از هر طرفدار بازی Assassin’s Creed Mirage بپرسید که آیا تمایل دارند بیشتر قهرمان این بازی، یعنی بسیم را ببینند، احتمالاً با پاسخ مثبت قاطعی روبرو خواهید شد. بسیم، یکی از شخصیتهای جذاب در تاریخچه اخیر این سری بازیها، در حال حاضر یکی از معدود قهرمانان کلاهدار آن است که در چندین بازی به ایفای نقش پرداختهاند – در Valhalla سال 2020 به عنوان یک شخصیت کلیدی، و سپس در Mirage سال 2023 که نسخه جوانتر این شخصیت در آن نقش اصلی را ایفا میکرد.
سرنوشت بسیم پس از Valhalla همچنان یک گره داستانی حائز اهمیت است، در حالی که طرفداران میخواهند شاهد رویدادهای بیشتری از این شخصیت بین این دو بازی باشند (به عنوان مثال، ملاقات او با شخصیت سیگورد از Valhalla در قسطنطنیه، قرنها پیش از بازدید Ezio از این شهر). اما به نظر میرسد Ubisoft تمایلی به پرداختن به هیچکدام از این سناریوها در حین تولید محتوای جدید برای بسیم ندارد، و در عوض بر فصل داستانی تازهای متمرکز است که اطلاعات بیشتری را در مورد Hidden Ones و هر چیزی که ممکن است بر زمان حال این سری تأثیر بگذارد، ارائه میدهد.
داستان بسیم، پنج سال پس از معرفی اولیه او، در Valley of Memory ادامه خواهد یافت، یک داستان فرعی که همزمان با رویدادهای خود Mirage رخ میدهد. این بسته الحاقی، که از 18 نوامبر به صورت رایگان در دسترس خواهد بود، بسیم را به العلا میبرد، که امروزه به عنوان یک میراث جهانی یونسکو در عربستان سعودی مدرن شناخته میشود.
علت انتخاب مکان فعلی عربستان سعودی برای این سفر چیست؟ و چرا این بسته الحاقی به صورت رایگان ارائه میشود؟ دشوار است تصور کنیم که هیچ یک از طرفداران Assassin’s Creed با خواندن این مطلب به نتیجهگیریهای خود نرسند، پس از انتشار گزارشهای متعدد در مورد تأمین مالی این بسته الحاقی توسط صندوق سرمایهگذاری عمومی بحثبرانگیز عربستان سعودی، که در حال سرمایهگذاری در مجموعهای رو به رشد از شرکتهای بازیهای ویدیویی است و هفته گذشته بخشی از معامله 55 میلیارد دلاری برای خصوصیسازی EA بود.
Ubisoft به طور علنی از بحث در مورد تأمین مالی این بسته الحاقی خودداری کرده است، هرچند پیشتر به IGN اعلام کرده بود که کنترل خلاقانه کامل بر محتوای Valley of Memory را حفظ کرده است. با این حال، طبق گزارشها، Ubisoft در داخل شرکت به نگرانیهای توسعهدهندگان با ایجاد تمایز بین شاهزاده محمد بن سلمان، حاکم عربستان سعودی، و خود PIF، که شاهزاده محمد بن سلمان نیز ریاست آن را بر عهده دارد، پاسخ داده است.
به گفته Ubisoft، العلا صرفاً مکانی بود که تیم Mirage تمایل داشت آن را کشف کند. وینسنت مولاندی-رابیون، تهیهکننده، در جریان یک ارائه اخیر به مطبوعات که IGN در آن حضور داشت، گفت: “العلا همواره ما را تحت تأثیر قرار داده بود و حتی به عنوان جایگزینی برای بغداد در بازی اصلی در نظر گرفته شده بود. ما به متخصصان، منابع و باستانشناسان دسترسی داشتیم، در حالی که آزادی خلاقانه کاملی در نحوه خلق محتوا داشتیم.”
مسلماً، به نظر میرسد العلا از نظر بصری با حس اکتشاف و پارکور موجود در سری Assassin’s Creed همخوانی دارد. این مکان دارای هزاران سال تاریخ است که بازیکنان میتوانند در مورد آن بیاموزند، و از نظر جغرافیایی نیز به همان اندازه از بغداد دور است که سکانسهای موجود Mirage در قلعه Assassin در Alamut قرار دارند. اما در حالی که مفهوم العلا ممکن است سالها پیش در جریان توسعه اصلی Mirage روی یک وایت برد در بوردو نقش بسته باشد، فلوریان سالومز، مدیر هنری، به IGN گفت که هیچ کار واقعی روی این منطقه تا زمان آغاز توسعه Valley of Memory در سال گذشته آغاز نشد.
سالومز در حین صحبت درباره مفهوم اصلی محتوا اظهار داشت که روایت این بسته الحاقی “قطعه تازهای به داستان رشد و بلوغ بسیم اضافه میکند و توضیح میدهد که چرا او مسیری را انتخاب میکند که در نهایت شخصیت او را شکل میدهد.” (به طرز عجیبی، این دومین بسته الحاقی Assassin’s Creed بوردو در مورد قهرمانی است که در همان ماهها به دنبال یکی از والدین گمشده خود میگردد، پس از تلاش قبلی آن در بسته الحاقی Assassin’s Creed Shadows، Claws of Awaji.)
الیویه لئوناردی، کارگردان خلاق، میگوید: “بسیم قبل از مأموریت نهایی خود در بغداد، و قبل از زنجیرهای از رویدادهایی که به پایان بازی منتهی میشوند، در مورد پدر گمشدهاش، اسحاق، میشنود.” “[او] بارها در بازی ذکر شده است، و حتی در Valhalla نیز به او اشاره شده است. ما میدانیم که او بسیم را در کودکی و در سن 7 سالگی ترک کرد. اکنون، بسیم میشنود که اسحاق ممکن است هنوز در دره شگفتانگیز العلا زنده باشد. این موضوع برای او آنقدر اهمیت دارد که برای یافتن پاسخ به این سفر طولانی میرود.”
Valley of Shadow چشمگیر به نظر میرسد، که رایگان بودن آن را تعجبآورتر میکند. Ubisoft تخمین میزند که شامل حدود شش ساعت گیمپلی جدید است که در یک منطقه جدید درون بازی با پنج بخش مختلف پخش میشود. انواع مأموریتهای آشنای Mirage بازگشتهاند، در کنار مأموریتهای جدیدی که در آن به تعقیب کالاهای دزدیده شده میپردازید و فرصتهایی برای کسب اطلاعات در مورد خود العلا به دست میآورید.
علاوه بر این موارد، بهروزرسانی Valley of Memory چندین پیشرفت را به تجربه اصلی Mirage اضافه میکند، مهمتر از همه یک حالت چالشبرانگیز قابل توجه که به شما امکان میدهد مأموریتها را هم از بسته الحاقی جدید و هم از کمپین اصلی Mirage با اهداف اضافی دوباره تجربه کنید، که شباهت زیادی به جوایز کلاسیک ‘Full Synchronization’ این سری بازیها دارد. یک مسیر پاداش برای باز کردن قفل آیتمهای اضافی درون بازی با محک زدن مهارتهای خود در اینجا وجود دارد، و شما با ارتقاء ابزارهای اضافی در سراسر بازی کمک خواهید شد، به عنوان مثال، بمبهای دودزا اکنون میتوانند اجساد را محو کنند، یا دارتهای فوتک میتوانند زره را سوراخ کنند.
Valley of Memory به عنوان هدیهای رایگان به طرفداران، سخاوتمندانه به نظر میرسد – حتی اگر تنظیمات و انتخاب داستان آن چیزی نباشد که طرفداران درخواست کردهاند.
تام فیلیپس ویراستار اخبار IGN است. میتوانید با تام در tom_phillips@ign.com تماس بگیرید یا او را در Bluesky با شناسه @tomphillipseg.bsky.social پیدا کنید