بلاگ

  • Eyes Of Wakanda نشان می دهد که چگونه پلنگ های سیاه «در طول تاریخ با هم تلاقی می کنند»، به گفته سازنده تاد هریس.

    Eyes Of Wakanda نشان می دهد که چگونه پلنگ های سیاه «در طول تاریخ با هم تلاقی می کنند»، به گفته سازنده تاد هریس.


    از وقتی که پلنگ سیاه بینندگان را به قلب واکاندا کشاند، هواداران MCU شیفته سرزمین تی‌چالا و شوری شدند. این کشور آفریقایی بسیار پیشرفته، که بر روی منبع عظیمی از ویبرانیوم بنا شده، زمینه جذابی برای انواع مختلف داستان‌ها است – و حالا، پس از انتقام‌جویان: جنگ ابدیت و پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه، سرانجام بازمی‌گردیم. نه‌تنها این، بلکه در سریال آنتولوژی انیمیشنی چشمان واکاندا، یک اثر چهار قسمتی از تاد هریس و تهیه‌شده توسط رایان کوگلر، می‌توانیم در تاریخ واکاندا سفر کنیم و دوره‌های مختلف جنگجویان را ملاقات کنیم.

    “[این] درباره چگونگی برخورد واکاندایی‌ها در طول تاریخ است – همان آفریقایی‌های آینده‌نگر و در سطح پیشتازان فضا که در طول زمان سفر می‌کنند،” هریس به امپایر می‌گوید. این شامل گروهی از ملوانان است که از گروه واقعی قبایل عصر برنز الهام گرفته شده‌اند و کوگلر خود پیشنهاد گنجاندن آن‌ها را داده است. هریس توضیح می‌دهد: “آن‌ها مهاجمانی بودند که از طریق دریای مدیترانه دزدی می‌کردند. “که از نظر ایجاد جهانی بر اساس شرایط بسیار مبهم اما چشمگیر، [کتاب] بازی را برای ما باز کرد.”

    در حالی که پتانسیل واقعی چشمان واکاندا معرفی انواع قهرمانان جدید در طول تاریخ به طرفداران خواهد بود، هریس اشاره می‌کند که ممکن است برخی از چهره‌های آشنا در این سریال ظاهر شوند. او قول می‌دهد: “قطعاً آشنایی وجود خواهد داشت.” و از آنجایی که تأیید شده است که کل این سریال از جمعه، 1 اوت، در سرویس پخش آنلاین منتشر می‌شود، زمان زیادی برای انتظار باقی نمانده است. واکاندا منتظر است.

    Empire – Avatar: Fire And Ash cover – September 2025

    داستان کامل چشمان واکاندا را در مجله Avatar: Fire And Ash امپایر بخوانید – از پنجشنبه 31 ژوئیه در دسترس است. یک نسخه را به صورت آنلاین از اینجا پیش‌خرید کنید. چشمان واکاندا در 1 اوت به دیزنی پلاس می‌آید.

  • چهار شگفت‌انگیز: نخستین گام‌ها، فروش آخر هفته شروعی شبیه به سوپرمن کسب کرد

    چهار شگفت‌انگیز: نخستین گام‌ها، فروش آخر هفته شروعی شبیه به سوپرمن کسب کرد

    در پایان هفته، فیلم چهار شگفت‌انگیز با نام چهار شگفت‌انگیز: اولین قدم‌ها، اولین حضور خود را در دنیای سینمایی مارول تجربه کرد. یک تور مطبوعاتی پر سر و صدا، یک سبک بصری رتروفوتوریستی جذاب از دهه 60، جذابیت پدرو پاسکال به عنوان یک ستاره و وعده یک اقتباس وفادار از چهار شگفت‌انگیز، همه دست به دست هم دادند تا آخر هفته افتتاحیه موفقی را برای این فیلم رقم بزنند. این فیلم با فروش تقریبی 218 میلیون دلار در سراسر جهان، شروع قدرتمندی را برای خانواده اول مارول به ثبت رساند.

    این میزان فروش تقریباً به طور مساوی بین بازار داخلی و بین‌المللی تقسیم شد – 118 میلیون دلار در ایالات متحده و حدود 100 میلیون دلار در سایر نقاط جهان. این رقم تقریباً مشابه آخر هفته افتتاحیه فیلم سوپرمن به کارگردانی جیمز گان در دو هفته قبل است، که در ابتدا فروش 217 میلیون دلاری را گزارش کرد و بعداً به 220 میلیون دلار اصلاح شد. با توجه به اینکه فروش فیلم سوپرمن در این مرحله از 500 میلیون دلار فراتر رفته است، این موضوع نشان‌دهنده آینده‌ای روشن برای چهار شگفت‌انگیز: اولین قدم‌ها در هفته‌های آتی است – باید منتظر ماند و دید که آیا فیلم دی‌سی می‌تواند با وجود رقابت شدید مارول، همچنان عملکرد خوبی داشته باشد یا خیر.

    آمار فروش اولین قدم‌ها، بزرگترین افتتاحیه را برای یک فیلم مارول در سال جاری رقم زده است – بالاتر از فروش 192 میلیون دلاری فیلم کاپیتان آمریکا: دنیای جدید شجاع و 162 میلیون دلاری تاندر بولتز*. اما از آنجایی که این دو فیلم در بلندمدت عملکرد ضعیفی داشتند، باید منتظر ماند و دید که آیا چهار شگفت‌انگیز می‌تواند در طول تابستان، استقامت بالایی از خود نشان دهد یا خیر.

  • "جرمی رنر دربارۀ تغییر رویکردش به بازیگری پس از سانحه: "من می‌خواهم دوباره به زندگی بازگردم.""

    "جرمی رنر دربارۀ تغییر رویکردش به بازیگری پس از سانحه: "من می‌خواهم دوباره به زندگی بازگردم.""

    جرمی رنر

    @Michael Buckner/Variety/Getty

    در سال‌های اخیر، زندگی شخصی جرمی رنر از هر نقشی که ایفا کرده، دراماتیک‌تر بوده است (حتی از نبرد چیتاری‌ها در نیویورک در انتقام‌جویان). رنر در سال ۲۰۲۳، پس از تصادف با یک دستگاه برف‌روبی، با وضعیت وخیم در بیمارستان بستری شد و زندگی‌اش در خطر بود. اگرچه او نجات یافت، از آن زمان در حال طی کردن دوران نقاهت بوده است. حال، او با ایفای دوباره نقش مایک مک‌کلوسکی در شهردار کینگستون و پیوستن به سومین قسمت از سری فیلم‌های چاقوکشی رایان جانسون، با عنوان Wake Up Dead Man که اواخر امسال اکران می‌شود، به سینما بازگشته است.

    بازگشت رنر به جلوی دوربین مدتی زمان برد. او در مصاحبه با امپایر در حمایت از کتاب خود با نام My Next Breath می‌گوید: «بازگشت به داستان‌گویی کمی دشوار بود، مخصوصاً وقتی زندگی خودم از هر داستان غیرواقعی، غیرواقعی‌تر است.» «مسائلی مانند “آیا دوباره می‌توانم درست راه بروم؟” و میزان تمرکز ذهنی که برای نشستن، ایستادن و دراز کشیدن نیاز است، مطرح بود. فقط زنده بودن اینقدر از توجه، تمرکز و ذهن من را به خود مشغول می‌کند که بازگشت به کار و بیان دیالوگ‌ها بی‌معنی به نظر می‌رسید. با خودم فکر می‌کردم “دارم چه کار می‌کنم؟ فکر نمی‌کنم هنوز برای ایفای نقش آماده باشم.”»

    تقریباً یک سال پس از حادثه، او احساس کرد که باید برگردد. او می‌گوید: «از نظر جسمی به جایی رسیدم که فکر کردم، “من برای بازگشت آماده‌ام. می‌خواهم به زندگی برگردم، باید در اجتماع باشم و به مردم کمک کنم به سر کارشان برگردند”.» البته این کار بدون چالش نبود. «در دو هفته اول مشکل داشتم و افراد زیادی در این سریال به من کمک کردند، زیرا مشغول بازی در فصل 3 شهردار کینگستون بودم. در هفته دوم یک صحنه بدلکاری انجام دادم و همه نگران بودند که “چه اتفاقی می‌افتد؟” اما همه‌چیز عالی پیش رفت و ما نفس راحتی کشیدیم. خیلی احساسی بود.»

    در حالی که بهبود فیزیکی رنر چشمگیر بوده است، بزرگترین تغییر در زندگی حرفه‌ای او، تمرکز دوباره بر خانواده‌اش است. او توضیح می‌دهد: «تصمیم من این است که “دیگر هرگز کار نخواهم کرد مگر اینکه با افرادی کار کنم که می‌خواهم با آن‌ها کار کنم، و خانواده‌ام هم بتوانند حضور داشته باشند، یا دخترم، یا دوستانم”.» «وقتی به پشت سر نگاه می‌کنم، هیچ‌کدام از شغل‌ها یا کارهایم را نمی‌بینم. هیچ‌چیز. حتی یک کلیپ. همه‌اش تجربه‌های عاشقانه‌ای بود که داشتم. بنابراین من به آبیاری این باغ با افرادی که دوستشان دارم ادامه خواهم داد. تابستان گذشته 15 نفر از اعضای خانواده‌ام را برای فیلم‌برداری چاقوکشی به لندن بردم، فقط به این دلیل که می‌توانستم همه آن‌ها را با خود ببرم.» هر چه بیشتر، بهتر – خوش آمدی جرمی.

    Empire – جلد آواتار: آتش و خاکستر – سپتامبر 2025

    مصاحبه کامل امپایر با جرمی رنر را در شماره آواتار: آتش و خاکستر بخوانید، که در تاریخ 31 جولای (پنجشنبه) منتشر خواهد شد. یک نسخه را به صورت آنلاین از اینجا پیش‌خرید کنید. کتاب My Next Breath هم اکنون به صورت جلد سخت، نسخه الکترونیکی و کتاب صوتی در دسترس است.

  • Empire Reveals World-Exclusive Avatar: Fire And Ash Covers

    Empire Reveals World-Exclusive Avatar: Fire And Ash Covers


    هیچ‌چیزی با سفر به پاندورا قابل مقایسه نیست. از زمانی که جیمز کامرون برای اولین بار فیلم آواتار را در سال ۲۰۰۹ منتشر کرد، مخاطبان از بهشت بیولومینسانس نشان‌داده‌شده شگفت‌زده شدند، پس‌زمینه‌ای دیدنی برای داستان عاشقانه بین جیک سالی، سرباز وظیفه انسان، و نیتیری، جنگجوی ناوی. بعد، وقتی آواتار: راه آب در سال ۲۰۲۲ از راه رسید، کامرون ما را با اقیانوس‌های پویای پاندورا آشنا کرد، در حالی که داستان سالی با پیوندهای پیچیده خانوادگی به‌شکل قابل توجهی عمیق‌تر شد. حالا، سفر سوم به پاندورا در آواتار: آتش و خاکستر در انتظار است – سفری که قرار است دنیای فانتزی کامرون را به شکلی انفجاری گسترش دهد، زیرا تاریکی به این قمر سرسبز وارد می‌شود. آماده باشید: پاندورا قرار است مشتعل شود.

    شماره جدید مجله Empire دارای یک انحصاری بزرگ جهانی با دسترسی بی‌سابقه به آواتار: آتش و خاکستر است. ما به مدت دو روز کامل در مرکز آواتار به جیمز کامرون ملحق شدیم و از نزدیک دیدیم که چطور او حماسه‌های علمی تخیلی خیره‌کننده‌اش را با دقتی باورنکردنی می‌سازد – همه اینها در حالی است که نگاهی گذرا به آنچه در فصل سوم هیجان‌انگیز این حماسه در راه است می‌اندازیم. در این شماره، ما با سم ورثینگتون درباره تاریکی که در انتظار جیک سالی پس از پایان غم‌انگیز راه آب است صحبت می‌کنیم. ما با وارنگ، شرور کاریزماتیک جدید ناوی، دیداری داریم، زیرا اونا چاپلین به جمع بازیگران اضافه می‌شود. ما کامرون را تماشا می‌کنیم که آخرین تغییرات را به صحنه‌هایی از بزرگ‌ترین فیلم آواتار تا به امروز اضافه می‌کند. و او آینده این فرنچایز را فراتر از آتش و خاکستر وعده می‌دهد. این شماره پر از تصاویر دیده‌نشده است – با شخصیت‌های جدید، مناظر جدید و عکس‌های جدید از پشت صحنه بازیگران. پاندورا منتظر است.

    روی جلد دکه‌های روزنامه‌فروشی این ماه، وارنگ را در تمام شکوهش نشان می‌دهد، که در میان شعله‌ها پیچیده شده و برای ورود به نبرد آماده است.

    Empire – Avatar: Fire And Ash cover – September 2025

    روی جلد مخصوص مشترکین این ماه توسط دیلن کول به تصویر کشیده شده است، که وارنگ و صفوف قبیله خاکستر او را آماده نبرد نشان می‌دهد.

    Empire – Avatar: Fire And Ash subscriber cover – September 2025

    و این همه‌ی ماجرا نیست. همچنین در داخل، ما با دونده همراه می‌شویم. نگاهی تازه به فرانکنشتاین گیلرمو دل تورو می‌اندازیم. با اسپاینال تپ خودمان به صحنه راک می‌رویم. با مارگو رابی و کالین فارل به یک سفر بزرگ، جسورانه و زیبا می‌رویم. و به تاریخ دیوانه‌وار یک اثر سینمایی منحصربه‌فرد می‌پردازیم که با ماده‌ای دگرگون‌کننده ادراک – البته اسفناج – تقویت شده است، و نگاهی به ملوان زبل رابرت آلتمن می‌اندازیم.

    این شماره‌ای است که شما به‌شدت آرزو خواهید کرد با آن پیوند عصبی برقرار کنید – شما را مستقیماً به مرکز عصبی بزرگ‌ترین فیلم سال ۲۰۲۵ می‌برد. از پنجشنبه، ۳۱ ژوئیه، یک نسخه را در دکه‌های روزنامه‌فروشی پیدا کنید، یا از دوشنبه، ۲۸ ژوئیه، یک نسخه را به‌صورت آنلاین پیش‌خرید کنید. آواتار: آتش و خاکستر از ۱۹ دسامبر در سینماهای بریتانیا اکران می‌شود.

  • أجير

    أجير

    جولی (کیلی هاوز)، یک قاتل حرفه‌ای سابق که در یونان اقامت دارد، پس از یک سوءقصد، به اجبار از دوران بازنشستگی خود دست می‌کشد. اوضاع وقتی بدتر می‌شود که پسر غایبش ادوارد (فردی هایمور) ناگهان از راه می‌رسد و سوالات آزاردهنده‌ای می‌پرسد. این دو با هم در نقاط مختلف جهان به دنبال یافتن پاسخ‌ها می‌گردند.

    قابل مشاهده در: پرایم ویدیو
    تعداد قسمت‌های تماشا شده: ۴ از ۶

    آدمکش با یک قتل آغاز می‌شود. یا بهتر بگوییم، چندین قتل. سریال با یک قاتل نقاب‌دار آغاز می‌شود که در حال کشتن تعدادی از محافظان نگون‌بخت است: تا اینجا، یک شروع بسیار استاندارد برای یک اثر در ژانر آدمکشی. اما سپس نقاب از چهره برداشته می‌شود. در این لحظه است که ما با جولی (کیلی هاوز) آشنا می‌شویم، که کاری را انجام می‌دهد که معمولاً از یک آدمکش نمی‌بینیم: او در حال بررسی یک تست بارداری است که در لباس مبدلش پنهان کرده است. (نتیجه مثبت است، که باعث ناراحتی او می‌شود.) سپس چندین دهه به جلو می‌رویم و جولی را می‌بینیم که اکنون در یونان بازنشسته شده است و به جای بارانی از گلوله‌ها و نارنجک‌ها، با بچه‌های محلی شیطان که به سمتش توپ پرتاب می‌کنند، سروکار دارد. اما این قاتل حرفه‌ای سابق هنوز هم تیز و فرز است و به نظر می‌رسد که هنوز به طور کامل از دست کسانی که قصد کشتن او را دارند، خلاص نشده است.

    The Assassin

    هاوز به همان اندازه به خوبی از پس پیچیدگی‌های داستان برمی‌آید و به طرز ماهرانه‌ای تعادل لحنی را که هری و جک ویلیامز، سازندگان سریال، در مسیر او قرار داده‌اند، حفظ می‌کند، امضایی که این برادران از زمان ساخت تریلر معمایی عالی بی‌بی‌سی به نام توریست با خود دارند. این ترکیب منحصربه‌فرد از اکشن، جنایت و کمدی، نشان‌دهنده یک تغییر نقش برای هاوز است، که اخیراً در درام تاریخی دلنشین خانم آستن بی‌بی‌سی بازی کرده است – با این حال، هیچ چیز دلنشین یا مطبوعی در مورد پویایی اصلی بین او و فردی هایمور در نقش پسر گمشده‌اش ادوارد وجود ندارد. بازی هایمور در نقش یک نورمن بیتس جوان در متل بیتس او را برای یک رابطه دشوار دیگر مادر و پسری در اینجا آماده می‌کند.

    ادوارد و “جیمز باند یائسه”، همانطور که او مادرش را صدا می‌کند، از این متفاوت‌تر نمی‌توانند باشند. این در مجادلات کلامی است که آدمکش بیشترین لذت را می‌برد، اما در عین حال بیشترین تاثیر را می‌گذارد، زیرا مادر و فرزند بی‌پایان یکدیگر را به روش‌هایی که معمولاً برای پدران و پسران روی پرده سینما در نظر گرفته می‌شود، ناامید می‌کنند. برادران ویلیامز با سرعتی بالا، اتفاقات را به طور موثر در مکان‌های مختلف جهان، از آلبانی تا بلغارستان تا اسپانیا تا یک زندان در لیبی، پیش می‌برند. همین را می‌توان در مورد هر صحنه قتل نیز گفت – با این حال این است که آدمکش چگونه با جنسیت و ژانر بازی می‌کند که سریال را به عنوان چیزی که ارزش تماشا کردن دارد، متمایز می‌کند.

    شما هرگز با یک آدمکش مانند جولی کیلی هاوز مواجه نشده‌اید و به همین دلیل هرگز یک تریلر مانند این ندیده‌اید. برای اکشن بی‌امان تماشا کنید و برای پویایی جذاب در هسته آن بمانید.

  • "Breaking Bad" mastermind Vince Gilligan introduces his latest project, "Pluribus," at Comic-Con.

    "Breaking Bad" mastermind Vince Gilligan introduces his latest project, "Pluribus," at Comic-Con.

    وقتی وینس گیلیگان یک سریال خلق می‌کند، این یک رویداد مهم است. می‌دانید، آخرین پروژه‌های او شامل برکینگ بد و پس از آن بهتره با ساول تماس بگیری بود – یکی از برترین سریال‌های تاریخ و یک اسپین‌آف-سیکوئل که برخی معتقدند حتی بهتر هم بود. خبر خوب برای همه کسانی که تلویزیون تماشا می‌کنند: گیلیگان با یک سریال کاملاً جدید بازگشته است که از Apple TV+ پخش می‌شود و اولین اطلاعات آن در کامیک کان سن دیگو در سال جاری فاش شد.

    ابتدا به سراغ اصل مطلب برویم: نام آن پلوریبوس است و رئا سیهورن، ستاره ساول، نقش اصلی را ایفا می‌کند – او را می‌توانید در اولین تصویر رسمی که در بالا قرار دارد، ببینید. ظاهراً، این سریال یک مجموعه علمی تخیلی است، اگرچه در خلاصه رسمی آن آمده است که «یک اثر بدیع و ژانرشکنی است که در آن بدبخت‌ترین فرد روی زمین باید جهان را از بدبختی نجات دهد». در اینجا یک کلیپ رسمی وجود دارد:

    فصل اول که شامل نه قسمت است، از 7 نوامبر در Apple TV+ پخش می‌شود که با دو قسمت ابتدایی شروع شده و سپس قسمت‌ها به‌صورت هفتگی منتشر می‌شوند. واضح است که اپل تمایل دارد تا همکاری خود را با وینس گیلیگان ادامه دهد – فصل دوم از قبل تأیید شده است، بنابراین به نظر می‌رسد یک داستان بزرگ‌تر در جریان است که پلوریبوس در حال پرده‌برداری از آن است. بازیگرانی مانند کارولینا ویدرا، کارلوس-مانوئل وسگا، میریام شور و سامبا شاته نیز در این سریال حضور دارند.

    آیا باید منتظر یک سریال تماشایی دیگر در Apple TV+ باشیم؟ آیا گیلیگان می‌تواند موفقیت‌های قبلی خود را تکرار کند؟ و معنای پلوریبوس (که، به معنای لغوی، به معنی “بسیاری” است) به عنوان عنوان این سریال چیست؟ تا پایان سال 2025 متوجه خواهیم شد.

  • هپی گیلمور 2

    هپی گیلمور 2

    گلف باز نامتعارف هپی گیلمور (آدام سندلر) بعد از یک مصیبت، روزهای سختی را سپری می کند. با آرزوی دخترش وین (سانی سندلر) برای ملحق شدن به مدرسه رقص باله، هپی مجبور است دوباره چوب های گلفش را بردارد. اما آیا فرانک ماناتی میلیاردر (بنی سفدی) مسیر گلف را برای همیشه متحول می کند؟

    در اکثر رده بندی های فیلم های پرکار آدام سندلر، فیلم “هپی گیلمور” تولید سال 1996 تقریبا در صدر جدول قرار دارد: در حد مسابقات حرفه ای، همانطور که شاید یک گلف باز بگوید، یک بازی بدون نقص در میان بازی های پر اشتباه. این فیلم که در اوج دوران حرفه ای سندمن، در شکوه دهه 1990 او، تنها یک سال پس از ترک “پخش زنده شنبه شب” تولید شد، همچنان برای خیلی از طرفداران کمدی در سنین خاص، بسیار محبوب است. این فیلم که توسط سندلر و هم اتاقی قدیمی اش در کالج، تیم هرلیهی، نوشته شده است، یک فیلم ورزشی نادانسته بود که از استعدادهای کمدی عامه پسند سندلر به بهترین شکل استفاده می کرد، در مورد یک بازیکن هاکی مشتاق که شخصیت دوست داشتنی و گاهی اوقات خشم هایش با یک ضربه 400 یاردی گرد و غبار را از گلف می زدود.

    Happy Gilmore 2

    و اکنون هپی برگشته است، در اولین دنباله ای که سندلر برای یکی از شخصیت های دوران اوج خود ساخته است، که دوباره توسط سندلر و هرلیهی نوشته شده است. یک مونتاژ سریع ما را از سال های گذشته آگاه می کند: بعد از بردن مسابقات قهرمانی تور در انتهای فیلم اول، هپی به یک فوق ستاره گلف تبدیل شده است، با معشوقه اش ویرجینیا (جولی بوون) ازدواج کرده، خانواده ای تشکیل داده است و مانند سندلر واقعی، “چند بار میزبان “پخش زنده شنبه شب” بوده است”. اما وقتی یک تراژدی گلف عجیب و غریب به خانواده گیلمور ضربه می زند، هپی از این ورزش بازنشسته می شود و روزهای سختی را می گذراند و به یک الکلی تبدیل می شود که مشروب را در آسیاب فلفل مخفی می کند. فقط زمانی که دخترش تصمیم می گیرد که باید به یک مدرسه رقص باله (به طرز خوشایندی گران قیمت) برود، هپی نهایتا تصمیم می گیرد دوباره چوب گلف خود را بردارد.

    همانطور که در این روزها در اواخر دوران سندلر مرسوم است، این فیلم بیشتر یک کار خانوادگی است تا فیلم اصلی: سندلر دختر واقعی خودش سانی را استخدام می کند تا نقش دختر خیالی اش وین را بازی کند و دختر دیگرش سدی، همسرش جکی و مادرش جودی در نقش های مکمل ظاهر می شوند. هپی همچنین بچه های خودش، وین و چهار پسر نوجوان (یا حداقل با کد سنی نوجوان) دارد، “که غرایز هاکی آنها برای گلف خیلی قوی بود” — و اگر خود هپی در طول سال ها آرام شده باشد، این دسته به طور نیابتی به عنوان خشمگین و نابالغ عمل می کنند: آنها دعوا می کنند، فحش می دهند، خودنمایی می کنند، از وسایل مختلف فالیک برای شبیه سازی آلت تناسلی استفاده می کنند.

    تعهد سندلر به حماقت دوست داشتنی همچنان به طرز قدرتمندی غیرقابل انزجار است.

    کسانی که با استعداد منحصربه‌فرد سندمن همراه نیستند ممکن است راه را سخت بیابند — استیو بوشمی بازیگر مشهور در ده دقیقه اول در یک صندوق پستی ادرار می‌کند و نمونه خوبی از لحن این قطعه ارائه می‌دهد — اما هنگامی که وارد جریان کار می‌شویم، برای طرفداران هپی به طرز دلپذیری آشنا خواهد بود. مانند فیلم اول، قهرمان ما باید یک مسابقه با جایزه نقدی ببرد تا به یکی از اعضای خانواده کمک کند و مانند نسخه اصلی، او باید با یک آدم بد کارتونی روبرو شود. با شیوتر مک‌گاوین (کریستوفر مک‌دونالد) که اکنون به دلیل تلخی سمی در یک آسایشگاه بستری شده است، وظایف آدم بد اصلی بر عهده بنی سفدی، کارگردان مشترک سندلر در فیلم «الماس‌های تراش‌نخورده» به عنوان فرانک ماناتی حرامزاده میلیاردر ریشو است که می‌خواهد بازی گلف را به حقه بازی‌های زننده تبدیل کند، با یک توطئه هک زیستی به طرز احمقانه‌ای در هم آمیخته است.

    برخلاف فیلم اول، که فقط می‌توانست چند حضور افتخاری ورزشی داشته باشد، این دنباله کاملاً با گلف‌بازان حرفه‌ای واقعی پر شده است، از افسانه‌های قدیمی مانند جک نیکلاوس گرفته تا تایتان‌های مدرن مانند روری مک‌ایلروی. جان دالی، قهرمان PGA حتی یکی از اعضای موثر خانواده گیلمور است که در گاراژ زندگی می‌کند و به دلایلی که خیلی احمقانه هستند که واردشان شویم، مواد ضدعفونی کننده دست می‌نوشد. همچنین بازیکنان معمول سندلر، بن استیلر و چند حضور افتخاری سردرگم کننده دیگر نیز حضور دارند (بد بانی؟ کشتی‌گیر ایرلندی بکی لینچ؟ دوست پسر تیلور سویفت؟).

    حجم زیاد لیست مهمانان، چه بازگشتی و چه جدید، ممکن است دلیلی باشد که این فیلم نیم ساعت بیشتر از آنچه باید باشد، طولانی است. مانند هر فیلم کمدی آدام سندلر که در این قرن ساخته شده است، «هپی گیلمور 2» هرگز بالاتر از «گاهی خوب گاهی بد» صعود نمی‌کند و کشش‌های طولانی در زمین‌های ناهموار وجود دارد که باید با آنها کنار بیایید. اما چیز بسیار شیرینی در مورد ارتباطاتی وجود دارد که با فیلم اصلی برقرار می‌کند که کایل نیواچک، کارگردان، اغلب به آن می‌پردازد و تعهد سندلر به حماقت دوست‌داشتنی همچنان به طرز قدرتمندی غیرقابل انزجار است. این فیلمی است که در آن امینم، رپر میلیونر، در یک برکه توسط تمساح‌ها خورده می‌شود، در حالی که ورن لوندکویست، گزارشگر کهنه کار گلف واقعی با خوشحالی اشاره می‌کند: «خب، به نظر می‌رسد اولین تلفات خود را داشته‌ایم.» اگر این باعث نمی‌شود حداقل لبخند بزنید، هرگز هپی نخواهید بود.

    آدام سندلر برای این دنباله نادانسته احمقانه به جایگاه خوشحال خود باز می گردد. آنچه را که از نظر صحت یا زرق و برق کم دارد، با صمیمیت ابلهانه و گلفی جبران می کند.

  • The Bad Guys Part 2

    The Bad Guys Part 2

    پس از زندان، «بچه های بد» در تلاشند تا دوباره در جامعه جای بگیرند – و توسط یک گروه جدید از دزدان به رفتارهای پیشین خود کشیده می شوند.

    لذت اصلی انیمیشن خودخوانده «بچه های بد» – فیلم سال ۲۰۲۲ که بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده است – در چگونگی ترکیب اکشن سرقت به سبک «یازده یار اوشن» با فیزیک مضحک به سبک «لونی تونز» بود. این دنباله هم، مانند نسخه پیشین خود، یک استعاره اخلاقی را بر روی همه اینها بنا می کند، گرچه این بار با کمی مدارای کمتر نسبت به تماشاگران جوان از طریق لطیفه های بچگانه.

    The Bad Guys 2

    ما گرگ (سام راکول، که بهترین ادای خود از کلونی را ارائه می دهد)، مار (مارک مارون)، رتیل (آکوافینا)، کوسه (کریگ رابینسون) و پیرانا (آنتونی راموس، که با اندک ترین ها کار می کند) را می بینیم که همگی در تلاش هستند تا پس از گذراندن دوره حبس، بخشی از دنیای نرمال شوند. اخطارهای اخراج و قبض های عقب افتاده سر می رسند، در حالی که پیشنهادات شغلی مانند یک سراب به نظر می رسند. سبک زندگی جنایی که ترک کرده اند، به سرعت جذاب تر می شود، به ویژه وقتی که آنتاگونیست های جدید این پرسش را از آنها می کنند: چرا باید سعی کنند در جهانی جای بگیرند که هرگز به آنها اعتماد نخواهد کرد؟

    در بیشتر موارد، کمدی این بار به مراتب تندتر است.

    مشکلات ادغام دوباره، یک خط داستانی جالب برای یک فیلم خانوادگی است و دنباله ای رضایت بخش برای قسمت اول است که به طور مختصر به محدودیت های زندان برای اصلاح هر کسی اشاره کرد. اینها تم هایی هستند که از بالای سر مخاطبان جوانش می گذرند، اما همچنان قابل توجه است، حتی در حالی که «بچه های بد ۲» پاسخ های نسبتاً ساده ای برای پرسش هایی که مطرح می کند، می یابد. یکی از شخصیت ها در پاسخ به دیگری که به درستی اشاره می کند که فائق آمدن بر برخی از پیش داوری ها دشوار است، اصرار می کند: «احترام به دست می آید!»

    همانطور که در قسمت نخست، پیر پریفل، کارگردان بازگشته، به سرگرمی کارتونی انیمه دزدان جنتلمن «لوپن سوم» به عنوان یک ستاره راهنما تکیه می کند – می توانید آن را در چگونگی تلاش ولف برای شنا کردن در هوا یا در رابطه عاشقانه/نفرت انگیز بین بچه های بد و کمیسر پلیس عضلانی ببینید. این حس توسط سبک های گرافیکی و پویای انیمیشن آن تقویت می شود، که از نقاشی های دو بعدی در یک فضای سه بعدی برای تاکید بصری عجیب و غریب، جلوه های ویژه یا بافت استفاده می کند.

    در حالی که نوشتن ممکن است کمی بیش از حد شیرین باشد – یکی از عناصر اصلی فیلم “MacGuffinite” نامیده می شود – در بیشتر موارد کمدی این بار به مراتب تندتر است، به خصوص از آنجا که در میان تصاویر بسیار دوست داشتنی و الهام گرفته از انیمه کار می کند. برخی از لطیفه های ساده اما کوبنده، تعقیب و گریزهای آشفته تر را می شکنند، در حالی که به نظر می رسد دیالوگ ها تلاش بیشتری برای ارائه چیزی برای سرگرم کردن مخاطبان والدین انجام می دهند، علی رغم پافشاری مداوم آن بر لطیفه های بیش از حد مربوط به گاز معده. اما، همانطور که خود فیلم نشان می دهد، اصلاح زمان و شکیبایی می خواهد.

    اگرچه می تواند قابل پیش بینی و اندکی ساده باشد، The Bad Guys 2 برخی از ناامیدی های قسمت نخست را جبران می کند – حس شوخ طبعی تندتر و (کمی) بالغ تر را به انیمیشن کارتونی جذاب خود می بخشد.

  • No Other Choice Trailer: بیکاری در بازگشت پارک چان-ووک، فرد را به آدمکشی سوق می‌دهد.

    No Other Choice Trailer: بیکاری در بازگشت پارک چان-ووک، فرد را به آدمکشی سوق می‌دهد.

    خبرهای خوشحال‌کننده‌ای برای مشتاقان سینما: پارک چان-ووک برگشته است! این کارگردان افسانه‌ای کره‌ای – سازنده فیلم‌هایی مانند Oldboy، The Handmaiden و Decision To Leave، برای اشاره به تعدادی از آثار برجسته‌اش – پس از تجربه کوتاه در تلویزیون برای ساخت سریال The Sympathizer، با فیلم جدیدی به نام No Other Choice بازمی‌گردد. و، به طرز شایسته‌ای برای فیلمسازی که پشت سه‌گانه انتقام با پیوند موضوعی قرار دارد (منظور Sympathy For Mr. Vengeance و Lady Vengeance است که در دو طرف Oldboy قرار دارند)، جدیدترین اثر او به نظر می‌رسد داستانی از حسادت، غضب و قتل باشد – یک تریلر با رگه‌های کمدی سیاه. این تیزر را تماشا کنید:

    هنوز هیچ خلاصه رسمی‌ای برای No Other Choice منتشر نشده است، اما اقتباسی از رمانی به نام The Ax نوشته دونالد وستلیک است – که در آن مردی که پس از یک دوره طولانی کار، خود را بیکار می‌یابد، وقتی برای پیدا کردن شغل جدید تلاش می‌کند، به اقدامات از سر استیصال روی می‌آورد. لی بیونگ-هون نقش اصلی Man-soo را بازی می‌کند، که آخرین بار با کارگردان پارک در اولین اثر قابل توجه او، Joint Security Area محصول سال 2000 همکاری داشته است.

    امیدواریم بتوانیم قبل از پایان سال No Other Choice را ببینیم – اولین نمایش جهانی آن در جشنواره فیلم ونیز در اواخر آگوست/اوایل سپتامبر خواهد بود و در ماه سپتامبر در سینماهای کره اکران می‌شود. مخاطبان بریتانیایی این فیلم را از طریق Mubi خواهند دید، که Decision To Leave را نیز منتشر کرد، اگرچه هنوز تاریخ دقیقی برای آن تعیین نشده است. امیدواریم قبل از اینکه کسی به فکر انتقام بیفتد، تاریخی برای آن اعلام شود.

  • Star Wars: Maul – Shadow Lord’s Initial Image Plunges The Ex-Sith Into The Underworld

    Star Wars: Maul – Shadow Lord’s Initial Image Plunges The Ex-Sith Into The Underworld

    اگر فقط فیلم‌های جنگ ستارگان را دیده‌اید، دارث ماول یک شخصیت شرور با ظاهری بسیار به‌یادماندنی از تهدید شبح بود که اوبی‌وان کنوبی به سرعت او را از وسط نصف کرد – و تا زمانی که (به‌نحوی) در دقایق پایانی Solo: A Star Wars Story دوباره ظاهر شد، دیگر دیده نشد. اما افرادی که جنگ‌های کلون و شورشیان را تماشا کرده‌اند، می‌دانند که داستان ماول بسیار گسترده‌تر از این است. او از نصف شدن جان سالم به در برد، صاحب پاهای عنکبوتی-روباتی شد، سپس صاحب پاهای روباتی معمولی شد، به دنبال برخی آثار سیث رفت، تلاش کرد تا عزرا بریجر جوان را به فساد بکشاند، و سرانجام یک مبارزه دوباره با کنوبی (“کنو-بییی!”) در تاتویین داشت. و در این بین؟ او به یک رئیس جنایتکار هم تبدیل شد.

    این قسمت از مسیر طولانی و پر فراز و نشیب ماول، کانون اصلی مجموعه انیمیشنی آتی او، جنگ ستارگان: ماول – ارباب سایه خواهد بود – که بررسی می‌کند چگونه شاگرد سابق سیث به رهبر سندیکای جنایی سپیده دم سرخ در دنیای زیرین وسیع کهکشان بدل شد. در حالی که این نمایش در اوایل سال جاری در جشن جنگ ستارگان در توکیو معرفی شد، طرفداران اکنون اولین نگاه رسمی به این نمایش را دارند، با تصویری از ماول که شمشیر نوری دو لبه نمادین خود را در دست دارد.

    اطلاعات بیشتر درباره این نمایش محدود است، اما سام ویتور برای صداپیشگی ماول برمی‌گردد، مت میچنووتز نویسنده اصلی است و دیو فیلونی به عنوان خالق آن فعالیت می‌کند. انتظار می‌رود که در سال 2026 از دیزنی+ پخش شود – بنابراین زمان کافی برای تماشای جنگ‌های کلون و شورشیان وجود دارد اگر هنوز آن‌ها را ندیده‌اید.