پیتر پارسونز استودیوی بانجی را ترک می کند.

پیتر پارسونز استودیوی بانجی را ترک می کند.

پس از 23 سال حضور در بانجی و تقریباً 10 سال فعالیت به عنوان مدیرعامل، پیت پارسونز از این شرکت جدا می‌شود. جاستین ترومن، مدیر ارشد توسعه فعلی و یکی از قدیمی‌های بانجی، جایگزین او خواهد شد.

پارسونز در پستی در وبلاگ در وب‌سایت رسمی بانجی نوشت:

زمانی که در سال 2015 از من خواسته شد تا رهبری بانجی را برعهده بگیرم، هدفم تبدیل کردن ما به استودیویی بود که بتواند سرگرمی‌های نمادین و فراگیر ایجاد و حفظ کند. ما با هم کارهای زیادی انجام دادیم: فصل جدیدی را برای Destiny آغاز کردیم، یک سازمان مستقل و قابل توجه برای عملیات زنده ایجاد کردیم که قادر به ساخت و انتشار بازی‌های خود است و به خانواده باورنکردنی Sony Interactive Entertainment پیوستیم.

امروز زمان مناسبی برای شروع جدید است. آینده بانجی در دستان نسل جدیدی از رهبران خواهد بود و من خوشحالم که اعلام کنم جاستین ترومن رهبری را به عنوان رئیس استودیوی جدید بانجی بر عهده خواهد گرفت.

پارسونز در طول سال‌های پر فراز و نشیب زیادی بر بانجی نظارت داشته است، ابتدا در سال 2016 جانشین هارولد رایان به عنوان مدیرعامل شد و بر جدایی آن از اکتیویژن در سال 2019 نظارت کرد. او در طول بسیاری از رویدادهای ذکر شده در افشاگری سال 2021 ما از فرهنگ کاری داخلی بانجی در راس کار بود. اگرچه افرادی که با آنها صحبت کردیم گزارش دادند که بانجی قبل از به قدرت رسیدن پارسونز، به ویژه برای زنان، محیطی سمی و خصمانه داشت، اما آنها همچنین به IGN گفتند که او اغلب در اقدام کردن هنگام گزارش مشکلات کند یا مردد بوده است، یا حتی به نظر می‌رسید که در مورد نحوه مهار کارمندان مشکل‌ساز اطلاعی ندارد. پارسونز در آن زمان عذرخواهی کرد و گفت: “اقدامات ما یا در برخی موارد، عدم اقدام ما باعث درد این افراد شد. من شخصاً و از طرف همه در بانجی که می‌دانم احساس همدلی و غم عمیقی از خواندن این گزارش‌ها دارند، عذرخواهی می‌کنم.”

تنها چند ماه پس از گزارش ما، بانجی به قیمت 3.7 میلیارد دلار توسط سونی خریداری شد و به معاشرت استودیو با استقلال پایان داد. با نهایی شدن این خرید، نگرانی‌هایی در مورد آینده بانجی شروع به ظهور کرد. Destiny 2 با مشکل مواجه بود و بازی آینده Marathon هنوز سال‌ها با آن فاصله داشت. در سال 2023، بانجی حدود 100 نفر را اخراج کرد و DLC The Final Shape بازی Destiny 2 را به تعویق انداخت و پارسونز مسئولیت این اخراج‌ها را بر عهده گرفت. توسعه‌دهندگان در آن زمان به IGN گفتند که جو در بانجی “خفقان‌آور” بود، زیرا ترس از تصاحب کامل شرکت توسط سونی افزایش یافت. در سال 2024، این موضوع با اخراج‌های بیشتری ادامه یافت و این بار 220 نفر را تحت تأثیر قرار داد، علیرغم موفقیت The Final Shape. در این زمان 155 نفر نیز از بانجی در سونی ادغام شدند. مشکلات همچنان در طول سال 2024 و تا سال 2025 استودیو را تحت تأثیر قرار داد، به طوری که Marathon تا تاریخ نامعلومی در آینده به تعویق افتاد.

در این فضا – تقلا برای Destiny 2، تاخیر Marathon، کوچک شدن کارکنان و سایه افکنده سونی، پارسونز شرکت را ترک می‌کند. او آن را به جاستین ترومن واگذار می‌کند که 15 سال پیش به عنوان یک توسعه‌دهنده در بانجی با کار بر روی Destiny 1 شروع به کار کرد و از آن زمان به بعد به مقام مدیر ارشد توسعه و اکنون رئیس استودیو ارتقا یافته است.

وقتی در بهترین حالت خود هستیم – در کنار شما، جامعه بازیکنان خود، این دنیاها را خلق می‌کنیم و چیزی می‌سازیم که اهمیت دارد. چیزی که ارزش وقت، اشتیاق و سرمایه‌گذاری شما در ما را داشته باشد. چیزی که امیدوارم فراتر از انتظارات شما باشد.

من همچنین بخشی از این تلاش‌ها در بانجی بوده‌ام، زمانی که شاید در بهترین حالت خود نبوده‌ایم. زمانی که اشتباه کرده‌ایم و از طریق گوش دادن به جامعه خود متوجه شده‌ایم که هدف را گم کرده‌ایم. می‌دانم که من شخصاً در طول سال‌ها چیزهای زیادی آموخته‌ام، همانطور که همه ما در اینجا از آن مکالمات آموخته‌ایم.

من متعهد هستم که از هر یک از اعضای تیم در اینجا حمایت کنم و با آنها همکاری کنم، زیرا ما به ریختن قلب و روح خود در این دنیاها ادامه می‌دهیم. دنیاهایی که دوستشان داریم و امیدواریم ارزش وقت و اشتیاق شما را داشته باشند. زیرا در نهایت این دنیاها فقط با وجود شما در آنها وجود دارند و شکوفا می‌شوند.

ما اکنون سخت در حال کار بر روی این موضوع هستیم – هم با Marathon و هم با Destiny. ما در حال حاضر سر به زیر کار می‌کنیم، اما در اواخر سال جاری چیزهای بیشتری برای نشان دادن به شما در هر دوی این دنیاها خواهیم داشت.

بر اساس پست رسانه‌های اجتماعی بانجی، پارسونز بازنشسته می‌شود و ظاهراً در استودیو باقی نخواهد ماند.

ربکا ولنتاین گزارشگر ارشد IGN است. می‌توانید او را در BlueSky با نام کاربری @duckvalentine.bsky.social پیدا کنید. نکته‌ای برای داستان دارید؟ آن را به rvalentine@ign.com ارسال کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *