شرکت XD بازی Sword of Convallaria، یک بازی نقشآفرینی تاکتیکی را برای سیستمعاملهای iOS، Android و PC در آگوست سال 2024 برای مخاطبان غربی منتشر کرد (تقریباً یک سال پس از عرضه این بازی در شرق آسیا). این بازی که عمیقاً از Tactics Ogre و Final Fantasy Tactics تأثیر پذیرفته است، با داستان جنگی با دقت طراحی شده و نبردهای بسیار استراتژیک خود، که همگی با موسیقی متن شگفتانگیز همراه هستند، دل طرفداران را به دست آورده است.
پس از گذشت بیش از یک سال از انتشار، همکاری بزرگ بین Sword of Convallaria: For This World of Peace و بازی نقشآفرینی جهان باز The Witcher 3: Wild Hunt از CD PROJEKT RED به طور کامل به ثمر نشسته و به بازیکنان ارائه شده است. گرالت، ینیفر، تریس و سیری اکنون در Sword of Convallaria در نقش شخصیتهای قابل بازی ظاهر میشوند. این به بازیکنان این فرصت را میدهد تا از داستانها و مأموریتهای مشترک در مورد ارباب جنگل از دنیایی دیگر لذت ببرند.
بارتوش شتیبور، مدیر خلاقیت فرانچایز در CD PROJEKT RED، دیدگاه خود را در مورد این همکاری و چگونگی شکلگیری آن به اشتراک گذاشت: «در CD PROJEKT RED، داستانسرایی در قلب هر کاری است که انجام میدهیم و ما حتی در همکاری با شرکای خارجی نیز رویکردی عملی داریم. برای همکاری ما با Sword of Convallaria، تیم خلاقیت فرانچایز ما از نزدیک با توسعهدهنده XD International همکاری کرد تا داستانی را خلق کند که ذات دنیای The Witcher را چه برای تریلر انیمه و چه برای مأموریت همکاری، به تصویر بکشد. کار با شریکی که اشتیاق ما را برای The Witcher به اشتراک میگذارد، همیشه یک مزیت است و ما از نتایج کار مشترکمان هیجانزده هستیم. ما مشتاقیم که ثمره این مشارکت را با جامعه به اشتراک بگذاریم و منتظر بازخورد آنها هستیم!»
ساتورو هوما از CD PROJEKT RED، مدیر کشوری ژاپن، بینش بیشتری در مورد مشارکت با XD Games ارائه داد: «برای همکاری بین Sword of Convallaria و The Witcher 3: Wild Hunt، من مسئول مدیریت پروژه از طرف CD PROJEKT RED بودم. من شخصاً از طرفداران پر و پا قرص Sword of Convallaria هستم و تمایل زیادی داشتم که شخصیتهای The Witcher 3 را – که در هنر پیکسلی زیبا رندر شدهاند – در یک بازی نقشآفرینی تاکتیکی قابل بازی ببینم. با عشق و درک عمیقی که تیم Sword of Convallaria از The Witcher 3 دارد و تحت نظارت دقیق متخصصان داستان داخلی ما، توانستیم داستانی معتبر و واقعی را در مأموریت همکاری ارائه دهیم. صمیمانه امیدوارم بازیکنان The Witcher 3 که ممکن است با ژانر نقشآفرینی تاکتیکی ناآشنا باشند، زمانی را برای لذت بردن از این محتوا اختصاص دهند، که با قدردانی عمیق از جهان و شخصیتهای آن آمیخته شده است.»
Guo Lei (از XD Games)، مدیر Sword of Convallaria، در مورد این همکاری و شرایطی که منجر به تحقق آن شد، جزئیات بیشتری را به اشتراک گذاشت.
Guo که از بازی Tactics Ogre که در دبیرستان بازی میکرد الهام گرفته بود، همیشه میخواست سازنده بازی شود. او همچنین از طرفداران The Witcher 3 است و شخصیتهای مورد علاقهاش گرالت و ینیفر هستند.
دیدگاه Guo در مورد عبور Sword of Convallaria از اولین سالگرد انتشار غربی خود و احساس او در نگاهی به سال گذشته:
Sword of Convallaria شروع موفقی داشت، اما دورهای وجود داشت که ما به دنبال مسیر درست برای ادامه دادن بودیم. با این حال، به لطف حمایت طرفدارانمان، توانستیم اوضاع را تغییر دهیم و با موفقیت اولین سالگرد خود را جشن بگیریم. از این پس، ما با اطمینان و لذت به توسعه بازی برای طرفدارانی که انتظارات زیادی از آن دارند، ادامه خواهیم داد.
در مورد محتوای بازی، نسخه جهانی شاهد انتشار Iria بود و داستان قدم گذاشتن او به دنیایی که در آن سوی آن قرار دارد، در اولین سالگرد به تصویر کشیده شد. در آینده، Sword of Convallaria وارد قوس داستانی 2.0 خود خواهد شد و بازیکنان را به ماجراجوییهایی فراتر از Iria میبرد و داستانی را توسعه میدهد که در آن بازیکن از صلح محافظت میکند. امیدواریم منتظر آن باشید.
— درباره اینکه چگونه همکاری The Witcher 3 شکل گرفت:
Guo: از همان ابتدا، تیم ما با تیم CDPR چین آشنا بود. در یکی از این گفتگوهای غیررسمی، اشاره کردیم که اگر بتوانیم روزی روی چیزی با هم بر اساس Sword of Convallaria و The Witcher 3 کار کنیم، چقدر هیجانانگیز خواهد بود.
بعداً، این فرصت را داشتیم که تیم CDPR ژاپن را شخصاً در نمایشگاه بازی توکیو 2024 ملاقات کنیم. در طول بحثهایمان در آنجا، من عشق شخصی خودم را به The Witcher 3 و علاقه به بررسی اینکه آیا میتوانیم چیزی با هم ایجاد کنیم را به آنها نشان دادم. آنها ما را تشویق کردند که یک پیشنهاد رسمی ارسال کنیم، که این همکاری را به جریان انداخت. The Witcher 3 بازیای است که از محبوبیت جهانی برخوردار است، بنابراین وقتی او پیشنهاد همکاری ما را مثبت ارزیابی کرد، بسیار خوشحال شدم. پس از تلاشهای فراوان، این همکاری رسماً تأیید شد. از آن زمان به بعد، هر دو تیم تقریباً یک سال کامل را به توسعه اختصاص دادند و در نهایت این همکاری را به شکلی که امروز میبینید به واقعیت تبدیل کردند.
چه چیزی در مورد The Witcher 3 برای او جذاب بود:
اول از همه، حس غوطهوری است که با واقعگرایانه بودن آن به وجود میآید. شما این احساس را دارید که در جهان غرق شدهاید، چیزی که نمیتوانید در بازیهای دیگر تجربه کنید. همچنین، عنصر داستان وجود دارد. نکته جالب در مورد آن این است که داستانهای زیادی را به تصویر میکشد که میتوانید با آنها همدلی کنید. بسیار منحصر به فرد است که شما انتخابهای دردناکی انجام میدهید که نتیجه داستان را تغییر میدهند. من از اینکه چگونه شخصیتهای جذاب نقش فعالی در داستان ایفا میکنند، مجذوب شده بودم.
چگونه داستان طراحی شد، مضامین اصلی آن و همکاری خلاقانه پشت آن
ما میخواستیم جهانبینی The Witcher 3 را در دنیای Sword of Convallaria ایجاد کنیم. با این حال، دخالت در درگیری بین ملتها با اعتقادات گرالت مغایرت دارد و در واقع، اگر قرار بود یک داستان حماسی شامل The Witcher 3 را به تصویر بکشیم، احساس میکردیم که یافتن راهی برای حل آن مانع بسیار بزرگی خواهد بود. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم یک داستان واقعگرایانه را هدف قرار دهیم.
داستان حول محور ظاهر شدن Leshen از The Witcher 3 و ایجاد مشکل میچرخد و گرالت و دوستانش برای شکست دادن آن با رهبر تیم متحد میشوند. در پشت صحنه، داستان همچنین شرارت مردم را به تصویر میکشد. به عنوان مثال، وقتی مشکلی پیش میآید، مردم فرض میکنند که این کار افرادی با پیشینهای متفاوت از خودشان است و آنها را سرزنش میکنند. مضمون داستان این سؤال اخلاقی را مطرح میکند، زیرا گرالت و ینیفر برای تلاش برای حل این مشکل مداخله میکنند.
در The Witcher 3، گرالت و ینیفر به عنوان افراد غیرمعمولی به تصویر کشیده میشوند که متفاوت از افراد معمولی ظاهر میشوند. طبیعتاً آنها شخصیتها و روشهای متفاوتی در انجام کارها دارند. ما اولویت را بر این گذاشتیم که جنبههای مختلف این شخصیتها را در داستان همکاری به دقت بیان کنیم.
ما اطمینان حاصل کردیم که از نزدیک با CD PROJEKT RED ارتباط برقرار کنیم. ما اسناد مشترکی ایجاد کردیم، آنها را ویرایش کردیم و بازخورد دریافت کردیم، که همگی به ما این امکان را داد تا با دقت و کارآمدی به توسعه ادامه دهیم. این منجر به یک تجربه توسعه سرگرمکننده و بینظیر شد.
چگونه به بازآفرینی شخصیتهای The Witcher 3 در دنیای پیکسلی Sword of Convallaria نزدیک شدند:
The Witcher 3 دارای یک سبک بصری سه بعدی واقعگرایانه است، اما هنگام ترجمه آن به هنر پیکسلی، اولین اولویت ما این بود که در مورد چگونگی بیان حرکت به گونهای فکر کنیم که بازیکنان را راضی کند.
با این حال، طراحان نیز عاشق The Witcher 3 هستند، بنابراین آنها با لذت آن را با دقت طراحی کردند، به عنوان مثال، برای اینکه تفاوت بین شمشیر نقرهای و شمشیر فولادی را مشخص کنند. در نتیجه، من این تصور را پیدا کردم که تصاویر به خوبی از آب درآمدند.
مناطقی که هدف اصلی این همکاری بودند:
در سراسر جهان. Sword of Convallaria به چهار زبان در دسترس است: چینی، ژاپنی، انگلیسی و کرهای. مانند The Witcher 3، ما دیدگاهی جهانی داریم و میخواهیم طرفداران بازی در سراسر جهان از IP Sword of Convallaria لذت ببرند. بنابراین، هر منطقه برای ما مهم است.
اگر بخواهم بگویم، ما به ویژه به کشورهای انگلیسی زبان علاقهمند هستیم. ما دنیای انگلیسی زبان را به عنوان منطقهای میبینیم که هنوز میخواهیم طرفداران بیشتری برای Sword of Convallaria به دست آوریم. ناگفته نماند که The Witcher 3 در حال حاضر طرفداران انگلیسی زبان زیادی به دست آورده است، بنابراین امیدواریم که این همکاری به ما کمک کند تا بیشتر به دنیای انگلیسی زبان نفوذ کنیم.
جنبههایی که به ویژه در طول این همکاری برای او برجسته بود:
فکر میکنم این یک همکاری واقعی بود. این واقعیت که هر دو طرف در یک جهت با هم کار میکردند، احساسی بود که قبلاً هرگز نداشتم و بسیار سرگرمکننده بود. این یک تجربه فوقالعاده برای ما بود. بنابراین، این بار، ما توانستیم مستقیماً با CDPR ارتباط برقرار کنیم، که نه تنها بسیار کارآمد بود، بلکه احساس کردیم که همه از این پروژه چیزی به دست آوردهاند.
بخشی از این همکاری که نمادی از موفقیت آن بود یا او را به ویژه مفتخر کرد که بخشی از آن باشد:
آنچه هنگام همکاری با هنرمندان دیگر ضروری است، عشق به کار است. من فکر میکنم تنها زمانی که عشق شدیدی به کار داشته باشیم، میتوانیم چیزی بسازیم که همکارانمان را راضی کند. ما خودمان همیشه میخواستیم با The Witcher 3 همکاری کنیم، اما این به لطف CDPR بود که توانستیم آن را محقق کنیم. ما واقعاً خوشحالیم. ما همچنین پوستهایی را برای گرالت، ینیفر و تریس آماده کردهایم. ما پوستهایی را بر اساس صحنههایی ایجاد کردهایم که در حین بازی The Witcher 3 بیشتر ما را تحت تأثیر قرار دادند. گرالت معمولاً زره میپوشد، اما برای این پوست، زرهای را ایجاد کردیم که به طور واقعگرایانه عشق بین پدر و دختر را هنگامی که سیری از گرالت بازدید میکند، بیان میکند.
در مورد تریس، در The Witcher 3، تریس و گرالت در یک مهمانی رقص شرکت میکنند. با این حال، این دو علاقه زیادی به مهمانی رقص ندارند، بنابراین در اواسط راه مخفیانه بیرون میروند و از یک قرار ملاقات در باغ لذت میبرند. ما آن فضا را با پوست بازسازی کردیم.
هر پوستی با عشق ساخته شده است، بنابراین امیدوارم همه بازیکنان آنها را بررسی کنند.
پیام او به بازیکنان Sword of Convallaria که منتظر این همکاری هستند:
من میخواهم از این فرصت استفاده کنم و از همه طرفداران خود تشکر کنم. این به لطف همه شماست که Sword of Convallaria در طول یک سال گذشته بسیار رشد کرده است و ما توانستهایم با خیال راحت به اولین سالگرد خود برسیم. بسیار ممنونم! به لطف حمایت همه، ما توانستیم با The Witcher 3 همکاری کنیم. گرالت و دوستانش چگونه در دنیای Sword of Convallaria نقش آفرینی خواهند کرد؟ امیدواریم که نه تنها رهبران، بلکه طرفداران The Witcher 3 نیز از این رویداد لذت ببرند.
©XD Inc.
The Witcher® علامت تجاری CD Projekt S.A است. بازی The Witcher ©CD Projekt S.A. کلیه حقوق محفوظ است. بازی The Witcher بر اساس رمانی از آندژی ساپکوفسکی ساخته شده است. کلیه حقوق کپی رایت و علائم تجاری دیگر متعلق به صاحبان مربوطه است.


