انجام کیکفلیپ بر روی تپههای ماسهای و پشت سر هم زدن کمبوهای دقیق آسیاب کردن، دقیقاً آن چیزی نیست که از یک بازی استودیوی Giant Squid انتظار دارید، استودیویی که بیشتر به خاطر ماجراجوییهای آرامشبخش و تفکربرانگیزش معروف است، جایی که مکانیکها، موسیقی و جلوههای دیداری با هم ترکیب میشوند تا نوع نادری از جریان آرامشبخش را خلق کنند. اولین اثر آنها، ABZÛ، تقریباً این فرمول را به طور کامل اجرا کرد – یک غواصی زیبا در دنیای زیر آب، گرچه گیمپلی سادهاش مانع از رسیدن آن به شکوه واقعی شد. اکنون، این استودیو سبک آرامشبخش خاص خود را با، از همه چیز، ورزشهای اکستریم ترکیب میکند. شما در نقش یک سرگردان تنها که در صحرا بر روی یک شمشیر شناور موجسواری میکنید، در میان تپهها مسیر خود را باز میکنید، آب را به دنیای بیابانی برمیگردانید و، بله، چند حرکت خشن را در طول راه انجام میدهید. نتیجه، یک بازی است که اغلب اوقات به اوج میرسد.

بازیکنانی که با Tony Hawk’s Pro Skater یا حتی 1080° Snowboarding نینتندو آشنایی دارند، در اینجا به طرز شگفتانگیزی احساس راحتی خواهند کرد. Sword Of The Sea با طرح کنترل سادهاش، به شما این امکان را میدهد که در کمترین زمان بپرید، بچرخید و به نرمی سر بخورید. کنترلهای شهودی آن به این معنی است که در عرض ده دقیقه، حرکت دادن شخصیت شما طبیعی به نظر میرسد و با اطمینان مسیر خود را باز خواهید کرد. مهمتر از همه، این بازی از شما میخواهد که سریع حرکت کنید (برو کنار، سونیک). فرود روی تپههای ماسهای را درست انجام دهید، و در حالی که همه چیز در اطراف شما محو میشود، به جلو خواهید رفت. با فراهم کردن امکان لغزش به حالت جریان ملایم در عین هیجانانگیز بودن، یک حس منحصربهفرد را برآورده میکند و به طرفداران حرکات پر اکشن یک لذت واقعی میبخشد.
اجتناب از غرق شدن در زیبایی Sword Of The Sea دشوار است.
این بازی همچنین به طور هوشمندانهای مهارتها و راههای جدیدی را برای حرکت در حین پیشروی در بازی معرفی میکند، از پازلهای ساده یا بخشهای پلتفرمی باریک گرفته، تا حتی معرفی یک تقویتکننده درست زمانی که فکر میکنید همه چیز شروع به کند شدن کرده است. توانایی آن در ترکیب کردن عناصر مختلف در حین پیشرفت، تضمین میکند که شمشیر شناور قابل اعتماد شما هرگز قدیمی به نظر نمیرسد. فقط در چند لحظه که شما را مجبور میکند از تخته پیاده شوید و در برخی از بخشهای نسبتاً دست و پا چلفتی جانوری شرکت کنید، دچار لغزش میشود.

دوری از غرق شدن در زیبایی Sword Of The Sea سخت است. مناظر آفتابخوردهی آن در حالی که با سرعت در سراسر آنها پیش میروید، میدرخشند (جی.جی. آبرامز تماس گرفت و نورهای لنز خود را پس میخواهد)، اما وقتی شروع به بازگرداندن آب به دنیا میکنید، اوضاع حتی شگفتانگیزتر میشود. علفهای دریایی به دیوارهای دره میچسبند، موجودات اقیانوسی در کنار شما شناور میشوند، و حتی میتوانید توقف کنید و برای سواری روی یک نهنگ قاتل بپرید (و اصلاً چرا این کار را نکنید؟). شناور شدن در این سرزمینهای دگرگون شده یک جشن بصری مطلق است. ادغام الگوی اقیانوس پهناور با صحراها، ویرانههای باستانی یا مناظر یخی، ترکیبی نفسگیر از دنیاها را ایجاد میکند، و وقتی متوجه میشوید که از بالای یک چتر دریایی میپرید و از کنار یک دلفین سر میخورید، سخت است که به مکانهای دیگری فکر کنید که ترجیح میدهید در آنجا شنها را درنوردید.
جهان و گیمپلی Sword Of The Sea به خوبی به داستان مینیمالیستی و قابل فهم خدمت میکنند – در حین عبور از این سرزمین (بیشتر) تنها، به موجسوار کوچک و باحال خود علاقهمند خواهید شد. واضح است که Giant Squid تمام عناصر موجود در ساخت بازیهایی که به سمت دنج و آرامشبخش متمایل هستند را بررسی کرده است و تجربهای کاملاً مدیتیشنگونه ارائه میدهد – این بار با گیمپلی جذاب. زمان اجرای بازی در سمت کوتاهتر قرار دارد، و وقتی تیتراژ پایانی به نمایش درمیآید، نمیتوان آرزو نکرد که زمان بیشتری را برای ویراژ دادن در مناظر آن داشته باشید. اما انصافاً، یک حالت New Game Plus به شما دلیل زیادی برای پریدن دوباره روی شمشیر شناور خود برای یک دور دیگر میدهد. پس خودتان را آماده کنید و تختهتان را بردارید، زیرا Sword Of The Sea موجی است که ارزش موجسواری را دارد. موجها خروشان هستند!
دیدگاهتان را بنویسید