CrisisX یک بازی بقا و ساخت جهان باز است که در دهه 1990 اتفاق میافتد و شما را در موقعیتی قرار میدهد که با ازدحام آلودهشدگان، هزاران بازیکن انسانی و مناظر نفسگیر یک طبیعت وحشی و بیرحم روبرو شوید.
CrisisX که در سال 2026 عرضه میشود، یک تجربه رایگان و بین پلتفرمی برای رایانههای شخصی و موبایل است که در آن بازیکنان این فرصت را دارند که برای دستیابی به پروژههای بزرگ جمعی با یکدیگر همکاری کنند یا برای به راه انداختن یک جنگ تمام عیار علیه یکدیگر توطئه کنند.
یک خانه بسازید، آن را مدیریت کنید و از آن دفاع کنید، در حالی که میآموزید چگونه از زمین امرار معاش کنید و عمیقتر به دنیای اطراف خود قدم بگذارید، محیطی غنی از حیات وحش را کشف کنید و در پی یک شیوع فاجعهبار در رمز و راز غوطهور شوید.
یک جهان باز پویا و زنده
CrisisX با داشتن یک نقشه بزرگ به مساحت 1200 کیلومتر مربع، از حداکثر 5000 بازیکن در هر سرور پشتیبانی میکند و فرصتهای زیادی را برای PvE با تمرکز بر بقا و اکشن شدیدتر PvP ارائه میدهد.
به تنهایی به طبیعت وحشی و رامنشده قدم بگذارید که در 12 زمین متنوع گسترده شده است. در حین پیمایش در جنگلهای سرسبز، قلههای صخرهای و رودخانههای خروشان، ممکن است با پاسگاههای پنهان و آزمایشگاههای مخفی برخورد کنید، در حالی که به دنبال غارت و پاسخ به بسیاری از سؤالات جذاب بازی میگردید.
همانطور که بیشتر پیش میروید، یک سیستم ژورنال به شما کمک میکند تا رشتههای داستانی را از طریق یادداشتها و نقاشیها دنبال کنید و به داستانهای شخصی و توطئههای گستردهتر اشاره میکند.
چائو تونگ، تهیهکننده CrisisX میگوید: “این یک دنیای غنی و پر از فعالیتهای متنوع است. برای بازیکنانی که نمیخواهند فقط خط داستانی اصلی را دنبال کنند یا PvE را ترجیح میدهند، چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد، مانند پازلها، شکار گنج و موارد دیگر.”
مناطق PvP تعیین شده، رقابت شدید بین بازیکنان را در هر سطح، از گرگهای تنها گرفته تا گروههای کاملاً نظامی، ارائه میدهند. با خطرات بیشتر، جوایز غنیتری نیز به دست میآید و همکاری با لاشخورهای دیگر، چالشها و فرصتهای بیشتری را فراهم میکند.
انتخاب سکونت در این مناطق، این فرصت را به این بازماندگان جسور میدهد تا شایستگی خود را آزمایش کنند و افسانه خود را بسازند.
به هر قیمتی زنده بمانید
پیوستن به دیگران در گروههای کوچک و کمارتباط یا اجتماعات بزرگتر و ساختاریافتهتر، شانس بقا در برابر عناصر را افزایش میدهد.
جستجوی غذا و نوشیدنی در طبیعت وحشی، نیازهای اساسی شما را برآورده میکند، در حالی که یورش به کلبههای متروکه یا شهرهای کوچک، این فرصت را میدهد تا غارت بهتری برای ساخت و تجارت پیدا کنید.
همراهان حیوانی به دفع آلودهشدگان مهاجم کمک میکنند و در سفرهای طولانی شما را همراهی میکنند، اما شما باید به نیازهای آنها نیز مانند نیازهای خودتان رسیدگی کنید و مواد غذایی را برای حفظ سلامتی آنها و مراقبتهای پزشکی را در صورت آسیب دیدن فراهم کنید.
تیم CrisisX تأکید میکند که در طول بازی، هدف آنها استفاده از عناصر بقا برای حفظ واقعگرایانه بودن اوضاع، بدون اینکه شرایط حاصل طاقتفرسا شود، بوده است.
ما قصد نداریم بازیکنان را دائماً در لبه پرتگاه یا تحت استرس نگه داریم. در حالی که واقعگرایی برای ما مهم است، ما میخواهیم تجربیات منفی را کاهش دهیم و تعادل هوشمندانهای بین تنش و آسایش ایجاد کنیم.”
مسلح و خطرناک
زنده ماندن و دفع ازدحام آلودهشدگانی که در طبیعت وحشی پرسه میزنند، قطعاً تنش را افزایش میدهد. CrisisX از موجودات درمانده و لنگانی که مواد چسبناک پرتاب میکنند گرفته تا تایتانهای غولپیکر و هیولا صفت، از پرتاب امواج دشمنان به سمت شما نمیترسد.
خوشبختانه، گزینههای دفاعی و سلاحهای گرم بسیاری وجود دارد که میتوانید برای مبارزه با آنها جستجو، ساخت و ارتقا دهید.
کسانی که به دنبال حرکت بیصدا و هدایت قاتل درونی طبیعت وحشی خود هستند، میتوانند کمانهای بازگشتی و چاقوهای شکاری را انتخاب کنند تا به آنها کمک کند تا دیده نشده از قلمرو دشمن عبور کنند.
ازدحام دشمنان شما را مجبور به اتخاذ یک رویکرد مستقیمتر میکند و اینجاست که RPG ها، توپخانه سنگین و حتی تانکها وارد عمل میشوند و یک دفاع مخرب و مؤثر را در یک مبارزه بیامان تا سر حد مرگ ارائه میدهند!
CrisisX و تهدیدات آن هر چقدر هم که واقعی باشند، بازیکنان همچنان از مکانیکهای قوی دنیای بازی بهرهمند میشوند.
تونگ توضیح میدهد: “[CrisisX] از نظر قالب، بتل رویال یا استخراج نیست. مردن به معنای از دست دادن همه چیز نیست… ما همچنین یک سیستم حفاظت از رها شدن منابع را برای حفظ تعادل پیادهسازی میکنیم.”
ساخت، دفاع، زنده ماندن و پیشرفت
در CrisisX، از شروع فروتنانه یک کلبه انفرادی گرفته تا یک سکونتگاه مستقر از ساختمانهای متصل، ابتدا زنده ماندن و سپس پیشرفت کردن را یاد خواهید گرفت.
اگرچه شما فقط یک پایگاه یا یک خانه نمیسازید، بلکه یک جامعه کامل با دامهایی برای نگهداری، محصولاتی برای برداشت و ایستگاههای کاری برای نگهداری ایجاد میکنید.
جمعآوری و پالایش مواد، امکان ایجاد مجموعهای از ابزارها را فراهم میکند، از کوره ها و نیمکتهای شیمیایی گرفته تا ایستگاههای اصلاح لباس و سلاح.
اما آنچه شما میتوانید بسازید، دیگران میتوانند طمع کنند و یک جامعه تثبیت شده، در مقایسه با یک گروه کوچک از بازماندگان، هدفی بسیار آشکارتر و جذابتر برای حملات است.
آماده دفاع از آنچه ساختهاید باشید، با دیوارها، سنگرها و تلههایی که آلودهشدگان سرگردان و مهاجمان مهاجم را دور نگه میدارد.
حتی میتوانید یک ماشین اسپرت یا یک SUV برای رانندگی در سراسر کشور بسازید. اما خیلی پر زرق و برق نباشید، همیشه چشمانی هستند که شما را تماشا میکنند.”
میتوانید چشمان خود را به CrisisX بدوزید، زیرا با دنبال کردن و افزودن به لیست علاقهمندیها در Steam، یا بررسی وبسایت بازی در crisisx.hero.com، برای عرضه در رایانههای شخصی و موبایل در سه ماهه دوم سال 2026 آماده میشود.
دیدگاهتان را بنویسید