بلاگ

  • نوحا سنتینو برای ایفای نقش اصلی در فیلم اورجینال رمبو به کارگردانی یالماری هلاندر، کارگردان سیسو، انتخاب شده است.

    نوحا سنتینو برای ایفای نقش اصلی در فیلم اورجینال رمبو به کارگردانی یالماری هلاندر، کارگردان سیسو، انتخاب شده است.

    به نظر می‌رسد نوح سنتینئو، بازیگری که قبلاً در درام جنگی Warfare، ساخته الکس گارلند و ری مندوزا، نقش‌آفرینی کرده است، بار دیگر قصد ورود به این ژانر را دارد، اما این بار در نقش یکی از مشهورترین کهنه‌سربازان تاریخ سینما. طبق گزارش ‘The Dish’ در Deadline، ستاره فیلم To All The Boys I’ve Loved Before برای ایفای نقش اصلی در فیلم پیش‌درآمد Rambo به کارگردانی یالماری هِلاندر، کارگردان فیلم Sisu، انتخاب شده است.

    در ماه مه، شرکت اکشن هزاره مدیا، تهیه‌کننده فیلم‌های محافظ مزدور و Expendables، بسته‌ای شامل فیلمنامه‌ای از روری هینز و سهراب نوشیروانی، نویسندگان فیلم Black Adam، و حضور هِلاندر به عنوان کارگردان را به جشنواره فیلم کن آورد. آن‌ها دیدگاه خود را برای فیلمی که به ریشه‌های ارتش تک‌نفره سیلوستر استالونه می‌پردازد و پیش از رویدادهای First Blood اتفاق می‌افتد، ارائه دادند. در نهایت، هیچ توافقی در کن صورت نگرفت، اما با توجه به علاقه استودیوهای سازنده فیلم‌های Rambo و Last Blood یعنی لاینزگیت و حضور هِلاندر و سنتینئو، انتظار می‌رود که فیلم‌برداری پیش‌درآمد رمبو تا پایان سال جاری در تایلند آغاز شود.

    سیلوستر استالونه از ساخت فیلم هِلاندر و انتخاب سنتینئو به عنوان اولین بازیگر غیر سیلوستری این نقش آگاه است، اما انتظار نمی‌رود که او در این پروژه مشارکت فعالی داشته باشد. به نظر می‌رسد که این فیلم به عنوان یک نقطه جدایی از نسخه‌های اخیر این مجموعه در نظر گرفته شده و به تجربیات رمبو در ویتنام می‌پردازد که او را به شخصیتی که در First Blood می‌بینیم تبدیل کرد. با توجه به توانایی‌های فیزیکی سنتینئو در فیلم‌هایی مانند Warfare و The Recruit و همچنین خشونت موجود در فیلم Sisu هِلاندر، این فیلم می‌تواند همان چیزی باشد که این مجموعه به آن نیاز دارد. یالماری هِلاندر، شما کنجکاوی ما را برانگیخته‌اید…

  • پیش‌نمایش اثر جدید اسکورسیزی: زندگی‌نامه این کارگردان نامدار در مستندی پنج بخشی از Apple TV+ به تصویر کشیده می‌شود

    اگر از علاقه‌مندان به مارتین اسکورسیزی هستید (و راستش را بخواهید، چگونه می‌توانید نباشید؟)، پس خودتان را محکم بگیرید. این کارگردان یکی از عظیم‌ترین دوره‌های فیلمسازی تاریخ را داشته است، از فیلم‌های پُرشور اولیه‌اش (خیابان‌های Mean! راننده تاکسی!)، تا دهه ۹۰ حیرت‌انگیزش (رفقای خوب! کازینو!) تا آثار کلاسیک معاصرش (گرگ وال استریت! مرد ایرلندی! قاتلان ماه گل!). حتی در همین جا هم، نتوانستیم به بسیاری از فیلم‌های افسانه‌ای او اشاره کنیم. در واقع، برای اینکه به‌طور کامل گستره کار این شخص را متوجه شوید، به پنج ساعت زمان نیاز دارید. خوب، برای آقای اسکورسیزی آماده باشید – یک مجموعه مستند پنج قسمتی که به Apple TV+ می‌آید و به بررسی آثار مارتی با حضور انبوهی از چهره‌های آشنا می‌پردازد. در اینجا یک پیش‌نمایش کوچک آمده است:

    اگر داشتن استیون اسپیلبرگ به عنوان یکی از چهره‌های مصاحبه‌شونده‌تان یک حرکت بزرگ محسوب نمی‌شود، پس نمی‌دانیم چه چیزی هست. همچنین اسم‌هایی مانند رابرت دنیرو، دانیل دی-لوئیس، لئوناردو دی‌کاپریو، میک جگر، رابی رابرتسون، تلما شونمیکر، استیون اسپیلبرگ، شارون استون، جودی فاستر، پل شریدر، مارگو رابی، کیت بلانشت، نویسنده جی کاکس و فیلمبردار رودریگو پریتو به عنوان مشارکت‌کنندگان در آقای اسکورسیزی ذکر شده است. عجب. این مجموعه توسط کارگردان ربکا میلر ساخته شده است و به کاوش در “مرد، فیلم‌ها و شهری که آنها را ساخت” می‌پردازد.

    در اینجا یک خلاصه رسمی وجود دارد: “آقای اسکورسیزی بررسی می‌کند که چگونه تجربیات پُر رنگ و لعاب زندگی [اسکورسیزی] به دیدگاه هنری او شکل داد، زیرا هر فیلمی که او ساخت، جهان را با اصالت خود مسحور کرد. این مستند با شروع از فیلم‌های دانشجویی او در دانشگاه نیویورک و ادامه تا به امروز، مضامینی را بررسی می‌کند که اسکورسیزی را مجذوب کرده و به کار او شکل داده است، از جمله جایگاه خیر و شر در ذات اساسی بشر.”

    پس خودتان را برای یک بررسی عظیم از زندگی و حرفه اسکورسیزی آماده کنید – که در ۱۷ اکتبر به Apple TV+ می‌آید. در این فاصله، دو ماه فرصت دارید تا یک ماراتن کامل از آثار مارتی را تماشا کنید.

  • فیلم اسلحه ها در هفته آغازین اکران خود 70 میلیون دلار فروش داشت و در صدر جدول فروش قرار گرفت.

    فیلم اسلحه ها در هفته آغازین اکران خود 70 میلیون دلار فروش داشت و در صدر جدول فروش قرار گرفت.

    بیایید روراست باشیم: اگر این آخر هفته فرصت نکردید Weapons را ببینید، تجربه‌ای کلیدی را از دست دادید. فیلم دوم زک کرگر، قبل از نمایش روز جمعه‌اش، با سروصدای بسیار، نقدهای فوق‌العاده و تبلیغات قابل توجهی همراه بود، و در طول آخر هفته، تمام رسانه‌های اجتماعی سینمایی پر بود از صحبت درباره Weapons، Weapons، و باز هم Weapons. این شور و هیجان تنها به فضای مجازی محدود نشد – فیلم کرگر در گیشه هم موفقیت چشمگیری داشت و با فروش جهانی 70 میلیون دلاری، پیروزی بزرگی برای سینمای ترسناک اصیل به حساب می‌آمد.

    این فیلم در گیشه‌های ایالات متحده بیش از 42 میلیون دلار فروش داشت، و 27.5 میلیون دلار دیگر نیز در سایر نقاط جهان به دست آورد – که حتی از افتتاحیه جهانی قابل توجه فیلم Sinners، ساخته رایان کوگلر، با فروش 63.5 میلیون دلار هم فراتر رفت. (البته، Sinners در ایالات متحده عملکرد بهتری در شروع اکران داشت و 48 میلیون دلار فروش کرد.) هر دو فیلم به عنوان بزرگترین افتتاحیه‌های سال 2025 برای فیلم‌های کاملاً اورجینال، بدون تکیه بر IP یا دنباله‌ها، شناخته می‌شوند. با بودجه گزارش شده 38 میلیون دلاری، وضعیت مالی Weapons بسیار خوب به نظر می‌رسد – و با توجه به واکنش‌های عمدتاً مثبت تماشاگران، می‌توان انتظار داشت که در هفته‌های آینده نیز به جذب مخاطب ادامه دهد.

    از آنجا که اولین فیلم کرگر، Barbarian، در کل دوره اکران خود به فروش 45 میلیون دلاری رسید، Weapons نشان‌دهنده یک پیشرفت چشمگیر برای این فیلمساز بااستعداد است. منتظر هر چیز ترسناکی که او در ادامه ارائه می‌کند باشید، به ویژه در فیلم آینده او، Resident Evil.

  • Spider-Man: Tom Holland Seen In Action In Brand New Day BTS Video, Possible Villains Teased

    Spider-Man: Tom Holland Seen In Action In Brand New Day BTS Video, Possible Villains Teased


    آماده باشید، طرفداران واقعی – اخبار جدید اسپایدی در راه است! بعد از یک هفته پُر تب و تاب برای دوستداران اسپایدرمن – هفته‌ای که در آن اولین نگاه خود را به لباس اسپایدی روز نو تـام هالند دیدیم، فهمیدیم که هالک مارک رافالو در فیلم MCU برمی‌گردد، و تأییدیه یک فیلم اسپایدر-پانک جدید از دنیای عنکبوتی از استودیوی انیمیشن سونی را دریافت کردیم – این یکشنبه یک تیزر جدید ‘روز اول در صحنه’ از پشت صحنه فیلمبرداری گلاسکو به کارگردانی دِستین دنیل کرتون منتشر شد. و احتمالاً یک نشانه مهم در مورد برخی از دشمنانی که خزنده‌ی دیواری مارول با آنها مواجه می‌شود، ارائه می‌دهد. در زیر بررسی کنید؛

    در مورد تصاویر باشکوه (بسیار لذت‌بخش) از هالند که لباس پوشیده و با هواداران کوچک اسپایدی می‌چرخد، صحبت خواهیم کرد، اما تصویر را در ثانیه 9 متوقف کنید – یا به تصویر زیر نگاه کنید – و چیز بسیار جالبی را مشاهده خواهید کرد: یک نماد قرمز شاخ‌دار روی یک تانک زرهی که خیلی شبیه یک ماسک اهریمنی است. در این لحظه، هرکسی که بازی‌های اسپایدرمن اینسومنیاک را بازی کرده باشد، مطمئناً فریاد می‌زند، زیرا این نماد ویژه (یا حداقل یک نماد خیلی شبیه به آن) متعلق به Inner Demons، یک گروه جنایتکار تحت کنترل مارتین لی است – با نام مستعار شرور آقای نِگِتیو – دشمنی که مدت‌ها شایعه شده به سمت MCU می‌آید.

    اکنون، باید اشاره کرد که این فقط می‌تواند یک جزئیات بی‌ضرر باشد، یک تخم‌مرغ عید پاک برای طرفداران سرسخت برای درگیر شدن با آن؛ گذشته از این، روز نو در حال حاضر بازگشت‌های پانیشر جان برنتال، هالک ذکر شده و اسکورپیون مایکل ماندو را دارد که باید به آن‌ها رسیدگی کند، و همچنین وظیفه آوردن تعدادی چهره جدید (سیدی سینک، لیزا کولون-زایاس، ملانی اسکروفانو). اما همچنین می‌تواند بخشی از یک رویکرد قطره‌چکانی برای راه‌اندازی حضور لی در فیلم باشد، که اگر ما A) یک اسپایدی سطح خیابانی داشته باشیم که در نیویورکی که – به ازای Daredevil Born Againپایان – اکنون تحت سلطه ویلسون فیسک است، و/یا B) یک اسپایدی سطح خیابانی را دریافت کنیم که ممکن است سرانجام گروه فوق شرور Sinister Six را به صفحه نمایش ما بیاورد. (در بازی اینسومنیاک، آقای نِگِتیو نفر دوم Six است.) در همان زمان، این لوگو می‌تواند اشاره‌ای به یک جناح جنایتکار دیگر (The Hand، برای مثال) باشد، یا به نوعی با فرانک کسل و «بهبود» بسیار بحث‌برانگیز او برای این فیلم مرتبط باشد، یا – دوباره – فقط چیز جالبی برای دیدن و با ذوق حدس زدن باشد.

    علاوه بر ارتباط احتمالی آقای نِگِتیو که در اینجا نشان داده شده است، آنچه این آخرین قسمت از روز نو ارائه می‌دهد، مجموعه‌ای از حس‌های خوب است. ما شاهد این هستیم که اسپایدی به صورت آکروباتیک روی تارهای واقعی و عملی قابل لمس تاب می‌خورد. هالند در حال باز کردن دریچه‌های تانک زیر نور واقعی خورشید، در خیابان‌های واقعی است. و یک حس مشخص از کرتون تازه‌وارد اسپایدی و ستاره‌اش وجود دارد که در حال قرار دادن فرندلی در ‘فرندلی نیبرهود اسپایدرمن’ در چهارمین برنامه انفرادی هالند هستند. اگر لباس تار ضخیم با عنکبوت پا بلند و بدن بلندش از قبل یادآوری‌های اصلی از اندرو گارفیلد اسپایدی را ایجاد نکرده بود، دیدن اینکه تام هالند یک هوادار جوان را از روی مانع در گلاسکو بلند می‌کند تا ژست بگیرد و یک عکس با هم بیندازد، قطعاً این کار را می‌کند. همانطور که خود بازیگر در این ویدیو می‌گوید: «این اولین بار است که ما در روز اول طرفدارانی در صحنه داریم، بنابراین واقعاً هیجان‌انگیز است که این را با آنها به اشتراک بگذاریم.»

    ممکن است هنوز طرح Spider-Man: Brand New Day را ندانیم. ممکن است هنوز ندانیم بازیگران جدید چه نقشی را بازی می‌کنند. و شخصیت‌های واقعی فیلم حتی ممکن است دیگر به خاطر نیاورند که اسپایدی واقعاً چه کسی است (مطمئناً رویدادهای تغییر دهنده جهان No Way Home نقش بزرگی در اینجا ایفا خواهد کرد). اما با اکران Spider-Man: Brand New Day در سینماها در 31 جولای 2026 و هیاهوی پیرامون این فیلم که از قبل به سطوح بی‌سابقه‌ای از “ما برگشتیم!” رسیده است، خودتان را برای هر چیزی که دستین دنیل کرتون و همکارانش قصد دارند به سوی ما پرتاب کنند، آماده کنید.

  • مقصد نهایی 7 رسماً در حال ساخت است – لوری ایوانز تیلور که فیلمنامه Bloodlines را نوشته است، برمی گردد.

    مقصد نهایی 7 رسماً در حال ساخت است – لوری ایوانز تیلور که فیلمنامه Bloodlines را نوشته است، برمی گردد.

     

    همانطور که یک ضرب المثل قدیمی می گوید، سه چیز در زندگی مسلم است: مرگ، مالیات و دنباله‌های فیلم‌های ترسناک. و بعد از موفقیت تجاری و انتقادی Final Destination: Bloodlines در اوایل سال جاری، اولین فیلم در این فرنچایز ترسناک نمادین از زمان Final Destination 5 سال 2011، مطمئناً تولیدکنندگان New Line در تلاشند تا نقش خود را در تداوم مرگ و میر و دنباله‌ها ایفا کنند. طبق گزارش THR، یک فیلم هفتم Final Destination رسماً در Warner Bros در حال ساخت است، زیرا استودیو به دنبال به چرخش درآوردن چرخ‌دنده‌های ماشین مرگ نهایی روب گلدبرگ سینمایی است.

     

    همانطور که THR با جزئیات گزارش می‌دهد، دنباله جدید – و هنوز بدون عنوان – قرار است توسط لوری ایوانز تیلور نوشته شود، کسی که فیلم 286 میلیون دلاری Bloodlines را با فارغ‌التحصیل Ready Or Not گای بوزیک نوشته است. در این مرحله هنوز مشخص نیست که آیا بوزیک با عنوانی بازخواهد گشت یا خیر، همان‌طور که اینکه آیا کارگردانان زک لیپوفسکی و آدام استاین پس از ارائه یک بازسازی-دنباله که با استقبال گسترده طرفداران قدیمی و تازه واردان روبه‌رو شد، دوباره به کار برمی‌گردند یا خیر. با این حال، یک چیز را می‌دانیم و آن این است که هیچ‌کدام از بازیگران اصلی Bloodlines باز نخواهند گشت، زیرا – *اسپویلر الرت* – مرگ در نهایت به سراغ همه آمد، حتی با وجود تلاش‌های استفانی (کیتلین سانتا جوانا) و برادر کوچک‌ترش چارلی (تئو بریونز) برای شکست دادن مرگ در بازی خودش. حتی تونی تاد فقید و بزرگ Tony Todd هم مصون نبود، زیرا سرانجام حقیقت را در مورد ارتباط ویلیام بلادورث، ستون اصلی فرنچایز، با مرگ آموختیم، قبل از اینکه یک خداحافظی احساسی داشته باشیم – هم با این شخصیت و هم با بازیگری که او را به این شکل فراموش‌نشدنی به تصویر کشید.

     

    با توجه به اینکه به نظر می‌رسد Bloodlines در نهایت مرگ را با بازماندگان Sky Tower متوقف کرده است، تمام گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه Final Destination 7 چه چیزی در پیش خواهد داشت، متوقف می‌شود. آیا می‌توانیم یک پیش‌درآمد دوره‌ای داشته باشیم؟ آیا تیلور ممکن است به زمزمه‌های اولیه دهه 2020 در مورد یک فیلم FD که حول محور امدادگران متمرکز شده است، بازگردد؟ یا حتی ممکن است متوجه شویم که پایان وحشتناک استفانی و چارلی در واقع فقط یک پیش‌آگاهی دیگر بود، که یک قتل‌عام کاملاً جدید را برای شروع مرگ با داس خود آغاز می‌کند؟ فقط زمان مشخص خواهد کرد. حالا، اگر مشکلی ندارید، یک کابل شارژ مخفیانه دور پایه این صندلی اداری پیچیده شده است، که مطمئن هستیم هیچ آسیبی به ما نمی‌رساند… احتمالاً… درست است؟

  • پادکست سینمایی امپایر با شرکت گای پیرس و بندیکت وانگ

    پادکست سینمایی امپایر با شرکت گای پیرس و بندیکت وانگ

     

    در این قسمت از پادکست Empire، دو مهمان ویژه برای لذت بردن شما از شنیدن حضور دارند. اول، کریس هویت از طریق Zoom یک گفتگوی دوستانه با گای پیرس دارد، کسی که استعدادهای موسیقی خود را به نمایش می‌گذارد، تنها اشتباه لهجه‌ای خود را نشان می‌دهد، و همه چیز را در مورد سریال درام استرالیایی جدید و درخشانش به نام Inside برای ما فاش می‌کند (که قابل ذکر است در 11 آگوست در همه پلتفرم‌های دیجیتال خوب منتشر می‌شود.) [20:12 — 37:51 تقریباً] بعد، بن تراویس، معاون ویراستار آنلاین ما و یکی از طرفداران سرسخت ژانر وحشت، برای گفتگویی بدون اسپویل با بازیگر Weapons — و سلاح مخفی MCU — بندیکت وونگ به گفتگو می‌نشیند. [1:02:05 — 1:17:58 تقریباً]

     

    در استودیوی پادکست، هلن اوهارا در نبود کریس روی صندلی میزبان می‌نشیند و از صبر بی‌حد و حصر خود برای گرد هم آوردن جیمز دایر، الکس گادفری و بن تراویس در بحث درباره بهترین فیلم‌های دومی که توسط کارگردانان برجسته ساخته شده‌اند، استفاده می‌کند (و بله، ما می‌دانیم که به [INSERT BLINDINGLY OBVIOUS CHOICE HERE] اشاره نکردیم). این ایده با اکران Weapons، دومین فیلم زک کرگر، شکل گرفت و در بخش بررسی، این چهار نفر در مورد آن به بحث و تبادل نظر می‌پردازند، و همچنین نگاهی به Freakier Friday، My Oxford Year، و The Pick-Up می‌اندازند. و انگار که این همه کافی نبود، آنها همچنین درباره مجموعه‌ای از اخبار سینمایی صحبت می‌کنند — به ویژه تریلرها، تریلرها، و تریلرهای بیشتر، با نگاهی جدید به Shelby Oaks، Highest 2 Lowest، Jay Kelly، If I Had Legs I’d Kick You، Eden، Rental Family، و Ella McCay. اوه، و فیلمبرداری Spider-Man: Brand New Day در گلاسکو شروع شد! همه‌چیز عالی و فوق‌العاده است!

     

     

     

  • پدرو پاسکال قرار است نقش اول را در فیلم مخفیانه تونی گیلروی با عنوان بهیموث بازی کند!

    پدرو پاسکال قرار است نقش اول را در فیلم مخفیانه تونی گیلروی با عنوان بهیموث بازی کند!

    اگر یک فرهنگ لغت را باز کنید و به صفحه‌ای بروید که کلمه “همه‌جا حاضر” را نشان می‌دهد، شایعه شده است که در واقع فقط تصویری از پدرو پاسکال را خواهید یافت که به شما لبخند می‌زند. با هر سنجه‌ای، این بازیگر شیلیایی-آمریکایی سال ۲۰۲۵ بسیار پرباری را تجربه کرده است و با بازی‌های برجسته در پرده‌های بزرگ و کوچک، در فصل دوم The Last Of Us، چهار شگفت‌انگیز: اولین گام‌ها، ماتریالیست‌ها، و – به زودی – Eddington آری استر، تاثیر بسزایی گذاشته است. و به گزارش Deadline، پاسکال هیچ قصدی برای کاهش سرعت ندارد، زیرا این بازیگر مشهور در حال حاضر در حال مذاکره برای ایفای نقش اصلی در فیلم آینده تونی گیلروی، بهیموث! است. (توجه داشته باشید که علامت تعجب از جانب اوست، نه از ما.)

    با توجه به اینکه تونی گیلروی نیز به لطف انتشار سریال تحسین‌شده منتقدان – و نامزد دریافت جوایز متعدد جوایز امی ۲۰۲۵فصل دوم Andor، سال بسیار موفقی را سپری کرده است، همه نگاه‌ها به پروژه بعدی این فیلمساز باتجربه دوخته شده است. و در حالی که اطلاعات کمی در مورد داستان پنهانی فیلم بهیموث! گیلروی که متعلق به Searchlight Pictures است، وجود دارد، با این حال می‌دانیم که این فیلم ظاهراً حول محور یک نوازنده ویولنسل می‌چرخد – و به گفته خود گیلروی در مصاحبه با Deadline در ماه می، “این فیلم درباره موسیقی فیلم و افرادی است که آن را می‌سازند.” به احتمال زیاد، پس از آن، پاسکال نقش همان نوازنده ویولنسل را ایفا خواهد کرد و جایگزین اسکار آیزاک، همکار لاتین‌تبار خود در جنگ ستارگان می‌شود، که گیلروی در ابتدا برای این نقش در نظر گرفته بود.

    با اکران Eddington در طی چند هفته، نزدیک شدن تاریخ انتشار ۲۲ می ۲۰۲۶ The Mandalorian & Grogu، و موضوع کوچک Avengers: Doomsday که آقای شگفت‌انگیز جدید استودیو مارول باید با آن دست و پنجه نرم کند، می‌توان انتظار داشت که در ۱۲ ماه آینده پدرو را بیشتر ببینیم. و با برنامه‌ریزی برای شروع فیلمبرداری بهیموث! در اواخر سال جاری در لس‌آنجلس، با توجه به رویکرد کم حاشیه و بدون زرق و برق گیلروی در فیلمسازی، تعجب نخواهیم کرد اگر بهیموث! زودتر از آنچه تصور می‌کنید در لیست ۲۰۲۶ پاسکال ظاهر شود. این است راه!

  • pickup

    pickup

    وقتی راسل (با بازی ادی مورفی) و تراویس (با نقش‌آفرینی پیت دیویدسون)، دو نیروی امنیتی، درمی‌یابند که کامیون زرهی آن‌ها هدف حمله‌ی گروهی از تبهکاران به رهبری زوئی (با بازی ککه پالمر) قرار گرفته، ناخواسته در یک دزدی بزرگ دخیل می‌شوند.

    اخیراً بحث‌های زیادی درباره‌ی نزول جایگاه فیلم‌های کمدی به گوش رسیده است. اما کمدی‌های اکشن – گونه‌ای از کمدی که با مشت و لگد، تیراندازی و انفجار همراه است – این روزها به شدت محبوب شده‌اند. دست‌کم در سرویس‌های پخش آنلاین که به دنبال سرگرمی‌های سرراست، ساده و مناسب برای تماشا در پس‌زمینه هستند. فقط در سال گذشته شاهد فیلم‌هایی چون Deep Cover، Heads Of State، Love Hurts، Novocaine، Back In Action، Guns Up و اکنون The Pickup با هنرنمایی ادی مورفی بوده‌ایم.

    The Pickup

    به نظر می‌رسد انتخاب مورفی هوشمندانه بوده باشد؛ او تا حد زیادی مسئول محبوبیت کمدی‌های اکشن در شکل امروزی‌شان است، چرا که در برخی از بزرگ‌ترین آثار این زیرژانر در دهه‌ی ۱۹۸۰، از 48 Hrs. گرفته تا Beverly Hills Cop، نقش‌آفرینی کرده است. اما در The Pickup، او به شکلی غیرمنطقی و ناامیدکننده نقش یک فرد جدی را بازی می‌کند و استعدادهای کمدی ذاتی‌اش تا حد زیادی سرکوب می‌شوند، در حالی که همبازی سابقش در SNL، پیت دیویدسون، نقش مکمل کمدی او را بر عهده می‌گیرد. آن‌ها نقش محافظان امنیتی دست‌وپاچلفتی را بازی می‌کنند که برای یک ماموریت با هم همکاری می‌کنند، اما در حالی که تراویس (دیویدسون) صرفاً از اینکه فرصتی برای معاشقه پیدا می‌کند هیجان‌زده است، راسل (مورفی) مشتاق است شیفت کاری‌اش را به موقع تمام کند تا به جشن سالگرد ازدواجش با همسرش ناتالی (اوا لونگوریا) برسد.

    فراتر از سرگرمی، نمی‌توان به آن اهمیت داد.

    بازیگران – از جمله ککه پالمر در نقش زوئی، معشوقه‌ی غیرمنتظره/جنایتکار حرفه‌ای – به اندازه‌ی کافی جذاب هستند که فیلم را تماشایی نگه دارند، هرچند که با تمام تلاش‌شان، تنوع و جذابیت دیویدسون به هیچ وجه به دوران اوج مورفی نزدیک نمی‌شود. اما فیلم‌نامه چیز زیادی برای ارائه به آن‌ها ندارد. تقریباً همه‌چیز پیش‌پاافتاده و بچه‌گانه است، که بیشتر از جوک‌های جنسی دم‌دستی (“برو جلو، راس – بذار [آلت]تو ساک بزنن،” پیشنهادی که تراویس در اوج احساسی فیلم ارائه می‌دهد) یا مشاهدات خسته‌کننده درباره‌ی تفاوت‌های نژادی (“تو سیاهی، پس ۴۰ ساله به نظر می‌رسی، اما ممکنه ۹۰ سال هم داشته باشی”) نشأت می‌گیرد.

    تیم استوری، کارگردان کهنه‌کار کمدی‌های اکشن ناجور، که پیش‌تر فیلم‌هایی چون Ride Along را در کارنامه دارد، حداقل استانداردی از استعداد کارگردانی را در صحنه‌های اکشن به نمایش می‌گذارد، به‌ویژه در طول یک تعقیب و گریز پرسرعت در بزرگراه بین یک ون زرهی، گروهی از تبهکاران آکروباتیک و چند بسته‌ی رنگی که به آرامی منفجر می‌شوند، که به شکل چشمگیری فیلم‌برداری شده‌اند. اما فراتر از سرگرمی، نمی‌توان به آن اهمیت داد، چرا که شخصیت‌پردازی آن‌قدر سطحی است: تمام شخصیت راسل به این خلاصه می‌شود که عاشق همسرش است، در حالی که شخصیت تراویس شهوتی است.

    این مسئله باعث می‌شود پالمر، در نقش زن اغواگر اسمی، عملاً فیلم را از چنگ دو بازیگر اصلی برباید. او کیفیتی شبیه به ستاره‌های سینما را به ارمغان می‌آورد، حتی زمانی که داستان به سمت ترفندهای عجیب و غریب پیش می‌رود. با رسیدن به سرقت نهایی در آتلانتیک سیتی، احتمالاً بیشتر از هر چیز دیگری احساس کسالت عجیبی خواهید کرد. که اگر واقعاً قصد دارید این فیلم را در پس‌زمینه تماشا کنید، شاید خوب باشد. اما همان‌طور که حضور مورفی در این فیلم به ما یادآوری می‌کند (اشاره‌ای به آهنگ ‘Neutron Dance’ از The Pointer Sisters وجود دارد که بیشتر غم‌انگیز است تا شادکننده)، کمدی‌های اکشن قبلاً خیلی بهتر از این بودند.

    The Pickup، سایه‌ای کم‌رنگ از کمدی‌های اکشن دیروز ادی مورفی، بهتر است نادیده گرفته شود.

  • دیو باتیستا برای ایفای نقش در بازسازی هایلندر به کارگردانی چاد استاهلسکی و دنباله فیلم Road House 2 در آمازون انتخاب شده است.

    دیو باتیستا برای ایفای نقش در بازسازی هایلندر به کارگردانی چاد استاهلسکی و دنباله فیلم Road House 2 در آمازون انتخاب شده است.

    در بین تمام ستارگان WWE که قدم به دنیای سینما گذاشته‌اند، دیو باتیستا جایگاه ویژه‌ای دارد. از نگهبانان کهکشان گرفته تا در زدن در کلبه، از تل ماسه تا گلس آنین، و از پسر و مرغ ماهی‌خوار تا آخرین شُوگرل، این بازیگر که قبلاً با نام باتیستا شناخته می‌شد، در تلاش برای اثبات خود در عرصه بازیگری، تقریباً در هر ژانری ایفای نقش کرده است. اکنون، این بازیگرِ دوباره متولد شده، نه یک، بلکه دو قرارداد جدید و مهم امضا کرده است: ایفای نقش یک شخصیت شرور کلیدی در ریبوت Highlander به کارگردانی چاد استاهلسکی، و ایفای یکی از نقش‌های اصلی در فیلم Road House 2 در کنار جیک جیلنهال.

    به گزارش ستون ‘The Dish’ در Deadline، باتیستا به سرعت در حال تکمیل قراردادهایی برای حضور در هر دوی این پروژه‌های بزرگ است. در فیلم Highlander استاهلسکی که مدتی طولانی در حال ساخت است – و در آن هنری کویل نقش مک‌لئود، راسل کرو نقش رامیرزِ مربی، و ماریسا آبلا نقش یک شمشیرزن مرموز جدید را بازی خواهند کرد – باتیستا نقشی را ایفا خواهد کرد که اولین بار در سال 2015 به او پیشنهاد شد: کورگان، یک بربر جاودانه و شخصیت منفی اصلی فیلم، که پیش‌تر توسط کلنسی براون در فیلم کالت علمی تخیلی کلاسیک سال 1985 ایفا شده بود. در مورد Road House 2، دنباله فیلم Road House 2024 با بازی جیک جیلنهال، هنوز نقش باتیستا مشخص نیست، اما در حال حاضر جای خالی برای یک شخصیت منفی شبیه کانر مک‌گرگور در این فرنچایز بازسازی‌شده وجود دارد که باید پر شود، زیرا رفتار نامناسب این ستاره ایرلندی سابق UFC، بازگشت او به بازیگری را نامحتمل کرده است.

    در حالی که فیلمبرداری Highlander استاهلسکی قرار است از ماه آینده آغاز شود، Road House 2 در حال حاضر در مرحله تغییراتی است، زیرا گای ریچی پس از مدت کوتاهی، از کارگردانی آن کناره‌گیری کرد. جدیدترین خبرها در محافل سینمایی حاکی از آن است که ایلیا نایشولر، کارگردان فیلم‌های اکشن رئیس جمهورها و هیچ‌کس، احتمالاً به زودی راهی فلوریدا کیز خواهد شد تا با الوود دالتون، شخصیت MMA سابق با بازی جیلنهال، همکاری کند. هنوز نمی‌دانیم چه زمانی می‌توانیم انتظار اکران این دو فیلم را داشته باشیم، اما این را می‌دانیم: فقط یک نفر می‌تواند وجود داشته باشد… دیو باتیستا!

  • فیلمبرداری قسمت دوم فیلم بتمن برای بهار 2026 چراغ سبز نشان داد.

    فیلمبرداری قسمت دوم فیلم بتمن برای بهار 2026 چراغ سبز نشان داد.

    توجه طرفداران، وقتشه علامت بتمن رو به آسمون بفرستیم! خیلی وقته منتظر بتمن قسمت دوم هستیم – مت ریوز فیلم اول ریبوت بتمن خودش رو سال ۲۰۲۲ اکران کرد، و از اون موقع، پیشرفت ساخت دنباله‌اش خیلی کند بوده (البته پنگوئن در این بین یه حضوری هم تو تلویزیون داشته). ولی اخیراً، یه خبرای جدیدی از گاتهام به گوش رسیده، مثل تحویل فیلمنامه دنباله توسط ریوز به جیمز گان و پیتر سفران، رئیس‌های دی‌سی. انگار این فیلمنامه خیلی مورد پسند واقع شده، چون به نظر می‌رسه که وارنر برادرز داره خودش رو برای تولید قسمت دوم تو آینده نزدیک آماده می‌کنه.

    طبق گزارش Variety، یه نامه جدید از طرف وارنر برادرز دیسکاوری به سهامدارها تایید کرده که تولید دنباله ریوز قراره بهار ۲۰۲۶ شروع بشه؛ و اکران این فیلم فعلاً برای اکتبر ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده. به جز اینکه رابرت پتینسون دوباره نقش بتمن رو بازی می‌کنه، اطلاعات زیادی در مورد این پروژه در دسترس نیست. همچنین انتظار می‌ره که پنگوئن با بازی کالین فارل بعد از سریال اسپین‌آف خودش دوباره برگرده؛ باید ببینیم که آیا زن گربه‌ای با بازی زوئی کراویتز یا جوکر که باری کیوگن یه اشاره کوچیکی بهش کرد، نقشی تو داستان دارن یا نه، و یا اینکه کدوم شرور دیگه از دنیای بتمن قراره این دفعه داستان رو رهبری کنه.

    به هر حال، این خبر خیلی خوبیه برای طرفدارای برداشت ریوز از شوالیه تاریکی، کسایی که با صبر و حوصله منتظر قسمت بعدی از برداشت نوآر کارآگاهی این کارگردان از این شخصیت بودن. اگه پیشرفت تو ساخت دنباله یکم طول کشیده، به نظر می‌رسه که الان دیگه مسیر هموار شده – و دیگه هیچ مانعی وجود نداره.