No Man’s Sky یک بار دیگر با بهروزرسانی رایگان Voyagers در حال گسترش است. نکته قابل توجه این است که استودیو Hello Games اعلام کرده فناوری به کار رفته در این آپدیت با بازی آینده خود، Light No Fire، هم به اشتراک گذاشته خواهد شد.
Voyagers لیست بلند بالایی از ویژگیها را اضافه میکند، که به گفته شان موری، توسعهدهنده اصلی، استودیو Hello Games مدتها است که روی آن کار میکند. مهمترین ویژگیها شامل کلاس Corvette Ship و امکان تشکیل یک خدمه چند نفره است.
اما ویژگیهای بسیار بیشتری در Voyagers وجود دارد که در لیست زیر آمده است:
- Corvette Ship Class
- Assemble Ships
- Multiplayer Crew
- Mission Radar
- Autopilot in Space
- Space walking
- New missions
- StarShip Interiors
- New Spacesuit
- Sky diving
- Graphical Improvements
- Varied Cockpits
- New Expedition
Voyagers درست پس از گذشت بیش از نه سال از انتشار پردردسر No Man’s Sky از راه میرسد. البته، به لطف پشتیبانی مداوم و قابل توجه Hello Games، احساسات در مورد این بازی در حال حاضر مثبت است.
در اینجا یادداشت موری در مورد انتشار Voyagers آمده است:
باورم نمیشود که بیش از نه سال از اولین عرضه No Man’s Sky میگذرد. No Man’s Sky VOYAGERS چیزی است که ما در حال حاضر فوقالعاده روی آن کار میکنیم و یکی از جاهطلبانهترین بهروزرسانیهای ما است. امروز عرضه میشود.
من همیشه عاشق سفینههای فضایی بودهام! نام یک فیلم، کتاب یا بازی علمی تخیلی را بگویید، و من میخواهم در مورد سفینههای فضایی موجود در آن با شما صحبت کنم! ما میدانیم که بازیکنان No Man’s Sky نیز همین احساس را دارند – آنها ساعتهای بیشماری را صرف جستجو در جهان برای یافتن کشتی عالی خود میکنند. اما اگر بتوانید کشتی خود را طراحی کنید چه؟ اگر بتوانید در وسط پرواز از صندلی خلبان خود خارج شوید و قدم بزنید؟ اگر بتوانید دوستان خود را به عنوان خدمه به داخل دعوت کنید؟
فکر میکنم این همیشه فانتزی نهایی برای ما بوده است. یک جهان بینهایت برای کاوش با کشتی و خدمه خود. چیزی که ما همیشه میخواستیم در یک بازی گرد هم آورده شود.
از این گذشته، شاید مهمترین شخصیت در No Man’s Sky سفینه فضایی شما باشد. این پناهگاه امن شما در سیارات خطرناک، همراه شما در کاوش در ستارگان است. کشتی شما راه شما برای تجربه جهان است و وقتی آن را تغییر میدهیم، واقعاً احساس بازی را تغییر میدهد.
ما آنها را Corvette مینامیم، کشتیهای عظیمی با بدنه، بال، ارابه فرود، کابین خلبان، قطعات موتور، پیشرانهها و موارد دیگر – که مطابق با طراحی علمی تخیلی منحصربهفرد شما چیده شدهاند.
این کشتیها دارای فضای داخلی واقعی، اتاقهای پزشکی، اقامتگاههای خواب، اتاقهای جنگ، رادارها، تلهپورتها هستند. این کشتی همهجا با شما میآید، که نحوه بازی شما را کاملاً تغییر میدهد. تزئین آن با دوستانتان فضایی را در اختیار شما قرار میدهد که با هم به اشتراک میگذارید. چه یک کاوشگر کوچک رنگارنگ باشد، چه یک کشتی جنگی فلزی تیره و غول پیکر، به شما امکان میدهد شخصیت خود را به نمایش بگذارید.
افزودن سلاحهای بزرگتر به Corvette قدرت آتش شما را افزایش میدهد. اقامتگاههای خواب و رادار ماموریت را اضافه کنید، و شما آماده استقبال از یک خدمه از دوستان در کشتی هستید. یک رادار ماموریت را اضافه کنید و شما آماده ماجراجویی هستید. یک تلهپورت و شما یک تیم دور هستید. یا فقط یک پنجره… و ناگهان این لحظات خاص وجود دارد، تماشا میکنید که جهان با سرعت مافوق صوت در بیرون پرواز میکند.
داشتن چندین Corvette که با هم بر فراز یک سیاره پرواز میکنند باورنکردنی است، به خصوص زمانی که دریچه را باز میکنید و فضانوردی یا چتربازی از یک کشتی به کشتی دیگر انجام میدهید!
طبق طراحی، Corvette کمی پس از شروع بازی با آن روبرو میشوید و بازیکنان باتجربه میتوانند نسبتاً سریع قفل آن را باز کنند. اما ما میخواستیم به همه بازیکنان طعم آنچه را که میتوانند انتظار داشته باشند، بدهیم، بنابراین ماموریت همراه “Corvette” به طور خاص طراحی شده است تا شما را در اسرع وقت به کارگاه برساند و شما را به سفری ببرد که برخی از قطعات مورد نیاز برای ساختن فانتزی علمی تخیلی خود را باز میکند.
تیم Hello مدت زیادی است که روی Voyagers کار میکند. چالشهای فنی که آنها برای ممکن ساختن هر یک از این موارد مجبور به غلبه بر آنها بودهاند، بسیار زیاد بوده است. تقریباً هر قسمت از بازی برای تطبیق با این فضاهای نسبی نیاز به بازسازی داشته است. داشتن خدمه چند نفره خود در حال قدم زدن، با آرامش در حال ویرایش کشتی خود، در حالی که با سرعت مافوق صوت به سمت سیارهای در حال حرکت است که هنگام نزدیک شدن شما در حال تولید شدن است. اینکه چه چیزی در پشت صحنه در حال رخ دادن است تا این کار انجام شود، بسیار دیوانهوار است.
بسیاری از فناوریهایی که ما با Voyagers معرفی میکنیم با بازی بعدی خود، Light No Fire، که یک دنیای واقعاً باز، یک سیاره مشترک به اندازه زمین، با اقیانوسهای واقعی برای عبور و مرور، و نیاز به قایقها و خدمههای بزرگ است، به اشتراک گذاشته شده است. ما دوست داریم که بتوانیم این فناوری را زودتر با بازیکنان به اشتراک بگذاریم.
هیجانانگیزترین چیز در مورد Voyagers برای من، امکاناتی است که در آینده برای No Man’s Sky باز میکند، و من نمیتوانم صبر کنم تا ببینم تیم آن را از اینجا به کجا میبرد.
باورم نمیشود که در 12 ماه گذشته Worlds Part I، Worlds Part II و Voyagers را منتشر کردیم – همه تغییرات بزرگی در این بازی که خیلی به آن اهمیت میدهیم.
بسیار سپاسگزارم از هر حمایتی که همچنان از بازی کوچک ما میکنید. این واقعاً به ما کمک میکند تا به انجام کاری که انجام میدهیم ادامه دهیم.
برای جشن گرفتن نهمین سالگرد خود، ما همچنین آخرین مجموعه کالاهای No Man’s Sky خود را منتشر میکنیم، از جمله عروسکهای Gek و Traveller با دوستانمان در YouTooz، یک موسیقی متن جدید با قطعات جدید از بازی و یک تیشرت، ژاکت و مجموعه نشان انحصاری از Insert Coin.
سفر ما ادامه دارد.
شان
ارزش دارد که به جزئیات کوچک درباره Light No Fire که موری در اینجا ارائه میدهد، توجه کنیم. او Light No Fire را به عنوان “یک دنیای کاملاً باز، یک سیاره مشترک به اندازه زمین، با اقیانوسهای واقعی برای عبور و مرور، و نیاز به قایقها و خدمههای بزرگ” توصیف کرد. این همان فناوری است که ما در بهروزرسانی No Man’s Sky Voyagers در قالب سفینه فضایی میبینیم. هنوز تاریخ انتشار رسمی برای Light No Fire اعلام نشده است.
یادداشتهای بهروزرسانی 6.0 No Man’s Sky Voyagers:
سفینههای فضایی کلاس Corvette
- یک کلاس جدید از سفینههای فضایی با نام Corvette اضافه شده است. Corvetteها کشتیهای بزرگ و کاملاً سفارشی هستند که دارای فضای داخلی مبله هستند و قابلیت پذیرایی از چندین مسافر را دارند.
- یک آموزش مختصر برای مونتاژ اولین Corvette شما پس از جمعآوری اولین ماژول Corvette یا تعامل با کارگاه Corvette فعال میشود.
- مجموعه بزرگی از ماژولهای ساختاری و تزئینی قابل اتصال برای مونتاژ Corvette در دسترس است، از جمله ماژولهای مسکونی، بدنهها، بالها، موتورها، پنجرهها، مسیرهای دسترسی، سلاحها، راکتورها، ژنراتورهای سپر، اتصالات و لوازم جانبی تزئینی.
- ماژولهای Corvette را میتوان از کانتینرهای نجات مدفون در جهانها در سراسر جهان پیدا کرد و همچنین در کشتیهای باری رها شده کشف کرد.
- ماژولها همچنین گاهی اوقات میتوانند از دزدان دریایی شکستخورده، غلافهای باربری، جعبههای کشتی باری سقوطکرده، ماموریتهای ناوچه یا به عنوان پاداش برای تکمیل ماموریتها بهدست آیند.
- ماژولهای ساختاری Corvette به صورت جداگانه در موجودی جمعآوری میشوند و مستقیماً هنگام مونتاژ Corvette مصرف میشوند.
- در حالی که در داخل Corvette ایستادهاید، مبلمان تخصصی و مجموعهای از تزئینات پایه را میتوان در فضای داخلی کشتی نصب کرد.
- ماژولهای مسکونی (“habs”) منطقه اصلی زندگی برای سفینههای فضایی کلاس Corvette را تشکیل میدهند. Habs در سه کلاس متمایز در دسترس هستند: Titan، Thunderbird و Ambassador، که هر کدام دارای زیباییشناسی علمی تخیلی خاص خود هستند. مبلمان نصبشده سبک hab خود را منعکس میکنند و چندین hab که به طور مجاور قرار داده شدهاند به طور خودکار با درگاهها به هم متصل میشوند.
- Corvetteهای چند طبقه را میتوان با نصب پلکانهای داخلی مونتاژ کرد.
- تعدادی از ماژولهای قابل نصب Corvette دارای عملکرد عملی هستند، مانند دیوار زنده، واحد تغذیه، واحد پالایش و رادار ماموریت.
- تعدادی از ماژولهای Corvette به ارتقاء فناوری مرتبط هستند که به طور خودکار آمار Corvette را در کنار ظاهر آن بهبود میبخشد.
- پایانههای کارگاه Corvette را میتوان در ایستگاه فضایی یافت. این پایانهها رابطی را ارائه میدهند که از طریق آن ماژولهای Corvette جمعآوری شده را میتوان در یک سفینه فضایی قابل هدایت و مسکونی مونتاژ کرد.
- این پایانه همچنین دسترسی به فروشگاهی را برای خرید ماژولهای اصلی Corvette و یک رابط مبادله برای تجارت ماژولهای پیشرفته Corvette فراهم میکند.
- کارگاه Corvette میتواند یک Corvette پیشنویس را ذخیره کند و به شما امکان میدهد ویرایشهای در حال انجام را ذخیره کنید و بعداً به آنها بازگردید.
- یک مخفیگاه در نزدیکی هرگونه سرریز از ماژولهای Corvette بازپرداخت شده را جمعآوری میکند اگر تعداد آنها برای ذخیره در موجودی بازیکن بیش از حد باشد.
- Corvette از یک درایو پالس به ویژه قدرتمند بهره میبرد که سریعتر از کشتیهای تکنفره حرکت میکند.
- Corvetteها میتوانند به صورت خودکار به ایستگاههای فضایی، سیارات کشف شده و مقاصد ماموریت هدایت شوند.
- Corvetteها همچنین میتوانند برای هدایت خودکار در امتداد مسیر پرواز فعلی تنظیم شوند.
- مسیرهای دسترسی Corvette با یک تلهپورت تخصصی همراه است که به کشتی اجازه میدهد تا بر فراز زمینهای به ویژه کوهستانی یا دشوار معلق بماند، در حالی که مسافران خود را به و از سطح سیاره منتقل میکنند.
- پشتیبانی از چندین دنیای فیزیک اضافه شد و به بازیکنان این امکان را میدهد که به طور پایدار سفر کنند و در اطراف Corvetteهای پرسرعت قدم بزنند.
- فضانوردی اکنون یک حالت ناوبری کاملاً پشتیبانی شده است که به بازیکنان این امکان را میدهد که کشتیهای خود (یا کشتیهای باری) را ترک کنند و از جتپک خود برای پرواز در میان ستارگان استفاده کنند.
- تعدادی جلوههای بصری خاص Corvette برای موتورها و فرود اضافه شد.
- جلوههای صوتی جدید و محیطهای محیطی برای Corvetteها اضافه شد.
- جابجایی تخصصی دوربین برای هدایت Corvetteها و پیمایش در فضای داخلی آنها اضافه شد.
ماژولهای داخلی را میتوان بدون محدودیت نصب کرد، اما برای ساخت نیاز به منابع دارند.
ماموریتهای چند نفره Corvette
- یک تابلوی ماموریت مبتنی بر Corvette اضافه شد که به بازیکنان اجازه میدهد تا در داخل Corvette به عنوان خدمه ماموریت ثبت نام کنند تا به طور مشترک اهداف را در سیستم محلی تکمیل کنند و پاداش و اعتبار کسب کنند.
ماموریت Corvette
- ماموریت نوزدهم، Corvette، به زودی آغاز میشود و تقریباً شش هفته به طول میانجامد.
- جوایز شامل پوسترهای جدید، برچسبها و عناوین، دنباله جتپک Vigilant و دنباله سفینه فضایی پلاسما، یک ماژول منحصربهفرد توپ DeadEye برای Corvetteها و همراه رباتیک منحصربهفرد Mecha-Mouse است.
اسکایبورن اکسوسوت و جتپک
- اسکایبورن اکسوسوت 5 تکه، از جمله سفارشیسازیهای زره، دستکش، چکمه، پا و تنه، به اصلاحکننده ظاهر اضافه شد.
- جتپک اسکایبورن به اصلاحکننده ظاهر اضافه شد.
دراپهای Twitch
- بسته جدیدی از دراپهای Twitch به زودی آغاز میشود. ثبت نام کنید و حسابهای پلتفرم خود را در صفحه دراپهای Twitch متصل کنید، سپس برای کسب قطعات پایه عجیب و غریب، سفینههای فضایی با فناوری پیشرفته، آتشبازی، اصلاحات ظاهری و موارد دیگر، به Twitch بپیوندید.
گیمپلی و کیفیت زندگی
- پشتیبانی از اتصال مجدد کنترلها در کنسول پیادهسازی شد.
- تعدادی از اتصالات ورودی در منوی کنترلها برای بهبود قابلیت استفاده مجدداً مرتب شدند.
- یک گزینه گرافیکی برای تنظیم قدرت تاری/پراکندگی نور بر روی اشیاء دور در محیطهای زیر آب اضافه شد.
- در رایانه شخصی و MacOS، ترجمههای متنی برای کادرهای گفتگوی سطح سیستم (به عنوان مثال، زمانی که سیستمعامل خطای درایور گرافیکی را گزارش میکند) اضافه شد.
- دید کنترل “Switch Base” بهبود یافت، برای انتخاب اینکه کدام پایه را هنگام ویرایش در داخل محیط چندین پایه سیارهای یا در داخل یک پایه سیارهای و یک Corvette ویرایش کنید.
- قابلیت کپی و چسباندن کدهای دوست No Man’s Sky در رایانه شخصی و MacOS اضافه شد.
- ظاهر چندین کادر گفتگو در صفحه بوت و مکث بهبود یافت.
- عملکرد “scroll on hover” به تعدادی از دکمههای رابط کاربری که میتوانستند در زبانهای غیر انگلیسی سرریز شوند، اضافه شد.
- سرعت پیمایش ماوس در منوی ساخت پایه بهبود یافت.
- تعداد سیارات دارای استخوانهای باستانی مدفون افزایش یافت.
- تعداد سیارات دارای ضایعات نجاتدادنی مدفون افزایش یافت.
- کانتینرهای ضایعات نجاتدادنی دیگر توسط سنتینلهای فاسد محافظت نمیشوند.
- از ظاهر شدن اعلانهای راهنمایی یابنده اکو در زمانی که یک اردوگاه هارمونیک از قبل به صورت محلی علامتگذاری شده بود یا در داخل محیط یک اردوگاه جلوگیری شد.
- سیستم نمایش زمان تخمینی باقیمانده تا مقصد در نشانگرهای HUD بهبود یافت که منجر به تخمین زمان بسیار دقیقتر و سرعت تیک خوردن شد.
- خواندن پد فرود در ناهنجاری فضایی اکنون نشان میدهد که کشتی شما کجا متصل است و به طور دقیق در دسترس بودن فضای فرود را منعکس میکند.
- موجودات روباتیک اکنون تخمهای فلزی میگذارند.
رندرینگ
- پشتیبانی از NVIDIA DLSS4 اضافه شد. Deep Learning Super Sampling مجموعهای انقلابی از فناوریهای رندرینگ عصبی است که از هوش مصنوعی برای افزایش FPS، کاهش تأخیر و بهبود کیفیت تصویر استفاده میکند.
- پشتیبانی از PlayStation® Spectral Super Resolution (PSSR) اضافه شد و وضوح تصویر را با استفاده از وضوح تصویر بهبودیافته با هوش مصنوعی، برای وضوح فوقالعاده بالا و جزئیات باورنکردنی بهبود میبخشد.
- پشتیبانی از Intel Xe Super Sampling (XeSS) 2 اضافه شد که از یادگیری ماشینی برای ارائه عملکرد بالاتر با کیفیت تصویر استثنایی استفاده میکند.
- شفافیت مستقل از ترتیب مبتنی بر لحظه (MBOIT) پیادهسازی شد و ظاهر سطوح نیمه شفاف را بهبود میبخشد، به خصوص هنگام همپوشانی.
- “نورپردازی قهرمان” محلی برای شخصیت بازیکن اضافه شد و ظاهر آنها را در محیطهای تاریکتر بهبود میبخشد.
- رندرینگ و نورپردازی اشیاء سهبعدی مانند کشتی بازیکن، Multi-Tool و جتپک در صفحه موجودی بهبود یافت.
- ظاهر اشیاء دور درخشان بهبود یافت.
- رندرینگ ذرات مش نیمه شفاف بهبود یافت.
- ظاهر سایههای ابر بهبود یافت و آنها را متراکمتر و چشمگیرتر میکند.
- پایداری بصری اثرات هوای سنگین بهبود یافت و برخی از مشکلات سوسو زدن برطرف شد.
رفع اشکالات
- مشکلی برطرف شد که میتوانست باعث شود چندین کشتی NPC در یک اسکله فرود آیند.
- مشکلی برطرف شد که میتوانست باعث شود موجودات هنگام پیمایش در غارهای زیرزمینی به داخل زمین تلهپورت شوند.
- مشکلی برطرف شد که میتوانست باعث شود برخی از بخشهای کارکنان Autophage هنگام ورود بازیکن به یک تلهپورت کوتاه برد قابل مشاهده باقی بمانند.
- مشکلی برطرف شد که باعث میشد دکمه “Open Building” در یک ساختمان Settlement به اشتباه خاکستری شود، حتی زمانی که در دسترس باشد.
- مشکلی برطرف شد که میتوانست باعث شود برخی از ورودیهای گزارش ناوگان ناوچه از لیست نهایی حذف شوند اگر ماموریت ناوچه بسیار طولانی بود.
- یک مشکل نادر و خاص برطرف شد که میتوانست باعث شود ذخیرههای آپلود شده بین پلتفرمی هنگام خروج از مدیر ذخیره بین پلتفرمی در سبک رابط کاربری اشتباه نمایش داده شوند.
- مشکلی برطرف شد که باعث میشد برخی از متون هسته ایستگاه در سبک کادر گفتگوی اشتباه ظاهر شوند.
- مشکلی برطرف شد که میتوانست باعث شود زمین از نظر بصری در سیستمهای پایینتر خراب به نظر برسد.
- مشکلی برطرف شد که میتوانست باعث سوسو زدن اشیاء دور در واقعیت مجازی شود.
- مشکلی برطرف شد که از رندر شدن صحیح خطوط ماهیگیری در چند نفره جلوگیری میکرد.
- یک مشکل نادر برطرف شد که میتوانست باعث شود نام بازیکنان در چند نفره به صورت “…” ظاهر شود.
- تعدادی از خرابیهای نادر چند نفره برطرف شد.
حالت متروکه
- قطعات هاردفریم Mech به درختان تحقیقات فناوری در حالت متروکه اضافه شد.
- مشکلی برطرف شد که از یادگیری دستور پخت پلتهای موجودات در حالت متروکه جلوگیری میکرد.
بهینهسازیها
- انسداد انسداد در Xbox Series، PS4 و PS5 پیادهسازی شد و به طور قابل توجهی نرخ فریم را در محیطهای داخلی (مانند غارها و ساختمانهای سیارهای) افزایش میدهد.
- رندرینگ چند رشتهای در رایانه شخصی پیادهسازی شد و به طور قابل توجهی عملکرد CPU را بهبود میبخشد، به ویژه در VR.
- یک بهینهسازی عملکرد قابل توجه در ذخیرههای بالغ با تعداد زیادی ماموریت تکمیل شده یا فعال پیادهسازی شد.
- تعداد زیادی بهینهسازی عملکرد در چندین سیستم بازی پیادهسازی شد، از جمله جابجایی نشانگرهای HUD، فیزیک اشیاء ثابت مانند ساختمانها و صخرهها، صدا، Visor تجزیه و تحلیل، ذرات و اجزایی که انیمیشنها یا تغییرات حالت را در پاسخ به اقدامات بازیکن فعال میکنند.
- عملکرد CPU موجودات سیارهای که در سراسر زمین حرکت میکنند بهبود یافت.
- تعدادی بهینهسازی صرفهجویی در حافظه مربوط به بافتهای بزرگ و بارگذاری جدول داده پیادهسازی شد.
- زمان بارگذاری هنگام بارگیری ذخیرهها در نزدیکی پایگاههای سیارهای بزرگ به طور قابل توجهی بهبود یافت.
- تعداد سایهبانهای استفاده شده توسط بازی بیشتر کاهش یافت و زمان بارگذاری بهبود یافت.
Wesley مدیر اخبار در IGN است. او را در توییتر با نام @wyp100 پیدا کنید. میتوانید با Wesley در wesley_yinpoole@ign.com یا به طور محرمانه در wyp100@proton.me تماس بگیرید.