Megabonk، سازنده بازی، اعلام کرد که بازی خود را از رویداد The Game Awards خارج کرده است و دلیل آن را عدم تطابق با شرایط لازم برای بخش Debut Indie عنوان کرد.

Megabonk، سازنده بازی، ودیناد، پس از نامزدی برای بهترین بازی مستقل در حال ظهور، اعلام کرد که بازی خود را از جوایز بازی حذف می‌کند، زیرا او معتقد است که واجد شرایط برای این رده نیست.

ودیناد این خبر را امروز در یک پست در X/توییتر از حساب رسمی Megabonk به اشتراک گذاشت:

“من در حال انصراف از جوایز بازی هستم.

نامزدی Megabonk برای TGA یک افتخار و یک رویا است، اما متاسفانه من فکر نمی‌کنم که واجد شرایط برای رده ‘بازی مستقل در حال ظهور’ باشم.

من قبلاً تحت استودیوهای مختلف بازی ساخته‌ام، بنابراین Megabonk اولین بازی من نیست 🥸

من واقعاً از نامزدی، حمایت و رای‌ها قدردانی می‌کنم، اما قرار دادن در این رده درست نیست. شما باید به یکی دیگر از عناوین در حال ظهور شگفت‌انگیز رای دهید، آن‌ها همه بازی‌های فوق‌العاده‌ای هستند!

باز هم ممنون! به‌روزرسانی جدید megabonk به زودی از راه می‌رسد ✌️”

به‌روزرسانی در ساعت ۲:۲۳ بعدازظهر به وقت PT: Megabonk در کنار Blue Prince، Clair Obscur: Expedition 33، Despelote و Dispatch به عنوان نامزد بهترین بازی مستقل در حال ظهور فهرست شده بود. پس از انتشار این بیانیه، جف کیلی، خالق جوایز بازی، بیانیه خود را به اشتراک گذاشت و درخواست را پذیرفت و اعلام کرد که Megabonk در یک پست در X/توییتر حذف خواهد شد. در زمان این به‌روزرسانی، Megabonk هنوز در وب‌سایت جوایز بازی به عنوان نامزد فهرست شده بود.

MegabonkGame@، نامزد بهترین بازی مستقل در حال ظهور، با ما تماس گرفت تا توضیح دهد که او یک توسعه‌دهنده انفرادی است که خود را به عنوان یک سازنده جدید به نام ودیناد معرفی کرده است.

ما از صداقت او سپاسگزاریم. در نتیجه، MegaBonk از این رده حذف خواهد شد.

او در صورت تمایل بیشتر در مورد داستان خود به اشتراک خواهد گذاشت، اما ما به این موضوع احترام می‌گذاریم که او نمی‌خواست شناخت را از سایر تیم‌های در حال ظهور سلب کند – حتی اگر خود بازی برجسته باشد.”

داستان اصلی در زیر ادامه دارد:

به طور مهم، جایزه بهترین بازی مستقل در حال ظهور به “بهترین بازی در حال ظهور که توسط یک استودیوی مستقل جدید ساخته شده است” اهدا می‌شود. بنابراین چه چیزی به عنوان یک استودیوی مستقل جدید در نظر گرفته می‌شود؟ این تعریف قطعاً می‌تواند کمی مبهم باشد – تیم‌های توسعه بازی اغلب کشتی‌های تسئوس هستند، با گروه‌های خاصی که با هم می‌مانند، دیگران را استخدام می‌کنند و نام تجاری خود را تغییر می‌دهند. برای مثال، Dispatch توسط AdHoc Studio ساخته شده است و این اولین بازی اصلی مشترک این تیم است. با این حال، AdHoc توسط تیمی از توسعه‌دهندگان سابق Ubisoft و Telltale تأسیس شد که قبلاً با هم کار می‌کردند. Cocoon، توسط Geometric Interactive، در سال ۲۰۲۳ جایزه Debut Indie را دریافت کرد و احتمالاً در موقعیتی مشابه با توسعه‌دهندگان سابق Playdead قرار داشت. اما با این منطق، بعید است که “اولین بازی” هر کسی به جوایز بازی راه پیدا کند، زیرا بیشتر پروژه‌های اول افراد کوچک، دانشجویی یا تجربی هستند.

استدلال ودیناد حداقل برای او منطقی‌تر است، با توجه به اینکه او در واقع یک توسعه‌دهنده انفرادی است و روی پروژه‌های دیگر با نام‌های دیگر کار کرده است. اما حتی توسعه‌دهندگان انفرادی نیز کمک‌کننده دارند: برای مثال، میگل آنجل به عنوان طراح OST شناخته می‌شود، جووانی فیم هنر Steam را ساخته است و نام‌هایی به عنوان آزمایش‌کنندگان بازی ذکر شده‌اند، و همچنین یک “تشکر ویژه” از مادر ودیناد وجود دارد. به نظر می‌رسد ودیناد به اندازه هر کس دیگری به یک توسعه‌دهنده انفرادی نزدیک است. اصلاً استودیوی بازی چیست؟

به نظر می‌رسد که این موضوع در نهایت به این نکته خلاصه می‌شود که حداقل سردرگمی در مورد معنای واقعی رده‌های جوایز بازی وجود دارد. این اولین بار نیست که این اتفاق می‌افتد. در سال ۲۰۲۳، Dave the Diver – بازی‌ای که توسط یکی از شرکت‌های تابعه غول بازی کره‌ای Nexon ساخته شده بود – برای بهترین بازی مستقل نامزد شده بود، که باعث شد جف کیلی، خالق TGA، پاسخ دهد که مستقل می‌تواند “برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد” و حتی کارگردان نیز اعتراف کرد که این نامزدی گیج‌کننده بود. ما همچنین برخی از موارد عجیب و غریب را دیده‌ایم، مانند نامزد شدن Sifu برای بهترین بازی مبارزه‌ای در سال ۲۰۲۲ (این یک بازی اکشن بزن و برو است)، و حتی برخی از موارد عجیب و غریب اخیر مانند نامزد شدن Monster Hunter Wilds امسال برای بهترین RPG.

هر طور که می‌خواهید همه چیز را تعریف کنید، اما توسعه‌دهنده Megabonk صحبت کرده است، همانطور که کیلی صحبت کرده است. می‌توانید از تمام نامزدهای دیگر سال ۲۰۲۵ در اینجا مطلع شوید و نظرات اولیه ما در مورد Megabonk را در اینجا بررسی کنید.

ربکا ولنتاین خبرنگار ارشد IGN است. می‌توانید او را در BlueSky @duckvalentine.bsky.social پیدا کنید. نکته‌ای در مورد داستان دارید؟ آن را به rvalentine@ign.com ارسال کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *