بلاگ

  • نبرد دنیاها (۲۰۲۵)

    نبرد دنیاها (۲۰۲۵)

    در حالی که ویل رادفورد (با بازی آیس کیوب)، متخصص کارکشته مراقبت‌های دولتی که همسرش را از دست داده، برای تربیت فرزندان بی‌انگیزه‌اش دست‌وپنجه نرم می‌کند، هجوم بیگانگان را در تعداد زیادی از نمایشگرها مشاهده می‌کند.

    این یک فکر عالی و تضمین‌شده برای هالیوود است: اگر سرنوشت ایالات متحده به مهارت آیس کیوب در کپی و پیست کردن سریع وابسته بود، چه؟ در تفسیر جدید آمازون از «جنگ دنیاها» اثر اچ.جی. ولز، مقدار زیادی تایپ کردن وجود دارد. حمله بیگانگان از نقطه نظر تحلیلگر رایانه‌ای تهدیدات داخلی کیوب به تصویر کشیده می‌شود. این نمایش از طریق دوربین‌های مداربسته، تلفن‌ها، فیس‌بوک و گزارش‌های سی‌ان‌ان نمایان می‌شود، و نتیجه آن یک حماسه به سبک رولاند امریش است که با باتری ۱۳ درصدی فیلم‌برداری شده است: یک تلاش بد، احمقانه و بدون تفکر که حتی یک یا دو ایده خوب خود را نیز از بین می‌برد.

    اگر فیلم «جنگ دنیاها» استیون اسپیلبرگ در سال ۲۰۰۵ عمیقاً به نگرانی‌های پس از ۱۱ سپتامبر پرداخت، این به‌روزرسانی جدید به تمام ترس‌های معاصر اشاره دارد – تهاجم به حریم خصوصی، خطرات استخراج داده، دورویی دولت‌ها، جایی که آمازون بسته‌های شما را تحویل می‌دهد – اما هیچ تصوری از چگونگی معتبر یا مرتبط جلوه دادن آن‌ها ندارد.

    کیوب نقش ویل رادفورد را ایفا می‌کند، یک متخصص وزارت امنیت داخلی که در یک دفتر خالی کار می‌کند اما به تمام دوربین‌های نظارتی در سراسر ایالات متحده دسترسی دارد. او در آغاز از این جایگاه ویژه برای نظارت بر دختر دانشمندش، فیت (ایمان بنسون) – او یک دوربین در یخچال او دارد، احتمالاً برای بررسی موجودی یاکولت او – و پسر بی‌حال و متخصص کامپیوترش، دیوید (هنری هانتر هال) استفاده می‌کند.

    واکنش کیوب به همه این‌ها، حالت عبوس همیشگی او است و این حالتی است که به ندرت تغییر می‌کند، حتی وقتی که گلوله‌های آتشین در آسمان زبانه می‌کشند، به ساختمان‌ها ضربه می‌زنند و در یک لحظه دیدنی نادر، سه‌پایه‌ها از دهانه‌های آتش‌فشانی خارج می‌شوند. با این حال، با وجود این که به نظر می‌رسد دنیا در حال فروپاشی است و در میان جلسات توجیهی با رئیس‌جمهور، رادفورد بیشتر این کشتار را نادیده می‌گیرد و تمام منابع خود را برای بررسی امنیت فرزندانش صرف می‌کند. بیشتر از هر یک از موضوعات سنگین‌تری که فیلم‌نامه به آن‌ها اشاره می‌کند، «جنگ دنیاها»، نسخه ۲۰۲۵، در اصل در مورد این است: یک حمله تمام‌عیار بیگانگان که باعث ویرانی جهانی می‌شود، باید اتفاق بیفتد تا به ویل یادآوری کند که باید فرزندان بالغ خود را رها کند.

    در اقتباس رادیویی خود از داستان در سال ۱۹۳۸، اورسون ولز از رسانه آن لحظه برای ایجاد وحشت گسترده استفاده کرد، و ایده‌ای در مورد گفتن داستان (اغلب بازگو شده) از طریق رسانه‌های معاصر وجود دارد. همچنین برخی تغییرات جالب در اینجا وجود دارد: علف قرمز و ویروس مرگبار یک پیچش مدرن و جذاب دریافت می‌کنند. اما این ضعیف است: فیلم‌برداری بد (ریچ لی، کارگردان تبلیغاتی امینم، ایده‌ای در مورد چگونگی به تصویر کشیدن قانع‌کننده افراد در حال صحبت کردن در صفحه ندارد)، جلوه‌های ویژه ارزان‌قیمت، طرح داستان احمقانه، دیالوگ‌های وحشتناک (نقل قول برجسته: “باسن‌های بین کهکشانی خود را به خانه برگردانید!”)، بازی‌های بد، و یک نقطه اوج که در آن یک سرویس آمازون روز را نجات می‌دهد. آشغال درجه یک.

    تلاشی مسخره برای مدرن کردن داستان علمی تخیلی کلاسیک با واتس‌اپ و بازی‌های سیاسی. این اقتباس سست، عجولانه و بی‌روح، فیلم‌سازی بی‌هدف مکعبی است.

  • برندن فریزر در کمدی-درام خانوادگی «خانواده اجاره‌ای» نقش یک بازیگر متظاهر را ایفا می‌کند – تریلر را ببینید

    برندن فریزر در کمدی-درام خانوادگی «خانواده اجاره‌ای» نقش یک بازیگر متظاهر را ایفا می‌کند – تریلر را ببینید

    رنسانس برندن همچنان با قدرت ادامه دارد! برندن فریزر، پس از بازگشت پر سر و صدایش به دنیای سینما و دریافت جایزه اسکار برای فیلم نهنگ ساخته‌ی دارن آرونوفسکی در سال ۲۰۲۲، در فیلم قاتلان ماه گل مارتین اسکورسیزی خوش درخشید، بازی موفقش در نقش کلیف استیل در دوم پاترول را به پایان رساند و برای بازی در نقش دوایت دی. آیزنهاور در تریلر جنگ جهانی دوم با نام فشار و حضور در کنار آل پاچینو در فیلم ترور به کارگردانی بری لوینسون قرارداد امضا کرد. و به نظر می‌رسد که فیلم بعدی فریزر، درام کمدی خانواده اجاره‌ای به کارگردانی هیکاری، یک موفقیت دیگر برای بازیگر فیلم مومیایی باشد. تریلر آن را در زیر ببینید:

    اگر تا به حال ترفندی وجود داشته باشد، این یکی است. ما فریزر را در درام‌های خانوادگی و در کمدی‌ها دیده‌ایم، اما در اینجا فریزر را در یک کمدی می‌بینیم که نقش یک بازیگر در درام‌های خانوادگی را ایفا می‌کند — اما، خب، در واقع در درام‌های خانواده‌های دیگر. بله، به نظر می‌رسد هیکاری، کارگردان گوشت گاو، در حال انجام یک نمایش ترومن معکوس است، زیرا بازیگر بدشانس با بازی فریزر در دنیای عجیب و غریب خانواده‌های جایگزین گرفتار می‌شود. در اینجا خلاصه داستان آمده است: «خانواده اجاره‌ای که در توکیوی امروزی اتفاق می‌افتد، داستان یک بازیگر آمریکایی (فریزر) را دنبال می‌کند که برای یافتن هدف تقلا می‌کند تا اینکه یک شغل غیرعادی پیدا می‌کند: کار برای یک آژانس ‘خانواده اجاره‌ای’ ژاپنی و ایفای نقش‌های جایگزین برای غریبه‌ها. با غوطه‌ور شدن در دنیای مشتریانش، او شروع به ایجاد پیوندهای واقعی می‌کند که مرزهای بین اجرا و واقعیت را محو می‌کند. او با مواجهه با پیچیدگی‌های اخلاقی کارش، هدف، تعلق و زیبایی خاموش ارتباط انسانی را دوباره کشف می‌کند.»

    فیلم هیکاری با بازی ماری یاماموتو از پاچینکو، تاکاهیرو هیرا از شوگون و آکیرا ایموتو از شین گودزیلا، از نظر استعداد بازیگری برای به دوش کشیدن مفهوم عجیب و غریب خود کمبودی ندارد، و برای برندن فریزر این یک فرصت عالی برای عبور از آن خط باریک بین کمدی و درام، لطیفه‌ها و رنج است، که ستاره احیا شده دهه ۹۰ همیشه به طور فراموش نشدنی روی آن قدم گذاشته است. ما را برای خانواده اجاره‌ای قفل شده و آماده در نظر بگیرید، حتی اگر مجبور باشیم تا ژانویه ۲۰۲۶ صبر کنیم تا بتوانیم آن را ببینیم. شاید در حالی که منتظریم بتوانیم برندن فریزر را استخدام کنیم تا نقش ‘بهترین دوست امپایر’ را در دفتر مرکزی امپایر بازی کند؟ برندن، اگر این را می‌خوانی، با ما تماس بگیر…

  • بیگانه: سیاره زمین

    بیگانه: سیاره زمین

    دو سال پیش از پاسخ دادن نوسترومو به آن درخواست کمک اضطراری شوم، یک فضاپیمای دیگر از ویلند-یوتانی — حامل آزمایشگاهی مملو از نمونه‌های فرازمینی — روی زمین سقوط می‌کند.

    بیگانه: زمین با آگاهی قبلی شما بازی می‌کند. وقتی که روی دیوارهای سفید و استریل یک فضاپیمای ویلند-یوتانی باز می‌شود، مجموعه‌ای از لوله‌های کرایو با ظاهری گلبرگ‌دار را می‌بینیم که با نمایشگرهای سوسوزننده احاطه شده‌اند که متن را با صدای یکنواخت و در عین حال تهدیدآمیز نشان می‌دهند. یک خدمه با ظاهری فرسوده، همراه با یک افسر علمی با رفتاری هراس‌آور و مکانیک‌هایی با رفتاری بدخلق، در کنار یک میز برای صرف صبحانه جمع شده‌اند و سیگار می‌کشند. این صحنه تقریباً یک کپی دقیق از بیگانه ریدلی اسکات است، گویی مستقیماً از سال 1979 برداشته شده است. در حالی که USCSS ماژینو (ممکن است دوستداران تاریخ به طور پنهانی لبخند بزنند) نوسترومو نیست، مأموریت آن هم به همان اندازه با بدشانسی همراه است.

    این سقوط (سلسله رویدادهایی که منجر به آن می‌شوند برای قسمتی در آینده ذخیره شده‌اند، قسمتی که می‌توان آن را به آسانی به عنوان بهترین فیلم بیگانه پس از سال 1986 توصیف کرد) ما را به زمینی هدایت می‌کند که تا پیش از این فقط در افسانه‌های سینمایی بیگانه به آن اشاره شده است — زمینی که توسط دولت‌ها اداره نمی‌شود، بلکه در عوض، توسط پنج مگا-شرکت کنترل می‌شود. این فضاپیمای ماژینو است که در این آرمان‌شهر کاپیتالیستی سقوط می‌کند، در حالی که یک هیولای بیومکانیکی آشنا در محموله پنهان شده است.

    از یک چشم انگلی گرفته تا موریانه‌های خون‌آشام، هر یک از موجودات فرازمینی بدطینت در بیگانه: زمین، به شکل متمرکزی کابوس‌وار هستند

    این سوال که آیا ساختار فیلم بیگانه می‌تواند در قالب یک سریال هشت قسمتی کار کند یا خیر، سریعاً به آن پاسخ داده می‌شود — لزومی به این کار نیست. بعد از پنج فیلم اصلی، دو فیلم متقاطع ضعیف و 46 سال حضور در فرهنگ عامه، زنومورف دیگر آن معمای سابق نیست — موضوعی که نوا هاولی، تهیه‌کننده سریال، به خوبی از آن آگاه است. به همین دلیل زنومورف تنها یکی از پنج نمونه‌ای است که ماژینو از اعماق فضا بیرون می‌کشد. از یک چشم انگلی گرفته تا موریانه‌های خون‌آشام، هر یک از این موجودات فرازمینی بدخلق به شکل متمرکزی کابوس‌وار هستند، با چرخه‌های زندگی پیچیده‌ای که زمینه مناسبی را برای وحشت جسمی زننده فراهم می‌کنند — یک گربه زامبی تا مدت‌ها در حافظه باقی خواهد ماند و شما دیگر به گوسفندها یا بطری‌های آب به چشم سابق نگاه نخواهید کرد. این بدان معنا نیست که زنومورف دیگر کاربردی ندارد — او زودتر از موعد مستقر می‌شود، سپس عقب‌نشینی می‌کند، هاولی استفاده‌ای محدود اما تاثیرگذار از جانور گیگر در طول قسمت‌های باقی‌مانده می‌کند. نکته اصلی این است که او بیگانه را نه به عنوان یک دشمن یا نقطه کانونی روایت، بلکه به عنوان پس‌زمینه‌ای (البته مرگبار) برای یک داستان انسانی قانع‌کننده‌تر قرار می‌دهد.

    شهری که فضاپیما در آن سقوط می‌کند، توسط شرکت Prodigy اداره می‌شود، شرکتی که تقریباً به همان اندازه از وجدان، ندامت یا هرگونه تصور اخلاقی در مورد موجودی که به آن طمع دارد، بی‌بهره است. مدیرعامل آن، بوی کاوالیر (با بازی ساموئل بلنکین) — پابرهنه، و همیشه با لباس خواب — در جستجوی جاودانگی است، و ذهن نوجوانان بیمار لاعلاج را به بدن‌های مصنوعی منتقل می‌کند (به ما گفته شده که بدن بزرگسالان خیلی غیرقابل انعطاف است). این سریال از طریق این پسران (و دختران) گمشده، به بررسی ذات آگاهی، مرگ و میر، انسانیت و آنچه که پس از محو شدن آن باقی می‌ماند، می‌پردازد. این “هیبریدها” یک تضاد قانع‌کننده را به نمایش می‌گذارند: بدن‌های آن‌ها بالغ است، رفتارهایشان کودکانه است، قدرت و سرعت فوق‌العاده به هرگونه قهر کودکانه زیربنایی حالتی تهدیدآمیز می‌بخشد.

    Alien Earth

    اولین نفر از آن‌ها وندی سیدنی چندلر است (اشاره به پیتر پن به هیچ وجه ظریف نیست)، ترکیبی از بی‌گناهی بی‌آلایش، شگفتی با چشمان درشت و عزم تزلزل‌ناپذیر — قهرمانی که به همان اندازه که به ریپلی مدیون است، به نیوت نیز مدیون است. ارتباطات وندی با برادر انسانش (الکس لاوتر) و خود زنومورف (او شروع به یادگیری زبان آن در یک قمار می‌کند که به اندازه آنچه که به نظر می‌رسد، نابخردانه نیست)، در کنار وضعیت مشکوک او به عنوان دارایی شرکتی، او را بین دنیاهای مختلف معلق نگه می‌دارد. در همین حین، کیرش مصنوعی Prodigy (با بازی تیموتی اولیفانت با موهای سفید یخی) دستور کار پنهانی دارد، و تنها بازمانده ماژینو، سایبورگ مورو (با بازی بابو سیسای)، به شکلی پنهانی به عنوان یک دشمن به همان اندازه تهدیدآمیز مانند موجود فرازمینی همنام، ظاهر می‌شود.

    هاولی، پس از موفقیت در به‌تصویرکشیدن فیلم‌های Coens با Fargo، در اینجا از اسکات (محو شدن‌های آهسته، ترس سنجیده شده) به کامرون (نیروی دریایی سرزنده، تفنگ‌های پالس دست‌کاری شده) تغییر حالت می‌دهد، هر دو اثری کلاسیک را که این فرنچایز را ایجاد کردند، بازسازی می‌کند، در حالی که به طور همزمان نشان منحصربه‌فرد خود را بر این نمایش می‌زند (سوزن‌های آکورد قدرتمند شامل هر چیزی از متالیکا تا Jane’s Addiction است). حتی خلاصه‌های هر قسمت نیز به طرز ماهرانه‌ای نوشته شده‌اند: نگاهی اجمالی ناهماهنگ و مبتنی بر فضا به لحظات کلیدی، به جای توضیحات بیش از حد پر زحمت.

    نتیجه کلی چیزی کمتر از یک پیروزی نیست. یک حماسه بیگانه که هم آشنا و هم کاملاً تازه است. یک افسانه ترسناک ترنس‌هیومن که بدون هیچ بیگانه‌ای به تنهایی هم می‌تواند بدرخشد. یک تجربه سینمایی حاد که با ظرافت برای نمایش در قسمت‌های یک ساعته ساخته شده است. اگر ضرب‌آهنگ درام تا حدودی با زره پوشیده شده از پیش‌درآمدها کند شده باشد (ما هیچ توهمی نداریم که یک همه‌گیری جهانی در حال وقوع است)، و اشاره‌ها به فرهنگ معاصر گهگاه باعث ایجاد ناهنجاری شود (یک لطیفه تکراری از عصر یخبندان 4 غیرمنتظره است)، هیچ‌کدام از آن‌ها تاثیری در کل بزرگ‌تر ندارند. رویدادها در اینجا به جای اینکه از قانون بیگانه بکاهند، موفق می‌شوند رویدادهای انگیزشی هر دو فیلم بیگانه و بیگانه‌ها را در پرتو جدیدی قرار دهند. چه ستایش والاتری از این می‌تواند وجود داشته باشد؟

    همانند Andor برای Star Wars، سریال هاولی یک پیش‌درآمد نادر است که به غنی‌سازی منبع اصلی خود کمک می‌کند و جانی دوباره به یک فرنچایز رو به زوال می‌بخشد. این رستاخیز بیگانه‌ای است که مدتها منتظرش بوده‌ایم.

  • ‎تیموتی شالامی و جیمز منگولد در نظر دارند تا در فیلم دزدی موتور سیکلت High Side دوباره با هم همکاری کنند.

    ‎تیموتی شالامی و جیمز منگولد در نظر دارند تا در فیلم دزدی موتور سیکلت High Side دوباره با هم همکاری کنند.

    ای مردم، گرد هم آیید هر کجا که هستید و تصدیق کنید که واقعاً می‌خواهید دوباره با تیم جیمز منگولد و تیموتی شالامی، کارگردان و ستاره فیلم A Complete Unknown همراه شوید. ما می‌دانیم که قطعاً اینطور است—و طبق ستون «The Dish» در Deadline، به نظر می‌رسد ممکن است این اتفاق بیفتد. بله، آن وب‌سایت گزارش می‌دهد که منگولد و شالامی پس از یک دوره شلوغ فصل جوایز با درام زندگی‌نامه‌ای باب دیلن که نامزد هشت جایزه اسکار شد، به دنبال این هستند که با High Side، یک فیلم سرقت موتورکراس بر اساس یک داستان کوتاه منتشر نشده از خایمه اولیویرا، دوباره با هم متحد شوند.

    «اما امپایر، منظور شما از فیلم سرقت موتورکراس چیست؟» ما می‌شنویم که فریاد می‌زنید. آیا این فیلمی درباره سرقت موتورکراس است؟ فیلمی درباره سرقت با موتورکراس؟ خوب، چه خوب شد که پرسیدید. همانطور که خلاصه‌ای که به Deadline ارائه شده است توضیح می‌دهد، این دومی است. به نظر می‌رسد خط داستان مرکزی حول محور یک مسابقه‌دهنده سابق MotoGP به نام بیلی می‌چرخد که مهارت فوق‌العاده‌اش بر روی دو چرخ، وقتی برادر دورافتاده‌اش که از دست FBI فراری است، او را برای کمک به یک سری سرقت‌های جسورانه از بانک استخدام می‌کند، به کار جدید و خطرناک‌تری گرفته می‌شود. و انگار که این به اندازه کافی آدرنالین‌زا نیست، یک گروه ناجور وجود دارد که بیلی و برادرش برای شیطنت‌های دزدی خود جمع می‌کنند، یک مامور FBI با سابقه شخصی با برادر بیلی در تعقیب آنها است، و – در مرکز همه اینها – یک سرقت جاه‌طلبانه از بانک قرار است در طول یک رژه بزرگ موتورسیکلت‌سواری انجام شود. عجب!

    در حال حاضر، اینکه High Side دقیقاً چه زمانی به طور احتمالی روی پرده‌های سینما ظاهر می‌شود، یک کمیت نامشخص است: شالامی مشغول فیلمبرداری Dune Part 3 در مجارستان است و فیلم پینگ پنگ مشترک A24 به نام Marty Supreme را اواخر امسال اکران می‌کند، در حالی که منگولد هنوز در فهرست پیش‌درآمد جنگ ستارگان به نام Dawn Of The Jedi قرار دارد. ما همچنین نمی‌دانیم که آیا شالامی نقش مسابقه‌دهنده MotoGP نجات‌یافته از تصادف، برادر کلاهبردارش، مامور FBI یا شخص دیگری را بازی خواهد کرد. اما حتی بدون داشتن تاریخ اکران در چشم‌انداز، ایده اینکه منگولد و شالامی ظاهراً نسخه موتورکراس خود از Logan Lucky را می‌سازند، کافی است تا موتورهای ما را روشن و آماده برای حرکت نگه دارد.

  • تریلر Ella McCay: اما مکی و جیمی لی کورتیس در کمدی جیمز ال. بروکس، روابط خانوادگی مسموم را هدف قرار می‌دهند.

    تریلر Ella McCay: اما مکی و جیمی لی کورتیس در کمدی جیمز ال. بروکس، روابط خانوادگی مسموم را هدف قرار می‌دهند.

    هم اما مکی و هم جیمی لی کرتیس، بازیگرانی هستند که درک خوبی از چالش‌های هدایت خانواده‌های آشفته در آثارشان دارند. مکی در نقش میو وایلی در Sex Education با مادری معتاد به الکل و دارای مشکلات روحی دست و پنجه نرم می‌کند؛ و جی‌ال‌سی خودش نقش مادری الکلی و آسیب‌دیده را در سریال ‘کمدی’ دیزنی پلاس The Bear ایفا می‌کند. با توجه به اولین تریلر فیلم جدید جیمز ال. بروکس، Ella McCay — یک کمدی درباره وکیلی (مکی) که سعی در ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و حرفه‌ای‌اش دارد — به نظر می‌رسد که اولین فیلم این کارگردان پس از How Do You Know? که حدود 15 سال پیش ساخته شد، این دو نفر را در حال کلنجار رفتن با یک خانواده پر از مشکل دیگر نشان می‌دهد — البته با فرصت‌هایی برای خنده‌هایی از ته دل در این مسیر. تریلر را در زیر ببینید:

    مارج سیمپسون در نقش راوی داستان؟ وودی هارلسون در نقش پدر غایب مک‌کی، بازی می‌کند؟ جی‌ال‌سی و مکی در نقش عمه و خواهرزاده که مستقیماً با هم درگیر می‌شوند؟ حتماً، ما هستیم — به نظر می‌رسد این فیلم بیشتر شبیه As Good As It Gets از جیمز ال. بروکس باشد تا How Do You Know?. جیمز ال. بروکس، فیلمساز افسانه‌ای و یکی از سازندگان سیمپسون‌ها، در این فیلم به بررسی عمیق‌تری از زندگی می‌پردازد، و داستان حول محور الا مک‌کی و تلاش‌های او برای موفقیت در مقام فرماندار جدید ایالتش در حالی که سعی دارد خانواده آشفته‌اش را در خانه مدیریت کند، می‌چرخد. بروکس چه بازیگران فوق‌العاده‌ای را برای به تصویر کشیدن این آشفتگی گرد هم آورده است! علاوه بر سه بازیگر اصلی مکی، جی‌ال‌سی و هارلسون، ما آیو ادبیری همبازی کرتیس در The Bear، جک لودن ستاره Slow Horses، کمیل نانجیانی، ربکا هال و آلبرت بروکس نامزد اسکار را نیز داریم.

    آیا مکی در نقش مک‌کی می‌تواند راهی برای رهایی از خشم سرکوب‌شده‌اش پیدا کند؟ آیا او به همراه وودی هارلسون و جیمی لی کرتیس در یک حلقه گرد هم می‌آیند و ‘Kumbaya’ را زمزمه می‌کنند؟ و آیا آیو ادبیری در پروژه‌ای بازی خواهد کرد که در آن هر جمله‌ای که می‌گوید بلافاصله به یک عبارت نمادین تبدیل نشود؟ ما به شما اطلاع خواهیم داد که Ella McCay در 12 دسامبر به سینماها می‌آید، که هنوز مدتی با آن فاصله داریم، اما همچنین نگرانیم که این زمان هنوز به اندازه‌ای نباشد که ما شباهت بین نام بازیگر و شخصیت اصلی داستان را نادیده بگیریم. Ella Mackey is Emma McCay. Emma McCay is Ella Mackey. Emma Mackey is Ella McCay…

  • پادکست تلویزیونی Pilot: Outlander، Platonic و Ridley با شرکت آدریان دونبار و پل وسلی

    پادکست تلویزیونی Pilot: Outlander، Platonic و Ridley با شرکت آدریان دونبار و پل وسلی

    در این قسمت پادکست Pilot TV، جیمز دایر از پوکت، تایلند، به کِی ریبیرو و بوید هیلتون، که به عنوان کمک‌خلبان در لندن مستقر هستند، می‌پیوندد تا میزبانی را انجام دهد. در این پادکست، این سه نفر میزبان دو مهمان خاص هستند: ابتدا بویدی با آدریان دانبار درباره بازگشت وی در نقش کارآگاه بازنشسته، الکس ریدلی، در فصل دوم مجموعه تلویزیونی مناسب ITV با عنوان ریدلی گفتگو می‌کند [تقریباً 12:35 — 33:33]. سپس، جیمز از طریق زوم با پل وسلی صحبت می‌کند تا در مورد بازگشت ستاره سابق خاطرات خون آشام به مرز نهایی در فصل آخر Star Trek: Strange New Worlds صحبت کند [تقریباً 1:01:00 — 1:26:45].

    این گروه برای یک قسمت پربار دیگر در استودیوی پادکست دور هم جمع می‌شوند و به سوال یکی از شنوندگان پاسخ می‌دهند، که در واقع به یک نسخه بداهه و ابتدایی از Pilot TV Does Agony Aunt تبدیل می‌شود. آن‌ها همچنین به بررسی اخبار تلویزیونی هفته می‌پردازند، از جمله انتخاب نیکولا کافلان در آخرین درام تک قسمتی I Am…، تریلرهای سریال Star Trek با نام Starfleet Academy و Pluribus وینس گیلیگان و تمدید The Walking Dead: Daryl Dixon؛ و Ridley از ITV، فصل 2 Platonic در Apple TV+ و جدیدترین محصول فرعی Outlander از Prime Video با نام Blood Of My Blood را بررسی می‌کنند. چه چیز دیگری می‌خواهید؟

    همچنین می‌توانید به این قسمت این هفته در برنامه پادکست دلخواه خود گوش دهید. و اگر می‌خواهید در Pilot TV+ مشترک شوید، جایی که هر هفته یک قسمت اضافی از پادکست را پیدا خواهید کرد، به قسمت‌های جدیدتر ما دسترسی زودهنگام پیدا می‌کنید و تمام تبلیغات مزاحم را حذف می‌کنید، می‌توانید تمام جزئیات را در اینجا پیدا کنید — این مکان مناسبی برای بحث در مورد پیک TV است و سطح دیگری را ارائه می‌دهد. (و برای کسانی که هنوز می‌خواهند شماره قسمت‌ها را پیگیری کنند، پادکست این هفته قسمت 348 است.)

    به علاوه! اگر می‌خواهید پادکست Pilot TV را به صورت زنده و با صدای بلند در King’s Place در لندن در همین جمعه، 8 آگوست، ساعت 7 بعد از ظهر ببینید، به وب‌سایت King’s Place بروید و بلیت خود را برای ضبط ویژه قسمت 350 ما تهیه کنید. در آنجا باشید یا (چشم)مربع باشید!

  • تریلر Shelby Oaks: یک نوار VHS شبح‌وار، یک تلاش وحشتناک را در فیلم ترسناک کریس استاکمن رقم می‌زند.

    تریلر Shelby Oaks: یک نوار VHS شبح‌وار، یک تلاش وحشتناک را در فیلم ترسناک کریس استاکمن رقم می‌زند.

    از همان روزهایی که نوارهای VHS رایج شدند، فیلم‌های ترسناک نیز از این فرمت استفاده کردند – مخصوصاً ویدیوی نفرین‌شده در حلقه (یا حلقه ساخته گور وربینسکی). به نظر می‌رسد که این نوار ویدیویی شوم، محرک رویدادهای Shelby Oaks است، فیلم ترسناک آینده از کریس استاکمن، یک یوتیوبر که اکنون فیلمساز شده و حمایت قابل توجهی را جلب کرده است. این فیلم توسط NEON انتخاب شده است (که در حال حاضر با فیلم‌های اخیر آزگود پرکینز، فیلم ترسناک جسمی Together و فیلم موجودی Cuckoo در تلاش است تا فیلم‌های ترسناک محبوب بسازد) و مایک فلاناگان بزرگ به عنوان تهیه‌کننده در آن حضور دارد. تریلر ترسناک آن را تماشا کنید.

    چقدر وهم‌آور! به نظر می‌رسد ترکیبی از Blair Witch، Silent Hill و Ringu باشد – با میا با بازی کامیل سالیوان که با یک نوار ویدیویی ترسناک و یک فاجعه دلخراش روبرو می‌شود و برای پیدا کردن خواهرش رایلی به “Shelby Oaks” مرموز می‌رود. با توجه به شواهد موجود، به نظر نمی‌رسد جستجوی او به یک پایان خوش منجر شود. استاکمن نویسندگی و کارگردانی این اثر را در اولین فیلم بلند خود بر عهده دارد و این فیلم از نمایش‌های اولیه خود در جشنواره‌ها بازخوردهای مثبتی دریافت کرده است. برادران نیوتن موسیقی متن فیلم را ساخته‌اند، کسانی که اغلب موسیقی بسیاری از پروژه‌های فلاناگان را می‌سازند.

    تا به امروز، سال بسیار خوبی برای ژانر وحشت بوده است (Sinners! 28 Years Later! Bring Her Back!)، پس باید منتظر ماند و دید که آیا Shelby Oaks می‌تواند در سطح آن‌ها قرار بگیرد یا خیر. اکران این فیلم در تاریخ 3 اکتبر در سینماهای ایالات متحده برنامه‌ریزی شده است و در حال حاضر تاریخ اکرانی برای بریتانیا ندارد – امیدواریم به موقع برای هالووین پخش شود.

  • بالاترین به پایین ترین تریلر: دنزل واشنگتن بار دیگر در فیلم جدید اسپایک لی، همکاری جذابی را به نمایش می گذارد.

    بالاترین به پایین ترین تریلر: دنزل واشنگتن بار دیگر در فیلم جدید اسپایک لی، همکاری جذابی را به نمایش می گذارد.

    وقتی دنزل واشنگتن با اسپایک لی همکاری می کند، جادویی اتفاق می افتد. این ستاره و فیلمساز در طول سال ها چندین بار با هم کار کرده اند – از مالکوم ایکس و Mo’ Better Blues، تا He Got Game. اما آخرین باری که آنها همکاری کردند در Inside Man بود، حدود 20 سال پیش – فیلمی که شاهد ارائه یک تریلر شیک و اصلی از آنها بودیم. سرانجام، با Highest 2 Lowest، اسپایک و دنزل دوباره متحد می شوند – و این یکی آنها را به حالت تریلر برمی گرداند، با چرخشی بر روی یکی از تصاویر غیر سامورایی آکیرا کوروساوا. فیلم آنها – اکران در سینماها (حداقل در ایالات متحده) قبل از انتشار پخش Apple TV+ – چرخشی بر روی High And Low است، داستانی از اخاذی که در آن پسر یک تاجر جاه طلب برای باج ربوده می شود. تریلر را اینجا تماشا کنید:

    در High And Low کوروساوا، بر اساس رمان King’s Ransom، توشیرو میفونه رئیس یک شرکت بزرگ کفش است. در Highest 2 Lowest، واشنگتن نقش دیوید کینگ، غول موسیقی را بازی می کند که پسرش به امید اینکه کینگ ثروتی را از دست بدهد، ربوده می شود. لی این فیلم را از فیلمنامه ای از آلن فاکس کارگردانی می کند، با بازیگرانی از چهره های برجسته – جفری رایت، دین وینترز و وندل پیرس از جمله آنها. به علاوه، A$AP Rocky نیز در این فیلم حضور دارد (همچنین آهنگ هایی را ارائه می دهد)، در حالی که آیس اسپایس نیز جلوی دوربین می آید.

    فیلم لی در اوایل سال جاری در کن با نقدهای مثبت به نمایش درآمد و از 5 سپتامبر به Apple TV+ می آید. در ایالات متحده، این فیلم در 15 اوت اکران سینمایی می شود – امیدواریم که در بریتانیا نیز اکران گسترده ای داشته باشد. این چیزی است که یک فیلم اسپایک لی با بازی دنزل واشنگتن سزاوار آن است.

  • پوستر و تریلر فیلم The Toxic Avenger انتشار یافت: قهرمان فرقه Troma برای یک خونریزی جدید برگشته است

    پوستر و تریلر فیلم The Toxic Avenger انتشار یافت: قهرمان فرقه Troma برای یک خونریزی جدید برگشته است

    دستمال خود را آماده کنید: انتقام‌جوی سمی بازگشته است. در میانه‌ی دهه‌ی 80، فیلم اصلی انتقام‌جوی سمی به یک اثر کالت دوست‌داشتنی بدل گشت – یک محصول ناهنجار و به‌شدت ارزان‌قیمت از تیم Troma Entertainment، با یک نظافتچی که پس از سانحه‌ی مواد سمی به یک قهرمان مبارزه با جرم با گوشت در حال آب شدن مبدل می‌شود. این فیلم، که با تنها 500,000 دلار ساخته شد، با جلوه‌های ویژه و شور و هیجان بی‌مهابایش به یک اسطوره‌ی VHS بدل شد. پس از چند دهه، ‘تاکسی’ در یک نگاهی نوین به انتقام‌جوی سمی بازگشته است – با حضور ماکون بلیر، نویسنده-کارگردان ویرانی آبی و بازیگر اتاق سبز، که هرج‌ومرج تازه‌ای را به پرده می‌آورد. این بار، نقش انتقام‌جوی سمی را پیتر دینکلیج بازی می‌کند (با لوییزا گوئررو زیر همه‌ی گریم پس از استحاله)، و گروه بازیگران کاملی در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند. تریلر بریتانیایی را منحصراً در اینجا ببینید:

    و در اینجا چند پوستر هنری نو و شیک وجود دارد که حس‌وحال کلاسیک را منتقل می‌کنند.

    The Toxic Avenger

    علاوه بر دینکلیج، جیکوب ترمبلی را در نقش پسرش وید گوز، تیلور پیج از زولا را در نقش جی‌جی دوهرتی، و کوین بیکن و الایجا وود (با موهای ژولیده و به‌خصوص آزاردهنده) را در نقش باب و فریتز گاربینگر خواهید دید. و نگران نباشید، طرفداران – این نسخه‌ی نوین از سوی خالق اصلی انتقام‌جوی سمی، لوید کافمن، تأیید شده است. در اینجا خلاصه‌ی رسمی داستان آمده است: “وینستون گوز یک کارگر معمولی است که پس از یک سانحه‌ی دلخراش، یک سرایدار درجه‌پایین را به یک قهرمان جهش‌یافته بدل می‌کند. این قهرمان غیرمنتظره، که با دستمال منحصربه‌فرد خود مسلح شده است، با هیولاها، گانگسترها و مدیران فاسد مبارزه می‌کند و در عین حال تلاش می‌کند رابطه‌اش را با پسرش حفظ کند.”

    آماده باشید تا از شوق فیلم انتقام‌جوی سمی با درجه‌ی سنی 18+ ذوب شوید، که در تاریخ 29 اوت در سینماهای بریتانیا اکران می‌شود.

  • مارگو رابی در حال مذاکره برای تولید نسخه‌ی جدید فیلم حمله‌ی زن ۵۰ فوتی به کارگردانی تیم برتون

    مارگو رابی در حال مذاکره برای تولید نسخه‌ی جدید فیلم حمله‌ی زن ۵۰ فوتی به کارگردانی تیم برتون

    این یک واقعیت غیرقابل انکار است که مارگو رابی یکی از بزرگترین ستارگان دنیای سینما است. از گرگ وال استریت تا جوخه انتحار، و از باربی تا بابیلون، این بازیگر که چندین بار نامزد اسکار، بفتا و گلدن گلوب برای حضور در سریال Neighbours شده است، شایستگی خود را برای قرار گرفتن در میان بزرگان هالیوود ثابت کرده است. و حالا، به گزارش Variety، این هنرپیشه استرالیایی ممکن است در آستانه تبدیل شدن به ستاره‌ای بزرگ‌تر – به معنای واقعی کلمه – باشد، چرا که در حال مذاکره برای بازی در نقش اصلی در بازسازی فیلم حمله زن ۵۰ فوتی اثر تیم برتون در استودیوی وارنر برادرز است.

    ما اولین بار در مورد برنامه‌های برتون برای ارائه نسخه جدیدی از فیلم کلاسیک B-movie سال ۱۹۵۸ – که آخرین بار توسط کریستوفر گست در سال ۱۹۹۳ با بازی داریل هانا بازسازی شد – در فوریه گذشته، زمانی که گزارش‌هایی تایید کردند که گیلیان فلین، نویسنده دختر گمشده، فیلمنامه این اثر را خواهد نوشت، باخبر شدیم. با این حال، فلین پس از نوشتن اولین نسخه پیش‌نویس، به دلیل تمرکز بر پروژه‌های دیگر، از این پروژه کناره‌گیری کرد، به این معنی که برتون مجبور شد برای یافتن نویسنده جدیدی که فیلم ترسناک علمی تخیلی ناتان جوران را – درباره یک زن خانه‌دار مورد سوءاستفاده که با یک برخورد فضایی، فرصتی برای انتقام پیدا می‌کند که او را، اساساً، به یک کایجو تبدیل می‌کند – به قرن بیست و یکم بیاورد، به سراغ نویسندگان دیگر برود. Variety بر این باور است که رابی، که به دنبال تهیه‌کنندگی این فیلم تحت نام شرکت LuckyChap خود است، بر اساس کیفیت نسخه بعدی فیلمنامه تصمیم خواهد گرفت که آیا در این فیلم ایفای نقش کند یا نه.

    در حالی که احتمالاً هنوز مدت زیادی تا اکران حمله زن ۵۰ فوتی در سینماها باقی مانده است، طرفداران رابی – و برتون – هنوز هم می‌توانند منتظر اخبار بیشتری درباره این پروژه باشند. فصل دوم سریال فرعی خانواده آدامز با تهیه‌کنندگی برتون، ونزدی در تاریخ ۶ اوت از نتفلیکس پخش می‌شود، در حالی که فیلم مشترک کوگونادا با بازی کالین فارل با بازی رابی، یک سفر بزرگ، جسورانه و زیبا قرار است در ۱۹ سپتامبر در سینماهای انگلستان به نمایش درآید. همچنین فیلم بلندی‌های بادگیر اِمرالد فنل نیز وجود دارد که فیلم‌برداری آن به تازگی به پایان رسیده است و باید منتظر آن بود، که در آن رابی نقش کتی را در مقابل هیتکلیف جیکوب الوردی بازی می‌کند. حدس می‌زنیم حرفی که می‌خواهیم بزنیم این است که هر جا مارگو رابی قدم بگذارد، ما به دنبالش خواهیم رفت – و اینجا، همیشه زمان تیم است!