توسعه‌دهنده The First Descendant به انتقادات از آگهی هوش مصنوعی TikTok واکنش نشان می‌دهد.

توسعه‌دهنده The First Descendant به انتقادات از آگهی هوش مصنوعی TikTok واکنش نشان می‌دهد.

به‌روزرسانی: دنیل‌دیمن، خالق محتوا، پس از آنکه تصویرش در یک آگهی TikTok برای تبلیغ The First Descendant مورد استفاده قرار گرفت، برای اولین بار به شکل علنی صحبت کرد.

دنیل‌دیمن در واکنش به یک ویدیوی TikTok در رابطه با تبلیغات منتشر شده توسط Game Central اظهار داشت: «من هیچ ارتباط یا توافقی با The First Descendant ندارم. آنها تصویر/واکنش‌های من را از پربازدیدترین ویدیوی من ربوده‌اند و از هوش مصنوعی برای تغییر آنچه دهانم می‌گوید و صدایی که متعلق به من نیست، بهره برده‌اند. من اجازه نداده‌ام که از تصویرم استفاده شود.»

Nexon هنوز به شکل علنی به اظهارات دنیل‌دیمن پاسخی نداده است، اما قبلاً مدعی شده بود که این تبلیغات از یک چالش خلاقانه TikTok برای سازندگان ناشی شده است و در حال انجام تحقیقات در این زمینه است.

داستان اصلی: Nexon “اختلالاتی” را در مجموعه‌ای از تبلیغات TikTok برای The First Descendant، پس از اینکه طرفداران شرکت را به تولید محتوای بازاریابی “کم‌تلاش” از طریق هوش مصنوعی متهم کردند، تأیید کرده است.

این قضیه پس از آن رخ داد که یک کاربر Reddit به نام iHardlyTriHard، در یک آخر هفته خبری، چهار آگهی غیرمعمول را پس از گشت و گذار تنها به مدت 15 دقیقه در صفحه For You خود جمع‌آوری کرد. با در نظر گرفتن اینکه هر چهار مورد دارای هماهنگی نامناسب لب، حرکات سر عجیب، گفتگوی غیرطبیعی بودند و حداقل به نظر می‌رسد یکی از آنها از تصویر تولیدکننده محتوا، دنیل‌دیمن، استفاده می‌کند – هرچند که این کار با اجازه او بوده یا بدون اجازه، هنوز مشخص نیست – طرفداران سریعاً شروع به حدس زدن کردند که آنها از طریق هوش مصنوعی تولید شده‌اند.

Nexon به سرعت واکنش نشان داد، اگرچه بیانیه این توسعه‌دهنده به همان اندازه که پاسخ ارائه می‌دهد، سؤال ایجاد می‌کند.

این شرکت اظهار داشت که این تبلیغات از یک چالش خلاقانه TikTok برای سازندگان پدید آمده است، “که به سازندگان اجازه می‌دهد به صورت داوطلبانه محتوای خود را برای استفاده به عنوان مواد تبلیغاتی ارسال کنند.” و در حالی که “تمام ویدیوهای ارسال شده از طریق سیستم TikTok برای بررسی نقض حق نسخه‌برداری قبل از تأیید به عنوان محتوای تبلیغاتی تأیید می‌شوند”، از آن زمان “مواردی را کشف کرده است که در آن شرایط پیرامون تولید برخی از ویدیوهای ارسال شده نامناسب به نظر می‌رسد” و تحقیقاتی را آغاز کرده است.

نکته جالب این است که این بیانیه شامل عذرخواهی نیست – تنها زمانی که عذرخواهی به چشم می‌خورد، به علت “تأخیر در ارائه این اطلاعیه” در رابطه با تحقیقات است، چرا که “بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت طول می‌کشد.” Nexon گفته است که پس از “اتمام تأیید”، یک به‌روزرسانی را “از طریق یک اطلاعیه رسمی” به اشتراک خواهد گذاشت.

در اینجا بیانیه به صورت کامل ارائه شده است:

مایلیم شما را از برخی اختلالات شناسایی شده در عملکرد چالش خلاقانه TikTok برای سازندگان آگاه کنیم.

به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی خود برای فصل 3: Breakthrough، اخیراً یک برنامه چالش خلاقانه برای سازندگان TikTok به اجرا درآوردیم، که به سازندگان امکان می‌دهد به صورت داوطلبانه محتوای خود را برای استفاده به عنوان مواد تبلیغاتی ارسال کنند.

تمامی ویدیوهای ارسال شده از طریق سیستم TikTok برای بررسی نقض حق نسخه‌برداری قبل از تأیید به عنوان محتوای تبلیغاتی مورد تأیید قرار می‌گیرند.

با این وجود، ما از مواردی مطلع شده‌ایم که در آن شرایط مربوط به تولید برخی از ویدیوهای ارسال شده نامناسب به نظر می‌رسد. از این رو، ما در حال انجام یک تحقیق مشترک کامل با TikTok برای تعیین حقایق هستیم.

صمیمانه بابت تأخیر در ارائه این اطلاعیه عذرخواهی می‌کنیم، زیرا بررسی بیشتر بیشتر از آنچه انتظار داشتیم به طول انجامیده است. پس از اتمام تأیید، ما به سرعت یک به‌روزرسانی را از طریق یک اطلاعیه رسمی به اشتراک خواهیم گذاشت. از صبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم.

Nexon تنها آخرین شرکتی است که به دلیل به کارگیری هوش مصنوعی مولد مورد انتقاد واقع شده است. در ماه ژوئن، توسعه‌دهنده The Alters، استودیو 11 Bit، پس از کشف اعلان‌های هوش مصنوعی در بازی که به درستی افشا نشده بودند، قول داد که یک به‌روزرسانی را برای جایگزینی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با دارایی‌های دست‌ساز منتشر کند.

توسعه‌دهنده Jurassic World Evolution 3، Frontier Developments نیز پس از انتقادات گسترده مجبور شد استفاده از تصاویر پرتره شخصیت‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی مولد را پس بگیرد، و Activision به طور مکرر به علت استفاده از هوش مصنوعی مولد، از جمله نمونه‌های اخیر تبلیغاتی برای یک بازی Guitar Hero که وجود ندارد، و برخی از دارایی‌های Call of Duty: Black Ops 6، مورد انتقاد قرار گرفته است.

ویکی بلیک گزارشگر IGN، همچنین منتقد، ستون‌نویس و مشاور با بیش از 15 سال تجربه کار با برخی از بزرگ‌ترین سایت‌ها و نشریات بازی در جهان به شمار می‌رود. او همچنین یک نگهبان، اسپارتان، سایلنت هیلیان، افسانه و دائماً در حال ایجاد هرج و مرج است. او را در BlueSky پیدا کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *