

به روز رسانی: نتفلیکس رسما اعلام کرده که وارنر برادرز را در “توافقی قاطع” به ارزش 82.7 میلیارد دلار خریده است. این توافق به نتفلیکس امکان می دهد تا کاتالوگ وارنر برادرز، استودیوهای فیلم و تلویزیون آن، HBO Max و HBO را در اختیار بگیرد.
تد ساراندوس، مدیر عامل نتفلیکس، در بیانیه ای گفت: “ماموریت ما همیشه این بوده که دنیا را سرگرم کنیم.” “با ترکیب کتابخانه فوق العاده نمایش ها و فیلم های وارنر برادرز – از کلاسیک های ماندگاری مانند کازابلانکا و همشهری کین گرفته تا آثار مدرن پرطرفداری مانند هری پاتر و فرندز – با عناوین فرهنگ ساز ما مانند چیزهای عجیب، شکارچیان شیطان کی پاپ و بازی مرکب، می توانیم این کار را حتی بهتر انجام دهیم. با همدیگر، می توانیم چیزهای بیشتری از آنچه دوست دارند به مخاطبان ارائه دهیم و به تعریف قرن بعدی داستان سرایی کمک کنیم.”
در این بیانیه مطبوعاتی ذکر شده است: “انتظار می رود نتفلیکس عملیات فعلی وارنر برادرز را حفظ کند و بر نقاط قوت آن، از جمله اکران فیلم ها در سینما، تکیه کند.”
داستان اصلی در زیر آمده است:
—-
چشم انداز رسانه ای در آستانه یک تغییر بزرگ است… دوباره. این چشم انداز در سال 2009 با خرید 4 میلیارد دلاری مارول توسط دیزنی دچار تحول شد. در سال های 2012 و 2017، زمانی که خانه ماوس هم لوکاس فیلم و هم فاکس قرن بیستم را خرید، دوباره تغییر کرد. و در سال 2021، زمانی که آمازون 8 میلیارد دلار برای استودیو MGM هزینه کرد، باز هم دگرگون شد. با این حال، تمام این معاملات ممکن است به زودی در مقایسه با گزارش ددلاین، که نشان می دهد نتفلیکس با بالاترین پیشنهاد – و در حال حاضر برنده – برای خرید وارنر برادرز دیسکاوری ظاهر شده است، کم اهمیت به نظر برسند و پس از یک رقابت شدید در ماه های اخیر، پارامونت و کامکست را کنار زده است.
به گزارش منابع ددلاین، نتفلیکس یک پیشنهاد نقدی به ارزش تقریبی 28 دلار به ازای هر سهم برای وارنر برادرز دیسکاوری ارائه داده است، که این معامله کلی را برای این غول استریم (که لازم به ذکر است، شامل هزینه فسخ 5 میلیارد دلاری از سوی نتفلیکس در صورت عدم موفقیت است) در محدوده 70 تا 75 میلیارد دلار قرار می دهد. این مبلغ بسیار هنگفتی است، اما وقتی در نظر بگیرید که این پول چه چیزی را برای نتفلیکس به ارمغان می آورد – دی سی کامیکس، هری پاتر، هانا-باربرا، بازی تاج و تخت، اچبیاو (و اچبیاو مکس)، نیو لاین – درک این که چرا نبرد برای تجارت دیوید زاسلاو اینقدر بی رحمانه بوده است، دشوار نیست. برای نتفلیکس به طور خاص، که تا کنون بر اساس قدرت محتوای دارای مجوز، مالکیت معنوی خود و یک مدل انتشار ترکیبی استریم و اکران محدود در سینما فعالیت کرده است، به دست آوردن WBD نه تنها درها را به روی یک کاتالوگ پشتی عظیم از عناوین قدیمی و موفقیت های HBO باز می کند، بلکه منابع لازم را برای افزایش تلاش های توزیع سینمایی جهانی و برنامه های تولید رسانه فیزیکی فراهم می کند… اگر آنها چنین تصمیمی بگیرند.
با توجه به پیامدهای بالقوه وجودی شرکتی که در درجه اول یک استریمر است که یک برند معتبر را که به دلیل اکران های سینمایی و تولیدات تلویزیونی با کیفیت شناخته می شود، خریداری می کند، کمبودی در مخالفت با ادغام پیشنهادی نتفلیکس و وارنر وجود نداشته است. همانطور که ورایتی گزارش می دهد، انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) و سازمان تجاری نمایشگاهی سینما متحد هر دو بیانیه های تندی صادر کرده اند که در مورد پیامدهای بالقوه فاجعه بار این ادغام بر رفتن به سینما هشدار می دهند. جیمز کامرون، فیلمساز آواتار: راه آب، هفته گذشته به پوک گفت که تصاحب WBD توسط نتفلیکس “فاجعه” خواهد بود، در حالی که یک گروه ناشناس از افراد بانفوذ هالیوود در حال لابی کردن در کنگره هستند تا این نکته را مطرح کنند که چنین معامله ای عملاً “طناب دار را به گردن بازار سینما می اندازد.”
در این مرحله، تنها چیزی که نتفلیکس واقعاً در آن برنده شده است، پیشنهادی برای صحبت انحصاری با مدیران اجرایی وارنر برادرز دیسکاوری در مورد خرید این شرکت است، اما این قطعاً گامی در جهت مطلوب برای شرکت تد ساراندوس است. با توجه به این مبالغ هنگفت، خطرات بسیار زیادی که برای همه بازیکنان درگیر وجود دارد، و آینده تجربه سینما همانطور که می دانیم به طور بالقوه در معرض خطر است، انتظار داشته باشید قبل از اینکه جوهر یک توافق رسمی برای تصاحب وارنر برادرز توسط نتفلیکس خشک شود، تحولات بیشتری رخ دهد. اما تا آن زمان، ما هر گونه تحول مهمی را به محض اطلاع به شما اطلاع خواهیم داد. و فکرش را بکنید، همه اینها فقط یک روز پس از این اتفاق می افتد که HBO Max بالاخره تاریخ انتشار بریتانیایی خود را برای ماه مارس آینده تعیین کرد… عجب!