درود خورشید، آیا زندگی کردن به تحمل رنجش می‌ارزد؟

در تابش آفتاب فرو روید… و ریسک ابتلا به وخیم ترین آفتاب سوختگی در طول زندگیتان را به جان بخرید. Hello Sunshine یک گام قابل توجه به جلو نسبت به فرمول معمول بازی های نقش آفرینی بقا در دوران پسا آخرالزمانی است و با ایده های مبتکرانه ای در مورد نور خورشید سوزان، سایه های آرامش بخش و چرخه شب و روز بازی می کند.

من یک نمایش اولیه و غیر تعاملی از نسخه آلفای اولیه کمپین تک نفره و داستان محور Hello Sunshine را به همراه توسعه دهندگان Red Thread Games تماشا کردم، که بسیاری از آنها توسعه دهندگان کارکشته در دنیای بازی های روایی هستند (به Dreamfall، The Longest Journey و The Secret World فکر کنید).

به نظر می رسد Hello Sunshine برای چیزی که فقط توسط هفت نفر ساخته شده، بسیار با کیفیت است و تحولی جذاب در معنای “تعلیق” در این ژانر می دهد. از گرمای شدید و سوزان روز گرفته تا کشف افسانه ها در شب های سرد – در اینجا دلیل این است که من معتقدم آینده Hello Sunshine روشن به نظر می رسد.

گرمای سوزان از راه می رسد

تیم هیچ اشاره ای به الهام گرفتن از سری Fallout نکرد، اما از همان صفحه شروع نمی توان انکار کرد که شباهت های بصری وجود دارد – اسکلتی در یک صندلی تاشو کمپینگ، هنوز یک نوشیدنی را در دست دارد، گویی که دنیا در میانه جرعه ای به پایان رسیده است. با فشار دادن دکمه شروع، شخصیت بازیکن از کنار آن می گذرد و بی درنگ شما را به این دنیای غریب بیابانی می کشاند. برای من مشخص نبود که آیا او یک شخصیت از پیش تعیین شده است یا قابل تنظیم، اما (حداقل در این نمایش) به نظر می رسید که از نوع ساکت است.

تیم هیچ اشاره ای به الهام گرفتن از سری Fallout نکرد، اما از همان صفحه شروع نمی توان انکار کرد که شباهت های بصری وجود دارد.

در این صحرای بی رحم و سوزان، آشکار است که او از همان ابتدا از نشانه های اولیه گرمازدگی رنج می برد و همچنین از پیدا کردن یک بطری آب که معلوم می شود خالی است، بسیار ناراحت است. این صحنه مقدمه ای بر مکانیک گرما و تشنگی Hello Sunshine است – یک عمل ظریف برای حفظ تعادل بین جلوگیری از فروریختن ناشی از کم آبی یا پختن تدریجی در زیر نور خورشید شدید. ربات ها را کنار بگذاریم، خورشید در واقع بزرگترین دشمن شماست (البته با ردیابی پرتو).

ساختمان های ویران شده آب و سایر وسایلی را به شما می دهند که به شما کمک می کنند دمای بدن خود را در محدوده قابل تحمل نگه دارید، اما سایه ها نیز نقش مهمی ایفا می کنند. اگر در حال کباب شدن هستید، استراحت در سایه می تواند دمای بدن شما را پایین نگه دارد. و تقریباً بلافاصله، با جالب ترین پویایی سایه روبرو خواهید شد – دیگر “شخصیت اصلی” Hello Sunshine، که یک ربات به اندازه یک آسمان خراش است و به نظر می رسد ایده روشن تری از اینکه به کجا می رود، نسبت به شما دارد.

به دنبال سایه ها

این غول مهربان فلزی، مانند شما، در این سرزمین های بد سرگردان است. در ابتدا شما را نادیده می گیرد، اما شما از سایه عظیمی که با حرکت خود می اندازد، قدردانی خواهید کرد، زیرا در حین دنبال کردن آن در تپه های شنی و در میان کانتینرهای حمل و نقل زنگ زده، شما را از آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. و نه، اگر شما آهسته حرکت کنید، صبورانه منتظر شما نخواهد ماند. اگر نمی خواهید به طرز شرم آوری در اثر آفتاب سوختگی بمیرید، باید با سرعت آن همراه شوید.

این بقا از طریق غریزه خورشیدی و (ابداع یک اصطلاح جدید و داغ در اینجا) مدیریت سایه است، نه فقط نوارهای سلامتی – ایجاد یک فوریت که یک شکل غیر معمول از تعلیق را به سفر عجیب شما اضافه می کند.

تصاویر Hello Sunshine

البته، چشم انداز منابع ارزشمندی را پنهان می کند – اما شما باید استراتژی داشته باشید و با دقت زمان انحراف های کوتاه خود را از سایه ربات تنظیم کنید. وقت زیادی را برای تلف کردن وقت صرف کنید و ممکن است ربات خیلی جلوتر برود، به این معنی که قبل از تمام شدن نوار گرما، نمی توانید برگردید. مسیر خورشید، از بعد از ظهر تا غروب، به ویژه خیره کننده بود – با بلند یا کوتاه شدن سایه ها با پیشرفت روز، باید تصمیمات خود را در مورد میزان سرگردانی خود تنظیم کنید.

البته، می توانید انتظار داشته باشید که هر چه دورتر بروید، غارت های بهتری پیدا خواهید کرد. هنوز هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا غارت ها در هر بازی به طور تصادفی توزیع می شوند وجود ندارد، اما من امیدوارم که اینطور باشد. هر ماده ای که بتوانید به دست آورید می تواند محدود کند که چه چیزی را می توانید بسازید – و بر اساس اینکه چه وسایلی را می توانید بسازید و چگونه ممکن است سبک بازی مورد نظر شما را محدود کند، چالش بیشتری ایجاد می کند.

گرم شدن

با این حال، همه چیز تابش خورشید نیست. Hello Sunshine شامل مبارزه نیز می شود که می توانید آن را مطابق با سبک بازی مورد نظر خود شکل دهید. به عنوان مثال، با سر و صدا و به طور تهاجمی با اسلحه بیرون (یا، دقیق تر، با کمان بیرون)، احتمالاً دشمنان بیشتری را جذب می کند – و غارت های قابل جمع آوری بیشتری از بقایای آنها.

یا می توانید به دنبال گزینه های دفاعی تری باشید، حتی به طور بالقوه از درگیری مستقیم اجتناب کنید. من واقعاً درک نکردم که یک بازی مخفیانه تر چگونه ممکن است به نظر برسد، اما امیدوارم که طیف رویارویی از گستردگی بالایی برخوردار باشد.

به هر حال، دشمنان شما بیشتر ربات هستند – قطعاً عصبانی تر از دوست غول پیکر شما – و به طرز عجیبی به نظر می رسد که اشکال گونه های گوشتی را به خود گرفته اند که من حدس می زنم در غیر این صورت در طول آخرالزمان نابود شده اند. به عنوان مثال، یک شغال فلزی کوچک به پاشنه پای شما ضربه می زند، یا یک خرچنگ ربات غول پیکر ممکن است سعی کند شما را با چنگال غول پیکر خود سیخ بزند.

کمان شخصیت شما یکی از سلاح های اصلی است. در ابتدا، زیاد به نظر نمی رسد – در واقع در برابر ربات های زرهی غول پیکر ناچیز به نظر می رسد – اما شما می توانید آن را در طول بازی ارتقا دهید و مهمات بهتری برای آن بسازید، مانند تیرهای انفجاری.

رویدادهای کوچکی در اینجا و آنجا رخ می دهد تا سفر شما را جالب نگه دارند – مانند یک محموله هوایی از راه دور حاوی اقلام نامشخص، یا یک طوفان شن که به شما مهلت کوتاهی از خورشید می دهد، اما همچنین دید را کاهش می دهد و از دست دادن دوست ربات خود را برای شما آسان تر می کند. بسیاری از این رویدادها رویه ای هستند، و امیدوارم تجربیات متنوعی را با بازی های بعدی ایجاد کنند.

دوست شدن با غول خفته

خوشبختانه، همراه ربات غول پیکر شما دارای ریتم شبانه روزی است: هنگامی که خورشید غروب می کند، برای شارژ مجدد استراحت می کند. در نمایش، این اتفاق در بقایای یک ایستگاه خدمات Sunshine رخ داد – که متعلق به شرکت شوم است که سهامداران آن، احتمالاً، به حداکثر رساندن بودجه نابودی بشریت رأی داده اند.

ایستگاه خدمات اساساً کارگاه ساخت و ساز شما با روحیه غیرقابل توضیح است، همراه با موسیقی شاد و دلنشین. می توانید در اینجا نفسی تازه کنید، غارت های روز خود را بررسی کنید، اقلام ناخواسته را “بازیافت” کنید و از قطعات آن برای چاپ سه بعدی وسایل جدید – از بسته های سلامتی گرفته تا چراغ قوه یا حتی کفش های جدید استفاده کنید. همچنین می توانید فرسودگی و پارگی های ایجاد شده روی وسایل خود را در طول روز ترمیم کنید. آیا شلوارتان را هنگام سر خوردن روی تپه های شنی پاره کرده اید؟ آن را اینجا تعمیر کنید.

ساختمان Sunshine همچنین به عنوان یک سایت تعمیر و نگهداری ربات عمل می کند و به شما امکان می دهد تعمیرات یا ارتقاء ربات بزرگ را انجام دهید. همانطور که قبلاً اشاره کردم، تقریباً در مراحل اولیه شما را نادیده می گیرد – اما اگر به اندازه کافی با مراقبت مداوم خود آن را تحت تاثیر قرار دهید، ممکن است به شما نیز اهمیت دهد.

با این حال، شما نمی خواهید در شب زیاد دور شوید، زیرا هوا سرد می شود. نمایش هیچ “اجرای شبانه” را نشان نداد، اما ظاهراً این چیزی است که شما می توانید انجام دهید، که می تواند همراهی خوبی (یا پرخطر) برای سفرهای روزانه باشد – هیچ صحبتی در مورد اینکه این اجراها چقدر اختیاری هستند، یا اینکه آیا پاداش های متفاوتی ارائه می دهند (یا حتی تحولات داستانی) وجود ندارد.

بیشتر داستان در طول این سکانس های شبانه آشکار می شود. یک آتش روشن کنید و ممکن است غریبه ها ظاهر شوند. نمایش هیچ تعاملی با هیچ یک از این غریبه ها را نشان نداد، اما ممکن است افراد بسیار خوبی باشند یا نباشند. صرف نظر از اینکه دوست از آب در می آیند یا افراد بد، آنها بخش هایی از منشاء مرموز شرکت Sunshine را فاش می کنند.

در یک کلام: سایه برنده می شود

توقفگاه استراحت Sunshine جایی بود که نمایش ما در آنجا به پایان رسید – اگرچه به ما گفته شد که بازیکن در طول روزهای بعدی بازی از بیوم های مختلف عبور می کند. از آنجایی که من فقط منطقه بیابانی را دیدم، شرایط آب و هوایی بسیار متفاوت سایر محیط ها ممکن است واقعاً آنچه را که باید در آستانه انتشار انتظار داشت، تغییر دهد.

اگرچه من فقط بخشی از کمپین تک نفره را دیدم، اما حالت همکاری (صفحه نمایش تقسیم شده و آنلاین) نیز وجود خواهد داشت. با هم همراه شوید و هر دوی شما نسخه ای بازسازی شده از داستان را تجربه خواهید کرد. توصیه می شود این کار را پس از کمپین اصلی انجام دهید تا بتوانید داستان کامل پشت هر اتفاقی که در این دنیا می افتد را دریافت کنید.

شرایط آب و هوایی بسیار متفاوت سایر محیط ها ممکن است واقعاً آنچه را که باید در آستانه انتشار انتظار داشت، تغییر دهد.

Hello Sunshine اولین تلاش استودیو در ژانرهای نقش آفرینی و بقا است، بنابراین آیا شجره نامه روایی آنها آن را به ثمر می رساند؟ من بر اساس آنچه تاکنون دیده ام، شانس آنها را دوست دارم. همه یک داستان “شرکت شرور” خوب را دوست دارند، و من صادقانه هنوز نمی توانم از اینکه مکانیک های سایه از سحر تا غروب آفتاب چقدر فریبنده هستند، عبور کنم (می توانم تصور کنم که سایر طراحان بازی فکر می کنند، “لعنت، چرا من به این فکر نکرده بودم؟!”).

اگر سوال کلی شما در مورد Hello Sunshine این است که “آیا خوب به نظر می رسد؟” پس بله، بسیار امیدوار کننده است. و اگر این است که “آیا من در حالی که یک کمان دست ساز در دست دارم تا حد مرگ ذوب می شوم؟” پاسخ همچنان مثبت است – اما با شور و شوق.