یوبیسافت نسبت به کاهش درآمدهای خود هشدار داده و اظهار داشته که “بسیاری از بازیهای نوظهور برای متمایز شدن با مشکل روبرو هستند”، زیرا بازیکنان دیگر به انتشار سنتی با قیمت کامل تمایلی ندارند.
یوبیسافت در یک سند مالی جدید در بریتانیا (با سپاس از CityAM) بیان کرد که پروژههایی که قبلاً مورد توجه قرار میگرفتند، اکنون برای “رسیدن به فروش مشابه گذشته” با مشکل مواجه شدهاند و این مسئله را به تغییرات گستردهتر در سلیقه بازیکنان نسبت میدهد.
یوبیسافت با توضیح اینکه “مدل سنتی ‘بازی کامل’، یعنی فروش یک بازی با قیمت 50 تا 60 پوند [65 تا 80 دلار] به یک مشتری به عنوان یک خرید یکباره” به طور پیوسته “کمتر رایج” میشود، اعلام کرد که بازیکنان در حال حاضر ترجیح میدهند وقت و پول خود را به شکلهای دیگری مانند “خدمات اشتراکی، بازیهای بلندمدت به عنوان یک سرویس، بازیهای رایگان و استریم ابری” صرف کنند.
به طور خلاصه، یوبیسافت افزود: “مصرفکنندگان بازیهای کمتری را تجربه میکنند.” و در حالی که برخی از عناوین تکفروشی با قیمت کامل هنوز هم موفق هستند، اما این موارد به “استثنائات معدود قابل توجه” در این روند کلی تبدیل شدهاند.
این اظهارات در میانه دورهای از بیثباتی مداوم برای یوبیسافت مطرح میشود که در سال گذشته شاهد تعدیل نیرو و بازسازی اساسی شرکت بوده است. این شرکت مستقر در پاریس – که بزرگترین فرانچایزهای آن اکنون توسط یک شرکت تابعه مستقل با پشتیبانی Tencent اداره میشود – پس از فروش ناامیدکننده Star Wars Outlaws و تلاشهای ادامهدار برای ورود به بازار بازیهای لایو سرویس که به طور فزایندهای اشباع شده است، مانند شوتر محکوم به فنا XDefiant و The Division: Heartland که پیش از موعد لغو شد، در یافتن موفقیت بزرگ بعدی خود با مشکل مواجه شده است.
در رابطه با Assassin’s Creed، این شرکت تمام تلاش خود را برای بزرگترین برند خود به کار گرفته است – اگرچه مجبور شد سرعت تولید بازیها و بازسازیهای آتی خود را کاهش دهد تا به Assassin’s Creed Shadows امسال فرصت بیشتری بدهد. با این حال، انتظار میرود تعدادی از عناوین آینده دیگر در این فرنچایز در طول چند سال آینده منتشر شوند (از جمله Hexe با تمرکز بر جادوگری، یک اسپینآف چندنفره و بازسازی مورد انتظار Black Flag).
هفته گذشته، یوبیسافت به طور غیرمنتظرهای معاملات سهام شرکت خود را متوقف کرد و گزارش مالی اخیر شرکت را تنها چند دقیقه قبل از پخش زنده کنفرانس تلفنی برنامهریزیشده با سهامداران، به تعویق انداخت. یوبیسافت چند روز پس از آن، هنوز توضیح بیشتری در مورد این اقدام ارائه نکرده است و طرفداران بازیهای آن – و اکثریت کارکنان آن – منتظر دریافت اطلاعات بیشتر هستند.
تام فیلیپس، سردبیر اخبار IGN است. میتوانید از طریق tom_phillips@ign.com یا در Bluesky @tomphillipseg.bsky.social با او در تماس باشید.
