
بازی مستقل و پرطرفدار Peak رسماً 10 میلیون نسخه فروش داشته است. این خبر توسط رایس الیوت، تحلیلگر Aliena Analytics، و جف کیلی، مجری Gamescom Opening Night Live، اعلام شد.
الیوت ابتدا این آمار فروش را در خبرنامه روز دوشنبه خود منتشر کرد و اشاره کرد که این بازی 1.7 میلیون نسخه در هفته گذشته فروخته و پیش بینی می شود تا سه شنبه از مرز 10 میلیون عبور کند. کیلی این رقم 10 میلیونی را در مراسم Opening Night Live تأیید کرد. این دومین بازی مستقل عرضه شده در سال 2025 است که از این مرز عبور می کند. بازی R.E.P.O. پیش از این 16.8 میلیون نسخه فروش داشته است.
Peak از زمان انتشار در ماه ژوئن، در Steam بسیار موفق بوده و به طور مداوم در فهرست پربازدیدترین بازی های این پلتفرم قرار داشته است. بر اساس SteamDB، در زمان نوشتن این خبر، حدود 88 هزار بازیکن همزمان در Steam داشت، که کمی بالاتر از Naraka: Bladepoint و کمی پایین تر از GTA 5 است.
این موفقیت در هفته گذشته با تخفیف فروش از 7.99 دلار به 4.95 دلار و انتشار بهروزرسانی Mesa، شدت گرفت و باعث افزایش چشمگیر فروش و تعداد بازیکنان همزمان شد. به گفته Alinea، این بازی در روز یکشنبه به 171 هزار کاربر همزمان و در کل 1.3 میلیون کاربر رسید.
Peak یک بازی صعود بقا است که توسط Aggro Crab ساخته شده است. در این بازی حداکثر چهار بازیکن با هم به صعود از یک کوه می پردازند، از موانع عبور می کنند و استقامت خود را مدیریت می کنند. محبوبیت ناگهانی این بازی الهام بخش اقتباس های تقلیدی متعددی در Roblox شده است و سازندگان در رسانه های اجتماعی گفته اند که ترجیح می دهند بازیکنان Peak را دزدی دریایی کنند تا اینکه “آشغال Roblox پر از ریزتراکنش” بازی کنند.
ربکا ولنتاین گزارشگر ارشد IGN است. می توانید او را در BlueSky با نام کاربری @duckvalentine.bsky.social پیدا کنید. اگر نکته ای برای داستان دارید، آن را به rvalentine@ign.com ارسال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید