دیزنی دریم‌لایت ولی: ارزیابی مزرعه رؤیاهای شکوفان

پس از صرف ده ها ساعت برای بررسی سخت ترین بازی ممکن در ARC Raiders، بازگشت دوباره به آب های آرامش بخش Disney Dreamlight Valley، مانند وارد شدن به یک وان حمام گرم در پایان یک روز کاری سخت بود. من توانسته ام در طول سه سال اخیر، تا حد زیادی با این سیمیلاتور زندگی جذاب و آغشته به دیزنی همراهی کنم، که به جای نوآوری در این مدت، بیشتر به اضافه کردن چند منطقه و شخصیت جدید در این میان بسنده کرده است. اما با آخرین بسته گسترشی خود، Wishblossom Ranch، سازنده Gameloft Montreal یک منطقه جدید و بزرگ برای کاوش را در کنار سوار شدن بر اسب های گوناگون و متمایز وعده می دهد، که به نظر می رسید دلیل خوبی برای بازگشت و اقامتی طولانی است. مسلما، این بلندپروازانه ترین بروزرسانی تا به امروز است، با برخی تغییرات جالب در مکانیک بازی، مانند تمرکز بر اسب سواری و ایجاد پیوند با اسب ها برای باز کردن توانایی های جدید – اما این بلندپروازی به بهای باگی ترین نسخه Disney Dreamlight Valley تا به امروز تمام شده است. به طور مشابه، نقشه جدید دارای برخی از مبتکرانه ترین و بی نظیرترین مناطقی است که من در هر بازی دنج دیده ام، اما این ویژگی با شخصیت های جدیدی جبران می شود که من برای ارتباط برقرار کردن با آن ها مشکل داشتم و زمان زیادی صرف آسیاب کاملا غیر ضروری برای گذراندن ماموریت های اصلی آن می شود. در مجموع، من هنوز خوشحالم که به آغوش آرامش بخش این بازی فوق العاده ذن بازگشته ام، اما ریسک های تحسین برانگیزی که Wishblossom Ranch انجام می دهد، فقط در برخی موارد جواب می دهد.

نقد و بررسی Disney Dreamlight Valley.

اگر تا به حال از دنیای رنگارنگ و کارتونی Dreamlight Valley بازدید نکرده اید، باید بدانید که این بازی، یک سیمیلاتور زندگی است که بر محوریت ارتباط دوباره با شخصیت های دیزنی از دوران کودکی شما و حس امیدوارکننده و خوش بینانه ای که احتمالا در سال های اخیر از وجود شما رخت بربسته است، متمرکز است. شما در محیط بازی فعالیت های کم استرس مانند باغبانی، آشپزی و ماهیگیری را در حین معاشرت با افرادی مانند سیمبا از شیر شاه، السا از فروزن و گوفی از… خب، می دانید، او گوفی است، انجام می دهید. Wishblossom Ranch آخرین کلمه ترکیبی است که ساخته شده و به دنبال آن یک اسم مکان آمده و به این ترکیب اضافه شده است، و از شما می خواهد معمایی را در مورد مکانی که آرزوها در آن برآورده می شوند و به نظر می رسد جادویش تمام شده است، حل کنید. در حین انجام این کار، شما با تعدادی شخصیت جدید دیزنی آشنا می شوید تا با آن ها دوست شوید، بزرگترین مناطق Dreamlight Valley را که تاکنون دیده شده است، کاوش و مستقر کنید، و از همه مهم تر، فهرستی از اسب های نمادین را برای سوار شدن باز کنید. وقتی همه اینها به درستی کار می کنند، این ها برخی از بهترین ساعاتی است که این ماجراجویی آرامش بخش تا به حال به من ارائه داده است.

همانطور که نام Wishblossom Ranch نشان می دهد، جذابیت اصلی این بار موجودات چهارپایی هستند که شما اهلی می کنید، که هر کدام توانایی خاص خود را دارند تا به شما در پیمایش در جهان و حل پازل های ساده کمک کنند. ماکسیموس شجاع و جسور از Tangled به شما این امکان را می دهد که از شکاف های بزرگ بپرید، در حالی که خان قدرتمند و کارآزموده در نبرد از مولان می تواند موانع فیزیکی را از هم بپاشد، و پگاسوس کم عقل به نظر رسیده از هرکولس به شما این امکان را می دهد که به بالاترین ارتفاعات منطقه کوهستانی پرواز کنید. شما همچنین می توانید اسب خود را سفارشی کنید و نامی برای آن انتخاب کنید (مال من نیثان نام داشت)، که این توانایی را دارد که اشیاء سنگین را با سرش مانند یک آدمک بزرگ و قدیمی به اطراف هل دهد. پازل هایی که شما با استفاده از این مجموعه اسب حل می کنید بسیار ابتدایی هستند، و بیشتر به عنوان یادآوری عمل می کنند که شما می توانید و باید فورا بین اسب ها جابجا شوید و از مهارت های منحصر به فرد آن ها برای هل دادن بلوک های سنگین روی صفحات فشار وزنی یا لگد زدن به موانع برای تکه تکه کردن استفاده کنید، اما آن ها به خوبی کار خود را انجام می دهند تا به شما دلیلی برای جابجایی بین هر یک از اسب های وفادار و دلیلی خوب برای ارتقای پیوندهای خود با آن ها ارائه دهند.

این قطعا ناپایدارترین نسخه Dreamlight Valley تا به امروز است.

بهترین بخش این همراهان جدید، این واقعیت است که آن ها یکی از ناخوشایندترین چیزهای مورد علاقه من در مورد Disney Dreamlight Valley را از همان ابتدا حل می کنند: اینکه شما چقدر به طرز عجیبی آهسته حرکت می کنید. من سال هاست که با این بازی بر سر این موضوع که حرکت در آن چقدر دردناک است، مشکل داشته ام، حتی زمانی که با سفر سریع از منطقه ای به منطقه دیگر کمک می شود، اما سوار شدن بر یک اسب، زمان سفر را بسیار سریع تر می کند که این موضوع را به طور کامل حل می کند. و از آنجایی که می توانید اسب خود را آموزش دهید تا در کارهایی مانند کوبیدن روی رسوبات سنگ معدن برای استخراج جواهرات یا حفر سوراخ در زمین برای باغبانی کمک کند، می توانید بسیاری از فعالیت ها را بدون نیاز به پیاده شدن انجام دهید، که این یک نکته بسیار مثبت است. تنها مشکل واقعی این است که اکنون مناطق قدیمی بسیار تنگ و کوچک به نظر می رسند، زیرا می توانید به سرعت در سراسر آن ها بدوید، و آن ها از قبل هم می توانستند در حالت پیاده روی نسبتا دشوار باشند. خوشبختانه، مناطق جدید با در نظر گرفتن سفر با اسب طراحی شده اند و به درستی گسترده هستند، و گرفتار شدن در محیط های کوچک در مناطق قدیمی هنوز بسیار کمتر آزاردهنده است تا اینکه دقایقی را صرف خزیدن آهسته از طریق آن ها کنید.

متاسفانه، روند بهبود روابط شما با هر یک از این افراد می تواند کمی خسته کننده باشد، و بزرگترین محدودیت زمانی را که در Wishblossom Ranch خواهید یافت نشان می دهد، که در غیر این صورت کار بسیار خوبی در از بین بردن کارهای آزاردهنده مانند آنچه در A Rift in Time یافت می شود، انجام می دهد. هر بار که یک اسب جدید را باز می کنید، باید زمان بسیار طولانی تری را صرف ارتقای رابطه خود با آن ها کنید تا زمانی که توانایی منحصر به فرد آن ها را باز کنید که برای عبور از مرحله بعدی در داستان اصلی مورد نیاز است، و روش اصلی برای انجام این کار این است که منتظر بمانید تا روزهای واقعی زندگی سپری شوند تا بتوانید به آن ها غذا دهید، نوازش کنید و برس بزنید تا XP های بزرگی را تقویت کنید… یا کاری را که من انجام دادم و ساعت ها به طور بی هدف سوارکاری کنید، از روی اشیاء تصادفی در جهان بپرید تا به زور از طریق آن راه خود را باز کنید. من مطمئنم اگر به طور اتفاقی تر در طول چند روز یا هفته بازی می کردم، همانطور که احتمالا توصیه می شود، این موضوع بسیار کمتر آزاردهنده بود، اما من واقعا طرفدار موانع خودسرانه برای پیشرفت نیستم که هیچ هدفی فراتر از اضافه کردن مدت زمان اتمام داستان ندارند، و این یکی به خصوص احمقانه است. من مشکلی ندارم که مجبور باشم پیوندهای اجتماعی خود را با هر یک از این دوستان چهارپا به دست آورم، اما نباید مانع از باز کردن منطقه بعدی شود تا زمانی که این کار را انجام ندهم، به خصوص اگر تنها راه سرعت بخشیدن به آن انجام کارهای بی معنی باشد.

خبر خوب این است که هنگامی که از آسیاب عبور کردم و به منطقه بعدی رفتم، با برخی از جالب ترین مکان هایی که Dreamlight Valley تا به امروز به نمایش گذاشته است، پاداش گرفتم. به عنوان مثال، Pixie Acres یک منطقه باغی با جادوی افسانه ای است که در دوردست آبشارهای عسلی طلایی دارد و ماهی های بادکنکی آبی در رودخانه ها شنا می کنند، در حالی که منطقه مورد علاقه شخصی من، Glamour Gulch، کاملا با موضوع مد هماهنگ است و دارای میوه های سنجاق ته گرد است که روی درختان می رویند، گل هایی که از سوزن و نخ ساخته شده اند و قارچ هایی روی زمین که در واقع دکمه های کوچکی هستند. طعم و مضامین این مکان ها به راحتی هوشمندانه ترین و جذاب ترین مکان ها هستند و احتمالا حتی در صدر فهرست برخی از مکان های مورد علاقه من در هر بازی دنج قرار می گیرند. به خصوص وقتی با بذرهایی که در این مناطق یافت می شود، باغبانی را شروع می کنید تا چیزهایی مانند سبزیجاتی که از نخ ابریشم ساخته شده اند پرورش دهید یا دستور العمل هایی از آن مواد درست کنید تا یک غذای اصلی به نام خورش دکمه ای درست کنید، جالب است. این دقیقا همان نوع حماقت بیش از حدی است که Dreamlight Valley واقعا به آن نیاز داشت، برخلاف گزینه های کاملا زمینی در منطقه اول که در آن شما در حال برداشتن گوجه فرنگی های قدیمی معمولی برای پختن سوپ گوجه فرنگی بودید.

از طرف دیگر، من شخصا کمتر از خود محیط ها از شخصیت های جدید هیجان زده بودم. سفید برفی، کروئلا دویل از 101 سگ خالدار، تیگر از وینی پو و تینکر بل چهار دوست جدید هستند که باید با آن ها دوست شوید، که تنها یکی از آن ها در طول داستان به طور کامل من را آزار نداد. شادی خزنده و صدای زیر و بم غیرممکن سفید برفی به من لرزه انداخت، کروئلا دویل در حالی که مجبور بودم برای او کارهایی انجام دهم، ساعت ها مستقیما با من بدرفتاری کرد در حالی که ترجیح می دادم به او بگویم پیاده روی کند، و کشش داستانی تیگر آنقدر از واقعیت جدا شده است که من فقط در مورد اینکه در تمام مدت چه کار می کردم گیج شده بودم، مانند بخشی که مجبور شدم خانواده ای از بادکنک ها را با چهره هایی که به دلایلی روی آن ها کشیده شده بود، متحد کنم. تینکر بل واقعا تنها کسی بود که به طور مداوم مفید بود و در عین حال با چشمان وحشی و وحشتناک خود در من سوراخ نکرد. من فکر می کنم این احتمالا مجموعه ای از شخصیت های اضافه شده است که من تا به امروز کمترین ارتباط را با آن ها برقرار کرده ام، اگرچه کروئلا دویل با هیولایی غیرقابل اصلاح بودن (همانطور که باید باشد) باعث خنده من شد. اشتباه نکنید: من مطمئنم که افراد زیادی از افزودن این نمادها به فهرست چشمگیر Dreamlight Valley لذت خواهند برد، و شما همیشه می توانید یک شخصیت موجود را که ترجیح می دهید همراه خود بیاورید، اما مرد، سفید برفی اصلا مناسب من نیست.

با این حال، نکته اصلی که Wishblossom Ranch را عقب نگه می دارد، این واقعیت است که قطعا ناپایدارترین نسخه Dreamlight Valley تا به امروز است، و این را کسی می گوید که بازی را در دوره پیش نمایش اندکی قبل از شروع دسترسی زودهنگام آن در سال 2022 شروع کرده است. من با انواع مشکلات مواجه شدم: از یک آسانسور عبور کردم که توانایی پیشرفت من را تا زمانی که از داشبورد خارج نشدم از بین برد، اسب های من به طور مرتب به روشی بسیار ناخوشایند و قابل توجه در داخل اشیاء جهان می پریدند، منوها به طور تصادفی پاسخ دادن به من را متوقف می کردند تا زمانی که آن ها را می بستم و دوباره امتحان می کردم، و بسیاری از مشکلات عجیب و غریب دیگر. و به طور خاص آزاردهنده، مشکلات دوربین کاملا وحشتناکی که Dreamlight Valley همیشه از آن رنج می برده است، با وجود اسب های حجیمی که زمان زیادی را صرف یورتمه رفتن بر روی آن ها می کنید، تشدید می شود، که طبیعت دست و پا چلفتی آن ها باعث می شود دوربین از تمام قطعات محیط عبور کند و باعث ایجاد یک تن مشکل شود. من قدردانی می کنم که Wishblossom Ranch ریسک های بسیار خوبی را برای بزرگتر کردن این نقشه ها و افزودن مکانیک های جالب اسب انجام می دهد، اما به نظر می رسد این کار به قیمت احساس واقعا شلخته بودن همه چیز در هنگام راه اندازی تمام شده است.

در یک مقطع حتی متوجه شدم که از یک خط ماموریت حیاتی که منجر به عدم توانایی من در دیدن پایان می شد، منع شده ام، اگر یک گزینه رفع اشکال ارائه شده توسط توسعه دهنده که به من اجازه می داد از مانع عبور کنم، نبود. اگر این واقعیت نبود که من روی این بررسی کار می کردم، سفر من درست در همان جا به پایانی ناامیدکننده می رسید. در طول ماجراجویی ام، لحظاتی وجود داشت که احساس می کردم روی پوست تخم مرغ در اطراف باگ های بسته الحاقی راه می روم، و اگر بخشی از یک ماموریت را خیلی زود یا خیلی دیر انجام می دادم، نفسم را حبس می کردم و امیدوار بودم که منجر به یک خطای فاجعه بار مانند خطایی که در نهایت قربانی آن شدم نشود. حداقل توسعه دهندگان اکنون از این اشکال خاص اطلاع دارند، بنابراین امیدوارم بتوانند در مقطعی آن را برطرف کنند، اما من توصیه می کنم قبل از غواصی خودتان، منتظر یک یا دو دور پولیش باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *