
Marathon، بازی تیراندازی علمی تخیلی استودیوی بانجی، برای یک تست فنی دیگر آماده میشود و از بازیکنان دعوت به شرکت میکند.
این تست که یک آزمایش محدود و فقط با دعوت برای بازیکنان آمریکای شمالی و اروپا در پلتفرمهای PS5، Xbox Series X و S و Steam است، تحت توافقنامه عدم افشای اطلاعات (NDA) قابل بازی خواهد بود و از 22 تا 28 اکتبر برگزار میشود.
این استودیوی زیرمجموعه سونی اعلام کرد: «این برای ما یک گام مهم است، زیرا پیشرفتهای خود از زمان نسخه آلفا را آزمایش میکنیم، از جمله سه نقشه، پنج اسکین رانر، چت مجاورتی، سرعت مبارزه تنظیمشده، صف تکی، روایت داستانی عمیقتر محیطی و موارد دیگر.»
«با این حال، این نسخه آزمایشی فنی یک نسخه در حال توسعه است و تنها شامل بخشی از محتوایی است که برای عرضه کامل Marathon در نظر گرفته شده است و بر تجربه اولیه بازیکن تمرکز دارد.»
بازیکنان میتوانند از هماکنون تا 16 اکتبر برای شرکت در این تست از طریق این صفحه ثبتنام کنند، اگرچه بازیکنان استیم نیز میتوانند از 13 تا 26 اکتبر از طریق استیم اقدام کنند. شرکت قبلی به این معنی نیست که شما حتماً انتخاب خواهید شد، بنابراین اگر علاقهمند هستید، حتماً دوباره درخواست دهید و خیر، شما نمیتوانید تجربه «تست بازی» خود را استریم یا به اشتراک بگذارید.
یک بهروزرسانی عمومی – یکی از اولین بهروزرسانیها از زمان تاخیر قابل توجه Marathon به تاریخ نامشخص – پس از اتمام تست فنی بسته در مورد روند توسعه بازی شوتر منتشر خواهد شد.
تاریخ انتشار برنامهریزی شده قبلی Marathon، 23 سپتامبر 2025، پس از دریافت بازخورد «متنوع» از سوی بازیکنان لغو شد. بانجی در آن زمان اظهار داشت: «از طریق هر نظر و مکالمه در زمان واقعی در شبکههای اجتماعی و دیسکورد، صدای شما قوی و واضح بوده است.» «ما این موضوع را جدی گرفتیم و میدانیم که برای تبدیل Marathon به بازیای که واقعاً نشاندهنده اشتیاق شما باشد، به زمان بیشتری نیاز داریم. پس از بحثهای فراوان در تیم توسعهدهنده خود، تصمیم گرفتیم عرضه 23 سپتامبر را به تعویق بیندازیم.»
در ماه ژوئن، سونی اعلام کرد که با وجود شکستهای قابل توجهی مانند Concord، همچنان به بازیهای ویدیویی لایو سرویس متعهد است و تاکید کرد که Marathon قبل از آوریل 2026، با وجود بازخوردهای آلفا و اتهامات جدی مبنی بر سرقت ادبی علیه بانجی، عرضه خواهد شد.
سونی مشتاق است از یک عرضه فاجعهبار دیگر مانند Concord جلوگیری کند، که تنها دو هفته پس از عرضه از فروشگاهها حذف شد و تخمین زده میشود تنها 25000 نسخه فروش داشته است. این موضوع یک شکست پرهزینه برای سونی بوده است و صدها میلیون دلار در بحبوحه تعطیلی استودیوی سازنده آن، Firewalk Studios، از بین رفته است.
ویکی بلیک، گزارشگر IGN، همچنین منتقد، ستوننویس و مشاور با بیش از 15 سال تجربه کار با برخی از بزرگترین سایتها و نشریات بازی در جهان است. او همچنین یک Guardian، Spartan، Silent Hillian، Legend و High Chaos دائمی است. او را در BlueSky پیدا کنید.