او را در BlueSky با نام کاربری @duckvalentine.bsky.social پیدا کنید. نکتهای برای داستان دارید؟ آن را به آدرس rvalentine@ign.com ارسال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید